گزینه های خارجی برای انتخاب جانشین Keyros

تیم ملی فوتبال ایران بدون سرمربی به فعالیت خود ادامه می دهد و هنوز تکلیف گزینه نهایی این فدراسیون برای هدایت ایران در جام ملت های آسیا 2026 یا جام جهانی 2026 مشخص نشده است.

با پایان همکاری تیم ملی و کارلوس کی روش، فدراسیون اکنون بیش از گذشته مصمم به دنبال گزینه بعدی تیم ملی است و طبق آخرین اطلاعات موجود سرمربی تیم ملی ایران خواهد بود. در هفته های آینده مشخص شد و این گزینه در دو بازی دوستانه تیم ملی هدایت ایران را برعهده خواهد داشت.او در نوروز 1402 هدایت ایران را برعهده خواهد داشت.

فدراسیون فوتبال پیش از این رایزنی های خود را برای بازی دوستانه با روسیه و عراق در روز فیفا انجام داده و تا آن زمان در مورد جایگاه سرمربی تصمیم گیری خواهد کرد. به نظر می رسد او نسخه نهایی را در هفته دوم یا سوم مارس مشخص خواهد کرد.

این روزها صحبت هایی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی امید نیز به گوش می رسد اما اولویت اول این فدراسیون در مقطع فعلی انتخاب سرمربی تیم ملی است اما تغییراتی در نگرش ها وجود دارد.

بازگرداندن گزینه های خارجی به میز فدراسیون
برخلاف گفته های قبلی مهدی تاج مبنی بر اینکه بهترین گزینه مربی داخلی است، حالا انتخاب سرمربی خارجی قدرت بیشتری پیدا کرده است.

از مربیان خارجی شاغل در ایران و مربیانی که در گذشته در ایران کار کرده اند به عنوان گزینه های احتمالی هدایت تیم ملی نام برده شده است چرا که این مربیان با فضای کنونی و تحریمی ایران برای پرداخت حقوق مربیان آشنا هستند.

به جز کارلوس کی روش که به تیم ملی قطر پیوسته، تیم ملی حالا گزینه جدیدی روی نیمکت این تیم خواهد داشت. از پاکو هومز و خوزه مورایس به عنوان مربیان خارجی شاغل در ایران یاد می شود که به لطف عملکرد خوب خود توانستند نظر فدراسیون را به خود جلب کنند اما نام های خارجی دیگری نیز در گذشته در ایران فعالیت داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید