گرد و خاک؛ تعطیلی مدارس کرمان و فهرج/ ادارات کرمان با دو ساعت تاخیر بازگشایی شدند


ساعت: 08:06
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840471

با توجه به آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی در کرمان، خدمات عمومی با دو ساعت تأخیر آغاز به کار می کند، به گفته مدیریت بحران استانداری کرمان و همچنین اداره کل آموزش و پرورش کرمان و مدارس فهرج در کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل است. ، اما امتحانات نهایی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; اداره کل مدیریت بحران استان کرمان اعلام کرد: با توجه به اعلام ادارات کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی استان برای افزایش شاخص آلودگی هوای کرمان و پایداری آن و نظر دانشگاه علوم پزشکی این وضعیت خطرناک برای بهداشت و درمان شهروندان و کلیه گروه های سنی بر اساس مصوبه کارگروه آلودگی هوا استان، کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی به استثنای مراکز امدادی، پزشکی، انتظامی (نیروی انتظامی) از امروز یکشنبه 1/1/12 آغاز به کار می کنند. 1401 با دو ساعت تاخیر.
با توجه به فصل امتحانات دانش آموزان فقط برای شرکت در امتحان به مدرسه رفته و بلافاصله پس از امتحان به خانه بازگردند و مدیران مدارس از حضور دانش آموزان در فضای باز جلوگیری کنند.
در سایر شهرها نیز مدیران می توانند بر اساس اختیارات تفویض شده با اعلام نظر محیط زیست و مرکز بهداشت مربوطه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
ضمناً این محدودیت کاری برای بخش خصوصی، بانک ها، مراکز آموزش عالی و صدا و سیما و مراکزی که قبلاً برای رسیدگی به امور شهروندان مهلت داده اند مانند قوه قضائیه و دستگاه های خدماتی بر عهده مقام عالی است.
همچنین مهران بحری با اشاره به افزایش ریزگردها و افزایش ریزگردها در هوای شهر کرمان گفت: مدارس شهرهای کرمان و فهرج در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است اما امتحانات نهایی در حال برگزاری است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: مدارس شهرهای کرمان (کرمان، چترود، شهداد و ماهان) و فهرج امروز یکشنبه یکم خردادماه به دلیل گرد و غبار و آلودگی هوا تعطیل بود.
وی تاکید کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم در تمامی شهرها و مناطق برگزار می شود، اما به دلیل اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان، امتحانات سایر مقاطع تحصیلی به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید