گل محمدی مشکل پرسپولیس را فاش کرد

گل محمدی مشکل پرسپولیس را فاش کرد

یحیی گل محمدی از مشکلات مختلف پیرامون تیم فوتبال پرسپولیس می گوید. او معتقد است با وجود اینکه ادعا می شود پرسپولیس است اما عده ای منتظر شکست این تیم هستند تا به تیمش ضربه بزنند و به پرسپولیس حمله کنند. البته سرمربی پرسپولیس در این مصاحبه صراحتاً مسئولیت مشکلات فنی تیمش را برعهده گرفت و عنوان کرد که اگر بازیکن از کیفیت خود خارج شود، وظیفه مربی است که او را به شرایط ایده آل برگرداند.

گفت و گو با یحیی گل محمدی را در زیر می خوانید:

* ابتدا در مورد وضعیت تیم خود صحبت کنید. پرسپولیس بعد از چهار بازی، یک شکست و یک تساوی در کارنامه او ثبت شده است، از شرایط راضی هستید؟

بعد از نقل و انتقالات و بعد از اینکه قهرمان شدیم، سه بازیکن ثابت خود را از دست دادیم. محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی و شهریار مقانلو ما را ترک کردند. جایگزینی این افراد در نقل و انتقالات سخت بود. البته این کار برای همه باشگاه ها سخت است اما با توجه به بودجه باشگاه جذب نیرو کردیم. فکر می کنم بازیکنان فعلی ما به زمان بیشتری برای بازی با هم و هماهنگی بیشتر نیاز دارند. همانطور که گفتم با توجه به بودجه باشگاه و اینکه آیا آنها قرارداد باشگاهی داشتند یا خیر، بازیکنان جدید جذب می کردیم. در حال حاضر بازیکنان ما نیاز به حمایت دارند چون با هزاران امید و آرزو به این تیم آمدند. شاید شرایطی را که الان در پرسپولیس دارند در باشگاه قبلی خود تجربه نکرده باشند. بهتر است بیشتر به آنها اعتماد کنید و برای بهبود وضعیت آنها تلاش کنید.

تمام مسئولیت فنی هر بازی بر عهده من است. به جای انتقاد از بازیکنان و زیر سوال بردن آنها، فقط از من انتقاد کنید. البته این انتقاد باید سازنده باشد. بازیکنان من باید در آرامش کامل کار کنند تا کیفیت خود را نشان دهند. ما فقط به تلاش و تمرکز بیشتر در کارمان نیاز داریم. به این تیم امیدوارم و در تمرین با بازیکنان صحبت کردیم تا خدای ناکرده برای موفقیت تیم تلاش کنیم.

* قبول داری بعد از باخت و تساوی مقابل تیمت جو قوی ایجاد شود؟

متاسفانه چنین فضایی وجود دارد. من فکر می کنم این فضای غیر صادقانه علیه ما ایجاد شده است. بعضی ها می خواهند در آب گل آلود ماهی بگیرند. از آنجایی که این تیم هواداران زیادی دارد، منتظر شکست پرسپولیس مقابل دشمنان زیادی هستند. خیلی ها به دنبال برهم زدن آرامش پرسپولیس هستند. آنها با اولین باخت شروع کردند تا به بازیکنان و کادر فنی حمله کنند. این حمله واقعا عجیب است و من هرگز چنین چیزی ندیده ام. انگار هفته بیست و پنجم یا بیست و ششم لیگ است که چنین حمله ای علیه تیم انجام می شود. این در حالی است که لیگ برای ما تازه شروع شده و می توانیم نتایج را جبران کنیم. برای پیشرفت باید سخت کار کنیم و تمرکز کنیم.

