ترافیک ساعت شلوغی در شهر به 10 ساعت افزایش یافت/ عدم پارک خودرو در تهران


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918607

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر تهران با بیان اینکه مدت‌ها ساعت اوج ترافیک شهر از حدود 5 ساعت به 10 ساعت در روز افزایش یافته است، گفت: این روند افزایش ترافیک که در گذشته با ابتدای شب و اکنون تا نیمه های شب ادامه دارد، مهربان است. بحران محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در نشست تخصصی عوارض تردد ساختمان های بزرگ که با حضور مسئولان مربوطه سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار شد، گفت: ترافیک فرهنگی شده است. و مسئله اجتماعی

وی با بیان اینکه مدت هاست ساعات اوج تردد در شهر از حدود 5 ساعت به 10 ساعت در روز افزایش یافته است گفت: این روند افزایش ترافیک که در گذشته با شروع شب همراه بود و اکنون نیز ادامه دارد. تا نیمه شب، یک بحران در نظر گرفته می شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران به اثرات ترافیک در دو بعد جسمی و روحی اشاره کرد و ادامه داد: برای حل معضل ترافیک پایتخت ابتدا باید عوارض را بسنجیم و سپس به دنبال چالش ها باشیم.

یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص بررسی و تحلیل عوارض ایجاد شده در خصوص معضل ترافیک در پایتخت گفت: افزایش تولید سالانه 150 هزار خودرو، خرابی چراغ راهنمایی و رانندگی طولانی مدت مردم در چراغ قرمز. از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند و این نیاز به مطالعات ترافیکی و ایجاد تغییرات در مکانیسم ها دارد.

وی همچنین به کمبود پارکینگ در شهر تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل کمبود پارکینگ در سطح شهر، خودروها زمان زیادی را برای یافتن جای پارک صرف می کنند که این امر علاوه بر اتلاف وقت باعث تشدید ترافیک می شود. دست، نه به دلیل پارک است، شاهد پارک دوبل خودروها هستیم که بر افزایش ترافیک نیز تاثیر می گذارد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی به موضوعی مهم تبدیل شده است، ادامه داد: تامین، توسعه و تعمیر سیستم های حمل و نقل باید در سطح ملی و فراملی مورد توجه قرار گیرد که در حال حاضر نیازمند اعتبارات است و دولت باید اقدامات لازم را انجام دهد. اقدامات در این زمینه

نجفی در پایان بر انجام مطالعات تطبیقی ​​در حوزه ترافیک و حمل و نقل با شهرهای توسعه یافته تاکید کرد و گفت: استفاده از توانمندی ها و طرح های استارت آپ ها و نخبگان در این حوزه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید