گزارش اینستاگرامی امیر عبداللهیان از دیدار با بورل: هر دو راه مذاکره برای رفع تحریم ها را مثبت می دانیم.

متن گزارش دکتر امیر عبداللهیان در اینستاگرام به شرح زیر است:

«امروز به ابتکار ایشان و در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران #اوکراین و مذاکرات برای رفع تحریم ها، با آقای جوزف بورل، نماینده عالی امور خارجی اتحادیه اروپا، تلفنی گفتگو کردم.

در مورد ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، به آقای بورل گفتم که ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما سیاست ما در مورد جنگ اوکراین احترام به تمامیت ارضی آن کشور است نه ارسال ما. سلاح به کشورهای متخاصم، توقف جنگ و پایان دادن به مهاجرت. مردم است

جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا از طریق دیپلماسی جلوی درگیری ها در اوکراین را بگیرد و من به اروپایی ها توصیه کردم با نگاه واقع بینانه به این موضوع نگاه کنند.

من همچنین تاکید کردم که ما مخالف جنگ هستیم و قاطعانه عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را رد می کنیم.

به آقای بورل یادآوری کردم که جمهوری اسلامی ایران از حمایت عمومی قوی و دموکراسی مؤثر برخوردار است، اما برخی از مقامات اروپایی با تحلیل های اشتباه و به بهانه حفظ حقوق بشر از هرج و مرج، ترور و بی نظمی در ایران حمایت کردند. مداخله بی پروا، غیر سازنده، مرتبط و البته با اهداف سیاسی. اما تمرکز بر منطق، عقلانیت و دیپلماسی جهت گیری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و سیاست خارجی ما مبتنی بر استانداردهای دوگانه نیست.

آقای بورل همچنین نسبت به ادامه همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه پادمان ابراز امیدواری کرد و موضع ایران برای تاکید بر عدم ارسال سلاح و هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده در جنگ اوکراین را مهم و شایسته ستایش دانست.
ما هر دو بر این عقیده بودیم که مسیر مذاکرات برای رفع تحریم ها و توافق مثبت و رو به جلو است.

دیدگاهتان را بنویسید