* در روزهای اخیر هواداران در فضای مجازی از این تیم حمایت کردند، نظری در این مورد دارید؟

موفقیت در پرسپولیس مدیون فرهنگ خوب هواداران است. هواداران پرسپولیس در سال های اخیر نشان داده اند که چقدر با فرهنگ هستند. آنها هیچ وقت از حمایت از تیم خسته نشدند، چون از مربیان قبلی هم حمایت کردند، اما واقعا از ما حمایت کردند. فراموش نمی کنیم که سال گذشته حمایت آنها از ما هر روز بیشتر می شد و در نهایت توانستیم برای پنجمین بار پیاپی قهرمان شویم. با شرایط و مشکلاتی که فصل گذشته برای ما ایجاد کرد، قهرمان شدن مثل یک معجزه بود اما کار بزرگی انجام دادیم. از هواداران می‌خواهم همان حمایتی را داشته باشند که فصل گذشته داشتند، زیرا ما به آن نیاز داریم تا با آرامش و اطمینان بیشتری کار کنیم. لیگ مثل یک ماراتن است. در مارتین همیشه کسی که تا آخرین لحظه پافشاری می کند و تلاش می کند و همچنین تسلیم نمی شود، می تواند قهرمان شود. این ماراتن برای ما شروع شد. امیدوارم بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم تا تیم را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

سوال: به نظر شما حملات به پرسپولیس از چه کسانی بود؟

همه دلیل این حملات علیه تیم ما را می دانند. بعد از پنج قهرمانی خیلی ها نمی خواهند برای ششمین بار قهرمان شوند. برخی از این حملات ممکن است طبیعی باشند زیرا ما رقبایی داریم که دوست ندارند وضعیت ما خوب باشد و بنابراین هر کاری که می توانند انجام می دهند. ما از این رقبا گلایه نداریم، اما از افرادی که ادعای پرسپولیسی بودن را دارند و خود را پرسپولیسی می دانند، اما منتظر باخت برای ما هستند گله داریم. آنها منتظرند تیم ببازد تا به ما ضربه بزنند. ما واقعا از این موضوع شگفت زده شده ایم. نمی دانیم خط خود را از کجا می آورند اما نمی خواهند پرسپولیس موفق شود. جو بدی علیه ما درست کرده اند و با استفاده از برخی رسانه ها و فضای مجازی دست به هر کاری می زنند. متأسفانه فضای مجازی به گونه ای است که هرکس هر چه می خواهد می گوید و نشانی ندارد که آن شخص کیست. در هر صورت از هواداران می خواهم که به این فضای مجازی مسموم توجه نکنند و بیشتر روی حمایت از تیم تمرکز کنند.

* با توجه به اینکه پرسپولیس چهار برد، دو برد، یک شکست و یک تساوی کسب کرده است، فکر می کنید تیم شما دچار بحران شده است؟

ما شاهد بحران نیستیم. این بحران در ذهن دشمنان پرسپولیس در حال ایجاد است. با توجه به حضور این بازیکنان و اینکه شرایط سخت تری را تجربه کردند و سربلند بودند، این مشکلات برای ما بحران محسوب نمی شود. این بحران توسط فضای مجازی ایجاد شد.

* برخی معتقدند برخی بازیکنان پرسپولیس شکست خورده اند و شرایط و عملکرد فصل قبل را نداشته اند. آیا شما با این موافق هستید؟

بازیکنان ما تا اینجای کار کیفیت خوبی از خود نشان داده اند و زمانی که نمی توانند همان کیفیت خوب را نشان دهند، مسئولیت من است زیرا باید این بازیکنان را در شرایط خوبی برگردانم. بازیکنان ما باید بیشتر بازی کنند و از نظر روحی آنها را تقویت کنند. بزرگترین مشکل جو بدی است که برای تیم ما ایجاد کردند. اکنون سه امتیاز با تیم بالای جدول فاصله داریم و به خوبی می توانیم به جایگاه اصلی خود که در بالای جدول است برگردیم.

* به عنوان آخرین سوال می خواهیم نظر شما را در مورد آخرین حواشی تیم ملی و اختلافات مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ بدانیم. به نظر شما کدام کشور در این میان درست است؟

نمی توانم نظری بدهم چون در جریان جزئیات نیستم و نمی دانم بین طارمی و اسکوچیچ چه گذشت، اما مهم این است که طارمی در حال حاضر بهترین مهاجم آسیا و ایران است و نمی توانیم به راحتی از کنار او بگذریم. نام. طارمی گل هایی زد که بازی را برای ما رقم زد. از سوی دیگر سرمربی به دنبال کنترل شرایط تیم ملی است. فکر نمی کنم این مشکلی باشد که قابل حل نباشد. هم اسکوچیچ و هم مهدی طارمی به عنوان بازیکنانی باتجربه برای حل اختلافاتشان.

دیدگاهتان را بنویسید