کی روش قهرمان ملی شد اما من به عنوان جنایتکار محاکمه شدم!


ساعت: 23:26
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892150

چگونه می گویند گالنویی مربی تیم های پارامکانات بود؟

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با شرایطی مشابه از جام ملت های آسیا حذف شدیم، سپس کی روش قهرمان کشور شد اما من به عنوان مجرم محاکمه شدم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ امیر گالنووی سرمربی تیم فوتبال گلگهر به مناسبت کسب 1000 امتیاز در تاریخ لیگ برتر گفت: کسب 1000 امتیاز در دوران سرمربیگری خود یک کار تیمی، کار بزرگی بود. یک مثال برای شما می زنم؛ گواردیولا پس از جدایی از بارسلونا به بایرن مونیخ رفت و در آنجا 3 جام برد، سپس به منچسترسیتی رفت، اما اینجا برخی با امیر کلانوی دشمنی می کنند و آنها با من دشمنی می کنند.

وی همچنین گفت: من در لیگ سیزدهم به استقلال رفتم، آیا تیم سیزدهم جدول پر ستاره است؟ گفته می شود که گالنویی هدایت تیم های ستاره ای را بر عهده خواهد گرفت. سوال من این است که تیمی که علی فتح الله زاده مدیرعاملش که حق بزرگی بر استقلال دارد ماشین و خانه اش را به استقلال می فروشد پرستار است؟

قلانوی درباره حضور در سپاهان و تراکتور این تیتر را داشت: بعد به سپاهان رفتم که پنجم جدول بود. روزی که با مدیران این تیم صحبت کردم، گفتم بودجه این تیم نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است. یک بار دیگر وقتی سرمربی سپاهان شدم در رده چهاردهم جدول قرار گرفتم. در تراکتورسازی هم تمرین کرده ام که شرایط خاص خودش را داشت. با افتخار می گویم در این تیم مربیگری کرده ام که هواداران پرشوری دارد، اما هر 2 سال یک بار مشکلات خودش را داشت، زمین تمرینی مناسب نداشتیم، پول نداشتیم، دو کار بزرگ برای این تیم انجام دادم. ; من آن تیم را به لیگ قهرمانان آسیا بردم و با آن تیم از گروه صعود کردیم.

وی درباره رکوردهای خود تاکید کرد: من رکورددار تاریخ جام باشگاه های آسیا هستم. در بین تمامی مربیان ایرانی و خارجی که در این بازی ها حضور داشتند، تنها مربی ای هستم که با 4 تیم به مرحله بعد صعود کردم. هر تیمی که در آن حضور داشته ام با مشکلات و محدودیت های زیادی مواجه بوده است. نمی دانم چطور می گویند گالنووی مربی تیم های پارامکانات بود؟

سرمربی تیم فوتبال گل گهر تصریح کرد: می خواهند ارزش کار ما را کم کنند. افرادی هستند که من زیاد در مورد آنها صحبت کرده ام. من تجربه مربیگری روشنی دارم. تعداد گل هایی که زدم، تعداد بردها، همه چیز مشخص است. تیم هایی که من مربیگری کرده ام در آسیا عملکرد خوبی داشته اند. مربیان بزرگ زیادی بوده اند که با تیم های خود قهرمان جام جهانی شده اند اما در آسیا شکست خورده اند.

وی در این خصوص گفت: می توانستم با استقلال و سپاهان قهرمان آسیا شوم اما اتفاقاتی افتاد که نشد. با استقلال توانستم الهلال عربستان را که سرمربی آن دالیچ بود شکست دهم و حالا او سرمربی کرواسی است. برخی از کلمات نفرت انگیز است. در دهه 80 که به استقلال آمدم یک دهه باشکوه را رقم زدم. دهه طلایی اگر عده ای چوب به چرخ ما نمی زدند می توانستیم قهرمان آسیا شویم.

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: منصور پورحیدری پدر معنوی استقلال بود. شاید خیلی ها ندانند اما او که حق بزرگی بر من و استقلال دارد به خاطر استقلال 2 دانگ از نمایشگاهش فروخته است. با استقلال بدون امکانات قهرمان آسیا شدیم. قهرمانی بزرگی که برای همیشه در ذهن هواداران حک شده است. من و ابراهیم قاسم پور اولین بازیکنانی هستیم که در فوتبال قطر موفق به کسب 2 لیگ و حذفی شدیم. من استقلال را دوست داشتم. استقلال مربی بزرگی به نام جاکیچ داشت که فوتبال سریع و تاکتیکی نشان می داد و من او را دوست داشتم و او را الگوی مربیگری خود قرار دادم.

کلانویی درباره سرمربی خود در تیم ملی اذعان کرد: در جام ملت های آسیا در مرحله ای حذف شدم که کی روش هم حذف شد. در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا هم با کی روش حذف شدیم. در حالی که تمام ایران در اختیار او بود، مربی تیمی بودم که اختلاف و جنگ قدرت داشت. من در ضربات پنالتی به کره جنوبی باختم که در آمار نبود اما برنامه گذاشتند و من را به عنوان جنایتکار محاکمه کردند اما کی روش به عراق باخت و قهرمان کشور شد!

سرمربی سابق تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: کیومارت هاشمی با من تماس گرفت و از من خواست که سرمربی تیم ملی شوم. گفتم بعد از 3 سال در استقلال قهرمان شدم و می خواهم به کارم ادامه دهم. گفت بیا کمک کن. گفتم اگر صحبت از کمک است، باید برنامه داشته باشیم، باید 3 سال باشد، باید تیمی بسازم که به راحتی به جام جهانی برود، اما اجازه ندادند. حاشیه درست کردند، برای مربی که نبازد می شود دادگاه درست کرد؟!

دیدگاهتان را بنویسید