وزارت امور خارجه باید برای حفاظت از سفارتخانه ها فعالانه فعالیت کند/عدم توجه ویژه دانمارک به سفارت ایران


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1902414

این تحلیلگر روابط بین الملل گفت: وزارت امور خارجه باید به کشورهای غربی هشدار دهد که از سفارتخانه های خود محافظت کنند و قبل از وقوع درگیری اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

فواد عزدی تحلیلگر روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به حملات به سفارتخانه های ایران در کشورهای اروپایی گفت: زمانی که شرایط سفارت های کشور عادی است و شرایط اضطراری وجود ندارد و مشکل خاصی وجود ندارد، کشور مورد نظر قاعدتا برای سفارتخانه ها حفاظت می شود. با این حال، با توجه به حملات هفته های اخیر به سفارت های ایران، سفارت دانمارک باید روی سفارت ایران تمرکز می کرد.

وی با بیان اینکه کشور میزبان مسئولیت حفاظت از سفارتخانه ها را بر عهده دارد، تاکید کرد: درخواست تمرکز بیشتر از سوی سفارت ایران وجود داشت اما از دانمارک اقدامی صورت نگرفت.

این تحلیلگر روابط بین الملل با اشاره به عدم توجه ویژه دانمارک به سفارت ایران تصریح کرد: زمانی که در شرایط حساس و خاص اقدامات موثری صورت نگیرد، منجر به نوعی همراهی با سازمان ها و گروه های مسئول این حمله می شود. . و می توان گفت که تایید ضمنی این حملات است.

یزیدی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به داستان هایی که در دو سه هفته اخیر در کشور وجود دارد و اقدامات خاصی برای حفاظت از سفارت ایران انجام نشده است، گروه های تروریستی این موضوع را نوعی چراغ سبز برای حمله می دانند. سفارت ایران بردند، اما معلوم نیست مبادلات مخفیانه چه بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه تایید ضمنی این حملات صورت گرفته است، گفت: بسیاری از این کشورهای غربی در حال حاضر محل سکونت تروریست ها و میزبان شبکه هایی هستند که علیه مردم ایران برنامه تولید می کنند، بنابراین این حملات که با کشورهای غربی همراه است، می باشد. تعجب آور نیست.

وی افزود: نه تنها کشورهای غربی بنیانگذار این شبکه ها و گروه های تروریستی هستند، بلکه از نظر مالی نیز به تروریست ها کمک می کنند و این نکته ای است که مقامات ایرانی باید در روابط خود با کشورهای غربی به آن توجه کنند. مدت زمان طولانی نظر

این تحلیلگر روابط بین الملل در پایان با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید در این زمینه فعال باشد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید به کشورهای غربی هشدار دهد که از سفارتخانه های خود محافظت کنند و قبل از وقوع درگیری اقدامات پیشگیرانه انجام دهند. اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید