گزارش خبرگزاری حکومتی از تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف کشور «به بهانه درگذشت مهسا امینی»

گزارش خبرگزاری حکومتی از تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف کشور «به بهانه درگذشت مهسا امینی»

ایرنا از تجمعات اعتراضی در تهران، مشهد، اراک، ساری، همدان، ایلام، زنجان، قزوین، بیرجند، تبریز، کیش، اردبیل، بجنورد، کرمان و … خبر داد.

تجمعات محدودی در برخی شهرهای کشور از جمله تهران به بهانه درگذشت مهسا امینی گزارش شده است و شواهد و میزان تخریب اموال عمومی حاکی از آن است که برخی از جریانات در صدد آسیب رساندن به اموال عمومی و اخلال در نظم عمومی هستند.

همچنین بر اساس گزارش ها و عکس های منتشر شده، عده ای که روز سه شنبه وارد اجتماعات عمومی رشت شده بودند، یک دستگاه آمبولانس را منهدم کردند.

تعدادی از معترضان در مشهد یک خودرو و یک پلیس را به آتش کشیدند.

بر اساس اظهارات استاندار تهران، برخی تیم‌های برنامه‌ریزی شده در تلاش هستند تا با حضور در میان مردم، روند تجمع را برای ایجاد تنش با ماموران پلیس و تخریب اموال عمومی هدایت کنند.

پروژه ترور یکی دیگر از برنامه هایی است که طی دو روز گذشته با حضور برخی چهره های مشکوک در اجتماعات دنبال شده است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرهای مختلف ایران، اغتشاشگران در میان معترضان شروع به سردادن شعارهای ضد هنجاری و آتش زدن اموال عمومی و سطل های زباله کردند.

در تهران نیز از ساعت 17:00 تجمعات محدود در میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، میدان فاطمی و خیابان حافظ برگزار شد.

تظاهرکنندگان که در حین آتش زدن سطل های زباله به طور موقت جاده های مرکز شهر را مسدود کرده بودند، به سمت ماموران پلیس سنگ پرتاب کردند.

پلیس همچنین برای متفرق کردن جمعیت در نقاط مختلف از گاز اشک آور استفاده کرد.

در پایان تجمعات در مناطق مذکور در ساعت 21 پایان یافت و تردد در معابر عمومی پایتخت به حرکت درآمد.

در تجمعات گزارش شده از نقاط مختلف کشور، تعداد معترضان به سختی به 300 نفر رسید و تجمعات کوچکی نیز در اراک، ساری، همدان، ایلام، زنجان، قزوین، بیرجند، تبریز، کیش، اردبیل، بجنورد و کرمانف گزارش شده است.

در اراک نیز عده ای از اغتشاش گران پس از ورود به ستون معترضان در خیابان امام منتهی به میدان شهدای آن شهر با سر دادن شعارهای موهن به سمت ماموران پلیس سنگ پرتاب کردند.

در ساری، برخی از اغتشاشگران به سمت نیروهای پلیس که می خواستند مردم را متفرق کنند، سنگ پرتاب کردند و گاه به پلیس حمله کردند و به اموال عمومی که در مقابل خود می دیدند آسیب رساندند.

خبرنگاران ایرنا در ایلام نیز گزارش دادند که با آغاز تجمعات محدود و حضور فتنه گران، بسیاری از مغازه داران برای پرهیز از تنش و خسارات احتمالی، مغازه های خود را تعطیل کردند.

اگرچه تعداد معترضان چندان چشمگیر نبود، اما با آتش زدن و تخریب اموال عمومی و پرتاب سنگ سعی در ایجاد وحشت یا تحریک مردم در بازار داشتند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از زنجان، امروز تعدادی از شهروندان زنجانی در مرکز شهر (تقاطع انگلابه و سبزه میدان) تجمع کردند و کسبه واقع در این خیابان ها و بازار زنجان نیز برای جلوگیری از خسارات مخالفان مجبور به بستن مغازه های خود شدند. ..

در قزوین در خیابان های خیام، چهارراه عدل و ولی عصر این شهر اغتشاشاتی گزارش شد و اغتشاش گران از فرصت استفاده کردند و یک دستگاه وانت را به آتش کشیدند.

حدود 150 نفر در ارومیه تجمع کردند که بدون درگیری به پایان رسید.

در بیرجند مرکز خراسان جنوبی نیز چند نفر حدود 100 نفر در میدان مادر این شهر تجمع کرده بودند که با دخالت مسالمت آمیز پلیس متفرق شده بود.

خبرنگاران ایرنا در اصفهان نیز از تجمع تعدادی از معترضان در چهارراه نظر اصفهان خبر دادند که بلافاصله با تلاش نیروهای انتظامی متفرق شدند.

در اردبیل تجمعات پراکنده ای در میدان شریعتی و محله های معمار، علی کاپو، اسماعیل بیگ و سکاهانا وجود داشت که ماموران پلیس سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند.

در کرمانشاه حدود 300 نفر هنگام تجمع در منطقه 22 بهمن این شهر شعارهای ضد هنجار سر دادند.

معترضان همچنین تردد خودروها را مسدود کرده و ترافیک سنگینی در شهر ایجاد کردند.

خبرنگاران ایرنا از رشت نیز از تجمع 200 تا 300 نفر در اماکن و تلاش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها خبر دادند و از بعد از ظهر امروز مغازه ها و فروشگاه های خیابان های اصلی تعطیل شدند.

در کرمان بین 300 تا 400 نفر با حمل تعدادی پلاکارد و سردادن شعار اعتراض خود را تظاهرات کردند.

تعدادی از معترضان که قصد داشتند با پرتاب سنگ به اموال عمومی و خودروهای عبوری آسیب برسانند توسط پلیس دستگیر شدند.

تجمعات اعتراضی و رفتارهای اخلالگرانه عصر سه شنبه از میدان تقی آباد تا پارک مشهد نیز باعث اختلال در تردد شهری و حمل و نقل عمومی در یکی از مسیرهای اصلی این کلانشهر شد.

بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا، در مسیر مذکور معترضان که تعداد آنها حدود 400 نفر تخمین زده شده بود، ضمن سردادن شعارهای تند و تخریبی، در چهارراه پاستور در میدان ملک آباد و سایر نقاط حساس جاده را مسدود کردند که متوقف شد. با حضور به موقع نیروهای امنیتی راهبندان رفع شد.

گزارش خبرگزاری حکومتی از تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف کشور «به بهانه درگذشت مهسا امینی»

خبرنگاران ایرنا در تبریز نیز گزارش دادند که شب گذشته گروه‌هایی از مردم در حال تجمع در مرکز تبریز مشاهده شده‌اند که برخی از اغتشاش گران پس از درخواست پلیس برای خروج از منطقه دستگیر شدند.

برخی از اغتشاشگران نیز قصد داشتند سطل های زباله را برای بستن خیابان شریعتی به آتش بکشند که پلیس از این اقدام جلوگیری کرد.

خبرنگاران ایرنا در استان البرز نیز گزارش دادند که تجمع اعتراضی در کرج برای سومین شب متوالی در حالی برگزار شد که اغتشاش گران اقدام به تخریب اموال عمومی کردند که پلیس مانع از آن شد.

دیدگاهتان را بنویسید