گام برداشتن در مسیر سالار شهیدان یک لطف الهی و کاری ماندنی است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین

حجت الاسلام عباس افشار رئیس کمیته فرهنگ و اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی استان قزوین در مراسم تجلیل از فعالان عرصه فرهنگی و رسانه ای در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در استان قزوین گفت: در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده حسین (علیه السلام) برگزار شد. این حقیقت است و داستان نیست و این عشق و ارادت وصف ناپذیر است و هر کدام کتابی از عشق و ایثار و ایثار و گام برداشتن در راه است. راه هادی شهدا هزاران اجر و منفعت دارد.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: در این اجتماع عظیم عاشقان اهل بیت از ده ها کشور جهان و از ملیت های مختلف با صفا و عشق دور هم جمع می شوند تا به عزای امام خود بپردازند و آرمان های این امام را سرلوحه خود قرار دهند.

دفتر مرکزی اربعین 4

نماینده بعثه ولی فقیه در سازمان حج در استان قزوین تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی، مراسمی که به بزرگترین اجتماع انسانی جهان تبدیل شده و همه ساله با عظمتی وصف ناپذیر برگزار می شود.

وی ادامه داد: مردم و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این پیاده روی عظیم در قالب موکب های حسینی و بسیاری از نیازهای اولیه زائران در این مسیر از جمله در محدوده زائران اربعین را همراهی می کنند. تامین غذا و اسکان از کمک های مردمی تامین می شود

حجت الاسلام افشار گفت: در ایام اربعین به اتفاق مسئولین موکب ها، دست اندرکاران برپایی مراسم و حاضرین شاهد فعالیت بسیار مطلوب رسانه ای و رسانه ملی، خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری بودیم. و فضای مجازی سنگ تمام گذاشت و اطلاعات مربوطه را ارائه کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت: کسانی که در فضای مجازی و رسانه فعال هستند و قلم، بیان، دوربین و جایگاه دارند و کمک کردند تا حماسه های اربعین به چشم بیاید، آنها نیز دارند. اجر الهی ادامه داد: قدم گذاشتن در راه رهبر شهدا رحمت الهی و کار همیشگی است و اجر آن را خواهیم دید.

دفتر مرکزی اربعین 1

حجت الاسلام افشار ضمن قدردانی از عنایت ویژه مهندس انبارلویی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در خصوص پیاده روی اربعین حسینی گفت: با همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین تیم رسانه ای تشکیل شد. به کربلا فرستادند و برای همه موکب ها و داخل گزارش تهیه کردند و از شبکه های سراسری پخش شد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه عکس، توزیع 1000 هدیه بین کودکان عراقی و توزیع هدایایی بین شرکت کنندگان عراقی در موکب ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی و توزیع صدها بسته فرهنگی بین زائران، تصحیح قرائت دعا و جمع آوری یادداشت های نوشته شده از دل زائران از فعالیت های فرهنگی انجام شده در ایام اربعین امسال بود.

دفتر مرکزی اربعین

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: 26 خدمت توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین به زائران ارائه شد و با برنامه ریزی های انجام شده با اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اربعین 60 مبلغ به کربلا اعزام شدند و در این امر پیشرو بودیم. از فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه استان قزوین تجلیل شد.

در پایان این مراسم از خبرگزاری موج قزوین به دلیل پوشش خبری اربعین تجلیل شد.


آیا این خبر مفید بود؟