تیراندازی به رفیق فرشته مرگ در جاده های کهگیلویه و بویراحمد + عکس


ساعت: 10:15
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880102

افزایش تردد خودروهای شوتی یکی از دلایل تلفات جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد است، خودروهای تندرو که برای حمل کالای قاچاق تردد می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، چند سالی است که عده ای به بهانه بیکاری و طمع نوشابه یک شبه به اوج رفاه رسیده اند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند و آن را به طرق مختلف قاچاق می کنند.

رانندگان این خودروها با سرعت بسیار زیاد و بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای فرار از قانون به مقصدی می رسند که پایانی جز ویرانی ندارد که منجر به وقوع حوادث تلخ و ناگواری می شود.

امروز در همه جا و در هر جاده ای کلمه ماشین های تیراندازی شنیده و دیده می شود، خودروهایی که یادآور ارابه های مرگ در سرزمین دانا هستند و هر روز بر تعدادشان افزوده می شود به دلیل فقر و بیکاری، نبود اشتغال برای جوانان

به گفته شاهدان عینی خودروهای موسوم به شوتی که بار قاچاق را از شرق به غرب و از شمال به جنوب حمل می کنند، امروز در مناطق برون شهری استان تصادفات زیادی را به همراه داشته است.


cdea2702 a64b 4c3b ad18 49ee4a6f4bf5 خبر خاکستری

با توجه به آمار این تصادفات متاسفانه تعداد زیادی از مردم و هموطنان جان خود را از دست داده اند و خانواده های زیادی نیز حسرت عزیزان خود را می خورند اما پاسخ این سوال این است که چگونه می توان این خودروها را که ظاهر و سرعت آنها گواه همه چیز است به راحتی از آن خارج کرد. محورهای استان مگر در صورت تصادف! آیا به مقصد می رسند؟!

اما چه کسی در این مورد مقصر است؟ پلیس معتقد است 95 درصد تصادفات جاده ای ناشی از خطای انسانی، قاچاق، تصادف خودرو، جاده های ناایمن و در نهایت مرگ افراد بی گناه است، اینها حلقه های زنجیره ای هستند که به صورت سری به هم متصل می شوند و بدون حذف حلقه های اصلی قابل حل نیستند. توانایی جلوگیری از قربانی شدن او


شوتی، دوست فرشته مرگ در جاده های روستایی

سرعت بالا، پلاک های مخدوش و ناخوانا، ظاهر خاص خودرو، رانندگی در نیمه های شب و رانندگان باتجربه و بی احتیاطی که به نظر می رسد از پیچ های تند جاده نترسند، تاریکی و حتی گشت های پلیس از ویژگی های همه تیراندازی هاست. خودروهایی که اکنون به ارابه های مرگ و یاران فرشته مرگ در جاده های استان کهگیلویه و بیراحمد معروف هستند.

این ارابه های مرگ اکنون با افزایش حجم قاچاق کالا و وضعیت اقتصادی بازارشان داغ است و با سرعت بیش از 140 کیلومتر جاده های استان را فتح کرده اند مبدا را به مقصد می رسانند بنابراین به گفته خودشان، نان شب آنها تأمین می شود.


آزمایش نیروی پلیس و رانندگان

اما پلیس منتظر آنهاست. او از تمام قدرت خود برای جلوگیری از آنها استفاده کرد و اکنون جاده ها به میدانی برای اجرای قانون برای پلیس و تیراندازان تبدیل شده است. البته این درگیری قربانیان بی گناه دیگری نیز دارد. مردم عادی که در جاده های روستا تردد می کنند و گهگاه زیر چرخ ماشین های تیراندازی له می شوند.


c42fc8bb 541b 44d2 8da1 880afdd919ce خبر خاکستری

شهرستان های گچساران، یاسوج و حتی دامنه های دانا به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و نزدیک به بنادر همجوار، همه روزه شاهد تردد خودروهای سنگین بار در جاده های این استان هستند.


سرعت در مدار 120 کیلومتر است

شاید اکثر جوانان این شهر که وارد خط تیر می شوند بهتر از دیگران از خطرات این کار خطرناک و ساختگی آگاه باشند اما متاسفانه به دلیل بیکاری و بیکاری و درآمدهای پرمخاطره این کار سخت خریداری می شود. تنها و در جاده های شلوغ هزارتوی روستا با وجود نیروی پلیس و بازرسی در ارابه های مرگ خود حرکت می کند.

تلفات و زیان بسیاری از خانواده ها در اثر بی توجهی این رانندگان باید مورد توجه قرار گیرد و با رویکردی موثر و بازدارنده از تخلفات خطرناک جلوگیری شود.

با وجود اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش این پدیده درخواست ایجاد پاسگاه کرده است، اما باید گفت با یک پاسگاه می توان این مشکل را حل کرد.

امروزه بیکاری، نبود شغل پایدار، نبود زیرساخت های اشتغال و حتی درآمدهای پایین باعث شده در استان زرخیر با این پدیده شوم به نام کهگیلویه و بیر احمد مواجه شویم، اما در این زمینه باید چه نکاتی را مد نظر قرار داد؟ .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید