کوه «چهل چسمه» پس از سالها انتظار، دل شکافته / امامزاده حجره هاتون; اردوی پایان سالهای فراق شهدا با دستان بسته

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، هر بار با هزار دعا و عریضه، زمینه را برداشته و اعضای کمیسیون جستجوی مفقودین، جسد را معاینه می کنند تا مادام العمر از درد مادر، پدر، همسر یا فرزند بکاهد. ورود نشانگر پایان سالهای جدایی برای اردوگاه است.

ساده نیست. اصلا آسان نیست، آدم مزرعه و پای محکم می خواهد، گاهی باران می بارد و خاک خیس و گل آلود است. لودرها، تجهیزات و خستگی کودکان تست نمی شود. جویدن سخت است چه رسد به تحقیق، اما بازماندگان جنگ و جوانان مخلصی که در روزهای جنگ نبودند و با هزار سوگند و نیاز به عضویت در گروه تحقیق برگزیده شدند، خسته نمی شوند. . با چشمانی اشکبار و خیس در انتظار دختری که هنوز از نامردی مردمی که مادرش را به اسارت گرفته اند می نالد، زمین را برای یافتن پیکر شهید حفر می کنند تا مژده ای را به دختر و عزاداران برسانند.

با پیدا شدن پیکر مطهر شهید فاطمه اسدی پس از 37 سال، سند جنایات مدعیان دروغین مدافع خلق کرد دوباره ظاهر شد و شهیدی را به شهادت رساندند که پس از گذشت سالها هنوز نماد و هویتی است که لباس محلی است. مردم کرد او بدن بی جان خود را نشان داد.

e9fa42c3 f839 4573 a6ca 8894ab492da8 خبر خاکستری

حاج اسماعیل اسفندیاری از فرماندهان کمیته مفقودین شمال غرب کشور در گفتگو با کُردتودی گفت:

وی گفت: گروهک های ضدانقلاب نه تنها جنون کشتن داشتند، بلکه از روی ناآگاهی جنون کشتن را داشتند و این بار آن جنون را بر سر زنی زدند که شیر زن علیه او خواستار آزادی او شده بود. شوهر بی گناهش.”

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: کردستان سرزمین مجاهدان خاموش است و شهدای آن مظلوم و شهدای گمنامشان مظلومترند، از این رو کمیته مفقودین سال هاست که شهدایی را شناسایی کرده است که زمانی در دست اکثر مخالفان بوده اند. – حامیان انقلابی خلق کرد نمایندگی داشتند، اما مردم به شهادت رسیدند و وحشیانه مورد بازجویی قرار گرفتند.

اسفندیاری افزود: تفحص شهید فاطمه اسدی یکی از تحقیقات ویژه بود چرا که ماجرای رشادت و استقامت این شهید والامقام مانند استخوان شکسته در گلویش بود و مردم این دیار همواره بر حقیقت اصرار داشتند. سال ها.

وی افزود: از شهریور 1378 بررسی باقیمانده شهدای کردستان در دستور کار کمیسیون مفقودین قرار گرفت و از زمانی که ده سال قبل از ظلم و جنایت علیه انقلاب علیه شهید زبان مردم را فهمیدیم. فاطمه اسدی رفته ایم چله چسمه. جستجو را آغاز کردیم و خوشبختانه پس از 4 روز موفق به یافتن پیکر این شهید بزرگوار شدیم که با دستان بسته در زیر زمین دفن شده بود.

اسفندیاری گفت: با پیدا شدن پیکر مطهر شهید فاطمه اسدی پس از 37 سال، سند جنایات شاکیان دروغین مدافع خلق کرد دوباره ظاهر شد و شهیدی را به شهادت رساندند که پس از گذشت سالها هنوز نماد و هویت است. لباس مردم کردستان بدن بی جان خود را نشان داد.

اسفندیاری در خصوص زندگینامه این شهید والامقام گفت: شهید فاطمه اسدی دختر علی و آمنه در 10 مرداد 1339 در روستای باقرآباد شهرستان دیواندره در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. دوران کودکی فاطمه با رسیدن به سن مدرسه در شرایط سختی می گذرد، چرا که دیگر همسالان، فقر، محرومیت و عدم آسایش او را از تحصیل باز می دارد و نعمت درس خواندن را از او سلب می کند. او هم در خانه و هم در مزرعه سعی می کرد تا حدودی از بار مدیریت والدینش بکاهد. در جوانی با شاه محمد محمودی ازدواج کرد و در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره ساکن شد. حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر بود.

همسر وی که در حال حفر چاه است برای تامین آب آشامیدنی هموطنان خود مشغول حفر چاه است که توسط نیروهای ضد انقلاب حزب دمکرات دستگیر شده است. حالا فاطمه باید در غیاب شوهرش علاوه بر مبارزه با مشکلات فقر و محرومیت، بسازد. اما فرزندان خردسال او دلیلی جدی برای فاطمه بودند تا به دنبال راهی برای نجات همسرش باشد. فاطمه برای دیدار شوهرش به روستا رفت و به دنبال راهی برای رهایی شوهرش بود. وی در این دیدار با وضعیت جسمانی مضطرب شوهرش مواجه شد. همسرش با اندامی لاغر، چشمان آبی و صورت زخمی که نشان از شکنجه های وحشیانه دموکرات ها بود، به اسارت درآمد.

او گفت: «همسر این خانم در زندان دوله تو به رهبری مصطفی هجری از حزب دمکرات زندانی خواهد شد. این خانم با دو فرزند خردسالش (پسر نابالغ و دختر سه ساله اش) تلاش می کند تا شوهرش را که تحت تعقیب ضدانقلاب است آزاد کند. شهید فاطمه اسدی با فروش گوسفند و امرار معاش 200 هزار تن درآمد داشت که در آن زمان رقم قابل توجهی بود به امید اینکه بتواند شوهرش را آزاد کند. آنان که شعار ویرانگر پاسداری از خلق کرد را سر دادند، طاقت این خواهر آزادیخواه ما را نداشتند و پس از یک ماه شکنجه ظالمانه همراه برادرش بسیجی در ارتفاعات جان باختند.

اکنون مردم کردستان ضمن محکومیت این جنایت وحشیانه عناصر ضدانقلاب، خواستار پیگرد قانونی این اقدام جنایتکارانه از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی و تشکیل پرونده از طریق مراجع داخلی و بین المللی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید