طرح ترافیک از ساعت 7:30 الی 17 ساعت 1401


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814949

سرپرست معاونت بهره برداری از سامانه های حمل و نقل و مناطق ترافیکی شهرداری تهران؛ از اجرای طرح نهضت تا شیوع بیماری عروق کرونر در سال جدید از ساعت 7:30 الی 17:00 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عمار سعیدیان فر با بیان اینکه نقشه راه همزمان با ابتدای سال 1401 اجرا می شود، گفت: سازوکار اجرای مصوبه طرح مدیریت طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال 1401 مطابق نقشه راه از سال 1400 است و تنها تفاوت آن. نسبت به سال 1400 افزایش تعرفه ها در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.

به گفته سرپرست معاونت بهره برداری از سامانه های حمل و نقل و حوزه های ترافیکی شهرداری تهران؛ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، درصد عوارض طرح ترافیک در سال آینده نسبت به هزار و 400 درصد 25 درصد افزایش یافته است.

سعیدیان فر درباره نرخ پایه عوارض سال جدید توضیح داد: نرخ پایه عوارض سال 1401 43 هزار و 800 تن است که نسبت به امسال 25 درصد افزایش داشته است. اگر متقاضیان در محدوده طرح ترافیک تردد کنند نسبت تردد 1.5 و در صورت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا این نسبت 0.75 محاسبه می شود. این در حالی است که در حوزه کنترل آلودگی هوا، هر شهروند با شماره ثبت نام با شماره تهران، 20 روز سهمیه فصلی رایگان دارد و در صورت پایان یافتن سهمیه 20 روزه، عوارض دریافت می کند.


نحوه رزرو طرح ترافیک

وی با بیان اینکه رزرو طرح ترافیک برای سال 1401 و همچنین 1400 از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می شود، گفت: افرادی که هر روز قصد ورود به طرح ترافیک را دارند باید تردد خود را رزرو کنند. عملیات رزرو به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل انجام می شود و یا می توان روزانه رزرو کرد و حتی پس از بازگشت به ابتدا تا نیمه شب همان روز به شرط تکمیل نشدن سهمیه تردد روزانه می توانند رزرو کنند.

به گفته معاون سامانه های حمل و نقل و مناطق ترافیکی شهرداری تهران و مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک 103 هزار دستگاه خودرو است.

سعیدیان فر افزود: در صورتی که شهروندان ظرف 24 ساعت پس از ورود به طرح ترافیک رزرو نکنند، مبلغ 98 هزار و 550 تن به بدهی عوارض در طرح ترافیک آنها در سامانه تهران من اضافه می شود.

به گزارش سایت شهر، سرپرست معاونت عملکرد سیستم های حمل و نقل و حوزه های ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه بسته های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه با مبالغ مختلف به شهروندان ارائه می شود، افزود: شهروندان می توانند بسته به نوع «خودرو و معاینه فنی، بسته مورد نظر را خریداری کنند.

سعیدیان فر درباره قیمت پکیج خودروهای با معاینه فنی عادی توضیح داد: تعرفه بسته یک ماهه خودروهای با معاینه فنی عادی معادل یک میلیون و 110 هزار تن، بسته سه ماهه سه میلیون و 140 هزار تن و شش- بسته بندی ماهانه معادل پنج میلیون و 910 هزار تن می باشد.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید