امامزاده آمنه هاتون (ع) قزوین میزبان کانون نونهال است

هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان هیئت ها، مساجد و اماکن متبرکه قزوین رنگ و بوی قرآن را می پذیرند و پذیرای قاریان و مداحان این کتاب آسمانی در قالب محافل با قرآن، تلاوت تلاوت و تفسیر قرآن.

اگرچه مساجد و مجالس استان قزوین از دیرباز به سنت تلاوت قرآن در این ماه خجسته پایبند بوده اند، اما خوشبختانه چند سالی است که درب برخی از مساجد و اماکن متبرکه استان به روی قاریان قرآن باز است. نوجوانان و غیر قزوینی ها.دانش آموزان. .


مدیریت محافل قرآنی توسط نوجوانان در آستانه مبارکه آمنه هاتون

آستان مبارک آمنه هاتون واقع در خیابان ملک آباد قزوین از اولین بانیان این محافل نورانی بود، ماه مبارک رمضان بر عموم مردم مبارک باد.

محسن کاظمی از متولیان طرح ترتیل خوانی قرآن کریم و از کارکنان آستان مقدس امامزاده آمنه هاتون (ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ یکی از کارکنان آستان مقدس امامزاده آمنه هاتون (ع) قزوین است. وی می گوید: با توجه به پتانسیل مجموعه امامزاده آمنه هاتون و نوجوانان مستعدی که در این مجموعه فعال هستند، حدود 7 سال است که در این مجموعه جلسات جزئی خوانی ماه مبارک رمضان و ظرفیت حافظ و حافظ برگزار می شود. کاری که ما از آن استفاده می کنیم.

وی ادامه می دهد: قاریان کوچک و بزرگ ما به همراه خانواده خود از شهرستان به این مکان مقدس می آیند و هر روز پذیرای 60 تا 80 نفر از این عزیزان خواهیم بود.

کاظمی گفت: در گذشته برای برگزاری این مراسم از اساتید قرآنی استفاده می کردیم اما طی چند سال گذشته با تلاش دوستان سعی شده این جلسه از صفر تا صد نوجوانان برگزار شود.

این یادآوری قرآنی با بیان اینکه اکثر این قاریان جوان ممتاز در این مجموعه تربیت شده اند: شرکت کنندگان و کلاس های قاری نیز حضور دارند.

کاظمی در پایان تصریح کرد: حسینیان این آستان مقدس همه ساله در شب های روشن ماه مبارک رمضان با برپایی اجلاس دعای خیر، پذیرای خیل عظیم بازماندگان و عاشقان خدا از سراسر شهرستان هستند. .


گزیده ای از قاریان نمونه نوجوان در مسجد ولایت

یکی دیگر از این محافل آموزشی قرآن که جوانان و جوانان شهر برای آن تلاش می کنند، مسجد ولایت است که در ابتدای خیابان شهید بابایی قرار دارد، همان مسجدی که نوجوانان و کودکان زیادی را به خود جذب کرده است.

محسن نورانی از اعضای هیئت امنای مسجد در گفتگو با خبرنگار برجسته ماه مبارک رمضان در مسجدالحرام گفت:

وی ادامه می دهد: امسال این جلسه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از ساعت 13:30 الی 15 برای عموم مردم برگزار می شود که در آن قاریان جوان نمونه و ممتاز به تلاوت قرآن می پردازند و سپس حجت الاسلام ناصحی به تفسیر چند می پردازد. صفحات قرآن کریم.

نورانی تصریح می کند: این مسجد علاوه بر برگزاری جلسات تفسیر و ترتیل قرآن در ماه مبارک رمضان به جمع آوری کمک های مردمی و توزیع بسته های افطاری و حمایتی بین نیازمندان در چند مرحله می پردازد و همچنین با ساده زیستی پذیرای نمازگزاران و روزه داران است. افطاری شبانه

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ یکی از مسائلی که در تربیت دینی و معنوی کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارد، آگاهی از آموزش قرآن و پیام های آسمانی است که می تواند در منزل توسط والدین و یا با حضور در محافل انس با قرآن انجام شود. یک فرصت مغتنمی برای کودکان و نوجوانان است تا با شرکت در محافل قرآنی به همراه بزرگسالان با مفاهیم عمیق این کتاب آسمانی آشنا شوند.

وجود چنین محافلی که خود نوجوانان برای آن هدایت و اداره می شوند و احساس مسئولیت و ارزش آفرینی ایجاد می کند، انگیزه حضور در جلسات و فراگیری تلاوت و تلاوت قرآن را در آنان دو چندان می کند. اهمیت و ضرورت این مشکل در دنیای امروز به حدی است که انتظار می رود تعداد این جلسات که عمدتاً نوجوانان هستند همواره افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید