گلزن استقلال قطعا در دربی فیکس بازی می کند

گلزن استقلال قطعا در دربی فیکس بازی می کند

اواخر آبان ماه، مشکل بدهی باشگاه استقلال با باشگاه پرتغالی سانتا کلارا، موجی از نگرانی را در میان هواداران آبی پوش پایتخت به راه انداخت که گلزن تیمشان ممکن است مجبور شود برای ادامه مسابقات به پرتغال و سانتا کلارا بازگردد.

در ابتدای آذرماه این مشکل به یکی از دغدغه های اصلی هواداران استقلال تبدیل شد و حتی غیبت محیبی در یکی از تمرینات این شبهه را ایجاد کرد که باشگاه پرتغالی مانع از حضور این بازیکن در تمرین استقلال شده است. اما در روزهای اخیر حضور محبی در بازی دوستانه استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان شرایط را به گونه ای دیگر تغییر داده است تا تصورات هواداران استقلال نسبت به این موضوع تغییر کند.

اما شنیده ها از پرسپولیس حاکی از آن است که مسئولان حقوقی باشگاه رقیب استقلال پیگیر پرونده ستاره گلزن استقلال در خصوص قرارداد محیبی با سانتا کلارا و پرداخت یا عدم پرداخت مبلغ انتقال این بازیکن هستند. شنیده ها حاکی از آن است که رقیب استقلال از هیچ تلاشی برای اطلاع از آخرین وضعیت محیبی در آستانه دربی دریغ نکرده است.

در همین راستا با یکی از کادرفنی باشگاه استقلال گفت و گو کردیم که همه «اما» و «اگرها» حضور محبی را به تفصیل پاسخ داد.

این فرد مطلع که خبر اسپورتینگ نامش را مخفی می کند، گفت: 90 هزار دلار از مبلغ 230 هزار دلاری که در قرارداد انتقال محیبی به استقلال درج شده است به حساب باشگاه سانتا کلارا و مدارک لازم واریز شده است. مربوط به سپرده 120000 دلار باقیمانده از طرق مختلف مانند ایمیل به باشگاه پرتغالی به مقامات مربوطه سانتا کلارا منتقل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: باشگاه سانتا کلارا دریافت 90 هزار دلار را تایید کرده و البته رسید و مدارک مربوط به ایمیل های باشگاه استقلال برای پرداخت مابقی مبلغ نیز موجود است.

وی افزود: به عنوان مثال به باشگاه سانتا کلارا پیشنهاد دادیم که یک نفر را در تهران معرفی کند تا باقی مانده مبلغ را به صورت نقدی ارائه کند، اما قبول نکردند. ما همچنین پیشنهاد کردیم یک نفر را برای این منظور به لیسبون معرفی کنیم تا پول را به آنها تحویل دهیم، اما با این کار نیز موافقت نشد. حتی از آنها خواستیم که این مبلغ را از طریق سفارت پرتغال در تهران و یا در سفارت ایران در پرتغال پرداخت کنند، اما باشگاه سانتا کلارا نیز این شرایط را نپذیرفت.

این مسئول در خصوص پرداخت نشدن 120 هزار دلار باقیمانده، در مورد اینکه آیا باشگاه پرتغالی احتمال دارد پیش از دربی برای بازیکن استقلال مشکل ایجاد کند، توضیح داد: ابتدا 90 هزار دلار را پرداخت می کنیم.به باشگاه سانتا کلارا نیز حسن نیت خود را تایید کردیم. در مورد پرداخت باشگاه پرتغالی از طرفی دریافت پول و مدارک مربوط به پرداخت موجودی این مبلغ نیز ثابت می کند که ما این پول را به حساب سانتا کلارا واریز کرده ایم اما هنوز دریافت آن را تایید نکرده اند.

وی یادآور شد: اما در بدترین حالت این روند زمان بر است و اگر باشگاه سانتا کلارا بخواهد 120 هزار دلار شکایت کند، ابتدا این روند تا چند ماه دیگر آغاز می شود و در این صورت باشگاه استقلال می تواند با استناد به اسناد، فرد باید ثابت کند که او قصد دارد این پول را از طرق مختلف پرداخت کند. در واقع نشان می دهد که باشگاه استقلال اراده کامل برای پرداخت این مبلغ را داشته و آنها نیز آن را تایید کرده اند.

این فرد افزود: با همین پرداخت 90 هزار دلاری پرونده را از حالت شکایت خارج کردیم و او دیگر تهدیدی برای باشگاه و بازیکن ما نیست. در صورتی که فیفا در ادامه این پرونده که چندین ماه طول می کشد حتی یک درصد از باشگاه استقلال را مقصر تشخیص دهد، این باشگاه به مبلغ ناچیزی جریمه می شود. بنابراین محمد محبی برای همراهی استقلال در تمرینات و دیدارهای پیش رو مشکلی نداشت و با قدرت و انگیزه فراوان آماده حضور در دربی مقابل پرسپولیس است.

هیچ هزینه ای ندارد. با این توضیحات اگر یحیی گل محمدی این امکان را فراهم کند که محبی به دلایل قانونی نتواند در دربی استقلال – سانتا کلارا به میدان برود، با این توضیحات، معادلات سرمربی شیرهای سرخ به کلی تغییر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید