کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز مرگ و میر جاده ای هستند

زمان: 16:29
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778639

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

کامروز امینی از افزایش 27 درصدی فوتی های جاده ای در 6 ماهه امسال خبر داد و گفت: امسال 10 هزار و 644 نفر برای معاینات سرپایی به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامروز امینی در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 101 پرونده در کمیسیون های پزشکی قانونی بررسی شد که نسبت به همین میزان 26 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: بی توجهی پزشکان در این زمینه کاهش یافته است. در کهگیلویه و بویراحمد که 12 مورد تأیید و 30 پرونده رد شد.

وی با اشاره به افزایش مراجعات سرپایی به پزشکی قانونی استان نسبت به شش ماهه نخست امسال گفت: 10 هزار و 644 نفر برای معاینات سرپایی به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه 2.88 درصد افزایش داشته است.

امینی افزود: بالغ بر 3 هزار زن در 6 ماهه نخست امسال برای معاینه سرپایی مراجعه کردند که مردان با 7 هزار مراجعه کننده بیشترین مراجعه را در این مدت داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد را با توجه به توصیه های بالینی رتبه اول کشوری دانست و گفت: بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی در سال 1378، کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول جمعیت را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به افزایش 27 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در استان گفت: در 6 ماهه نخست امسال 117 کشته در تصادفات جاده ای در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

امینی مجروحان تصادفات استان را 2 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از مجموع مجروحان تصادفات جاده ای در 6 ماهه نخست امسال در استان یک هزار و 443 نفر مرد و 610 نفر زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد را در غرق شدگی در بین استان های دولت دهم عنوان کرد و تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال 13 مورد غرق شدگی در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 1 زن و 12 مورد غرق شد. مردان بودند

خبرنگار: اسحاق باقرزاده
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید