ساعت کاری ادارات از ساعت 8:30 الی 16:30 می باشد / ادارات در روزهای پنجشنبه در تمامی شهرستان ها تعطیل هستند

ساعت کاری ادارات از ساعت 8:30 الی 16:30 می باشد / ادارات در روزهای پنجشنبه در تمامی شهرستان ها تعطیل هستند

میشم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: بر اساس لایحه در دست تهیه، ساعت کاری از ساعت 8 صبح تا 16:30 در سراسر کشور خواهد بود.

ایسنا: رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از ساعت کاری 8 صبح الی 16:30 بر اساس لایحه در دست تهیه در سراسر کشور خبر داد.

میشم لطیفی در حاشیه جلسه امروز شورای دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقرر شد ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت 8 الی 16:30 و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل باشد. با این تصمیم بهره وری اقتصادی افزایش می یابد.

وی افزود: همچنین با توجه به تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه و در شهرستان‌ها والدین گاهی اوقات کار می‌کردند و بچه‌ها در خانه تنها می‌ماندند و دغدغه حمایت و تحکیم خانواده‌ها و امکان رفت و آمد برای خانواده‌ها به این صورت وجود داشت. روزهای تعطیل، با این مصوبه که در مجلس تصویب می شود، دو روز پایانی هفته برای همه کارمندان تعطیل می شود.

لطیفی تاکید کرد: با این تصمیم خانواده تقویت می شود، بهره وری اقتصادی افزایش می یابد و تعامل مرکز، استان و شهرستان ها افزایش می یابد.

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور ادامه داد: مجموعه هایی که باید خدمات مستمر ارائه دهند مانند بیمارستان ها یا در مناطق کمکی مانند موسسات اجتماعی، بانک ها، اماکن ورزشی و یگان های نظامی که همه روزه یا شش روز هفته خدمات ارائه می کنند. که قانون مثل قبل است اما برای بخش خدمات که نیاز به حضور مستمر در هفته ندارد، پنج روز از هفته را در لایحه پیش بینی کرده ایم که امیدواریم پس از تصویب در مجلس اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه مجلس برای تغییر وضعیت نیروهای شرکتی و استخدام آنها گفت: همکاری مشترکی بین ما و کمیسیون اجتماعی مجلس وجود دارد.

لطیفی تاکید کرد: در حوزه افزایش حقوق نیز بخشنامه ای قرار بود که از شب گذشته تنظیم شود و امیدواریم با ابلاغ یکم مهرماه این افزایش حقوق برای مشمولان اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید