دانمارک سه عضو گروه تروریستی الاحوازیه را محکوم کرد


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805884

دادگاه دانمارک سه عضو گروه تروریستی الاحوازیه را به تامین مالی و حمایت از فعالیت های تروریستی در ایران با همکاری اطلاعات عربستان سعودی و همچنین جاسوسی محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری دانمارکی Rizzo، دادگاه منطقه ای دانمارک امروز (جمعه) سه تن از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه را به اتهام حمایت از اقدامات تروریستی علیه ایران با همکاری اطلاعات سعودی مجرم شناخت.

بر اساس این گزارش، این سه نفر در دو سال گذشته در بازداشت بوده اند. آنها به دلیل تعدادی از جنایات از جمله ارائه اطلاعات به سازمان های دانمارکی و خارجی و اعضای سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی با 12 سال زندان روبرو هستند.

دادگاه دانمارک در ماه مارس در مورد حکم آنها تصمیم خواهد گرفت. هر سه نفر از اعضای این گروه تروریستی نیز با اخراج احتمالی روبرو هستند و یکی از آنها با احتمال لغو تابعیت دانمارک مواجه است. این سه مرد همچنین به اتهام حمایت از حملات به ایران و حمایت از گروهی که به عنوان یک سازمان تروریستی ایالات متحده شناخته می شود، محکوم شدند.

اوایل نوامبر، دادگاهی در روتردام هلند، یکی از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه را به برنامه ریزی و تامین مالی حملات تروریستی در ایران محکوم و به چهار سال زندان محکوم کرد. دادگاه گفت که این مرد با جدایی طلبانی که حملاتی را طراحی و اجرا کردند، از جمله آتش زدن بانک ها در ایران و کسانی که با دولت ایران مرتبط بودند، در تماس بوده است.

دادگاه هلند همچنین اعلام کرد که این فرد محکوم در مورد اهداف احتمالی با جدایی‌طلبان گروه تروریستی الاحوازیه در ایران گفتگو کرده و از آنها حمایت مالی کرده و آنها را تشویق کرده است که از حملات خود در ایران فیلم تهیه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید