کیفرخواست سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه به وی گزارش شد

ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786066

کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران صبح امروز به حبیب فرجولا چعب ملقب به حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه تحویل داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه های قوه قضائیه، اسیود در جریان رسیدگی به اتهامات خود را کارمند اداره کار سوئد و شهروند سوئد معرفی کرد.

وی به رهبری و رهبری گروهک تروریستی موسوم به جنبش عربی تحریر الاحواز و همچنین طراحی و اجرای چندین بمب گذاری و عملیات تروریستی در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی برای مخالفت با جمهوری اسلامی متهم است. ایران

در جلسه رسیدگی به کیفرخواست بر حضور وکیل متهم در دادگاه تاکید شد.

بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، بمب گذاری در سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در اداره محیط زیست، بمب گذاری در خطوط لوله نفت، بمب گذاری در آبادان، محورهای انتقال نفت اهواز و مشهد، بمب گذاری در ابوز در حال برنامه ریزی برای بمب گذاری در اهواز. دادگاه یکی از مهمترین پرونده هایی بود که در طی کیفرخواست به متهم گزارش شد.

حبیب اسود فعالیت های تروریستی خود را در سال 2005 تحت نظارت سرویس های اطلاعاتی از جمله موساد و عربستان سعودی و تحت نظارت سوئد آغاز کرد.

گروه تروریستی الاحوازیه به سرکردگی اسید تنها در سال 2005 10 عملیات تروریستی انجام داد که منجر به شهادت تعداد زیادی از هموطنان شد.

اولین عملیات تروریستی این گروه به رهبری اسید در 13 دسامبر 2005 بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید