گمانه زنی های امید جوان از سوی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری

گمانه زنی های امید جوان از سوی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری

این هفته نامه قدیمی که در عمر 29 ساله خود به دوران 5 رئیس جمهور ایران می پردازد، البته با این فرض که تاریخ انتشار رسمی آن روز بعد از مراسم تشییع 5 روزه آن حضرت باشد، از انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری استقبال می کند. رئیس جمهور فقید

هفته نامه قدیمی «امید جوان» که در 29 سال خود از دوران 5 رئیس جمهور ایران (هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی نژاد، حسن روحانی و ابراهیم رئیسی) می گوید، به استقبال انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور می رود. او به ایران رفته و جانشین رئیس جمهور فقیدی است که در سانحه هوایی 9 اردیبهشت 1403 در منطقه ارسباران جان باخت.

به گزارش عصر ایران، این نشریه با فرض اینکه جسد رئیس جمهور فقید در صحن امام هشتم آرمیده باشد (از آنجایی که تاریخ 5 خرداد 1403 بر پیشانی ایشان نوشته شده است، اگرچه قبلاً در تهران منتشر می شد)، گزینه ای را در نظر گرفته است. ریاست جمهوری بعدی بر اساس کدام فرمول نظر: مدل 1400 یا رقابت جدی؟

منظور از فرمول 1400 این است که در مورد یک فرد توافق و اجماع قبلی وجود داشته باشد و شورای نگهبان به دلایل و بهانه های مختلف رقبای احتمالی را در یک رأی حذف کند. کاری که در سال 1400 با علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و مسعود مجیکیان انجام شد. تکرار تجربه سال های 92 و 96 که احزاب مختلف سیاسی به جز طیف احمدی نژاد کاندیدا داشتند، مایه تاسف جدی است.

در این تحلیل، در مورد اول، پرویز فتاح و شاید محمدباقر قالیباف اقبال بیشتری دارند، هرچند این دو در فضای رقابتی واقعی و در حضور دیگران کم بخت نیستند.

در حالت دوم و در یک رقابت واقعی، اگرچه شورای نگهبان برخی از شرکت کنندگان را از قبل حذف می کند، اما بستگی به این دارد که چه کسی باقی بماند. در این تحلیل آمده است:

«امید جوان» و نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری

دفتر عمر سیدابراهیم رئیسی به تعبیر مقام رهبری: شهادت با جان باختن بسته شد. بالگرد حامل وی، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی به همراه خدمه امنیتی و پروازی بعدازظهر 9 اردیبهشت 1403 در وارتزگان ناپدید شد و ساعاتی بعد مشخص شد که به کوهستان برخورد کرده است. ، زیرا خلبان دید کافی در فضای مه آلود نداشت.

جواد ظریف می گوید: این به خاطر تحریم هاست و سید ابراهیم رئیسی هم قربانی تحریم های ناجوانمردانه ای شد که نباید شامل صنعت هوانوردی می شد. (البته سوالات و بلاتکلیفی هم پیش می آید و باید منتظر نتیجه بررسی ها بود). با پایان یافتن 5 روز عزاداری و تشییع و استراحت پیکر رئیس جمهور فقید در صحن امام هشتم از فردا (اشاره به پست 15 خرداد) بحث انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود، به ویژه اینکه رهبری در این خصوص اقدام کرده اند. همچنین متعهد به انجام آن در زمان مقرر (کمتر از 50 روز تاکید شده است).

اگر مدل 1400 در نظر گرفته شود، کاندیداهای بالقوه رای دهنده پیشاپیش حذف می شوند و راه برای یکی دو نفر هموار می شود، این دو می توانند پرویز فتاح و محمدبکر کلیباف و حتی محمد محبر باشند، البته این سومی فاقد است. جذابیت کافی برای رئیس جمهور شدن اگر رقابت جدی و نرخ مشارکت بالا باشد، میانه‌روها و اصلاح‌طلبان اجازه ورود پیدا می‌کنند و این اسامی ظاهر می‌شوند: علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، مسعود المدیکیان، علی اکبر صالحی، محمدبکر نوبخت، عبدالناصر همتی و مجید انصاری. .

البته اصولگرایان تندرو 3 کاندیدای جدی دارند: سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و مهرداد بذرباش و این سومی اگر با بالگرد جداگانه به تبریز نمی رفت و در ریاست جمهوری می نشست، می توانست جزو قربانیان حادثه ارسباران باشد. هلیکوپتر مثل مرحوم امیرعبداللهیان.

وام ۷۵ میلیون تومانی خرید طلا – بدون نیاز به ضامن

محسن رضایی رحم را می توان به این جمع اضافه کرد که اگر ثبت نام کند خنده دار می شود چون هر دوره کاندید می شود. اگر یک نام دیگر را ذکر نکنیم، این لیست کامل نیست و نه هرکس، بلکه مهمان دیگر افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری در روز سه شنبه: محمود احمدی نژاد که دعوتش به این مراسم قابل توجه تلقی شد.

در نظر داشته باشیم که کار شورای نگهبان نیز در این دوره برای حذف نامزدها سخت است، زیرا در سال 1400 باید هرکسی را که توانایی رقابت با مرحوم خجت‌الاسلام رئیسی را داشت حذف می‌کرد و فرقی نمی‌کرد که آن شخص علی لاریجانی با 12 سال سابقه ریاست مجلس شورا و 10 سال ریاست سازمان صدا و سیما و یک کاندیداتوری در انتخابات 1384 یا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همان زمان در انتخابات بود. با سند کاندیداتوری یا مسعود مزکیان و علی مطهری که برای مجلس تایید شدند.

خلاصه اینکه اگر قرار باشد مدل 1400 تکرار شود و یکی از آنها از قبل برنامه ریزی شده باشد، شورای نگهبان همین کار را انجام می دهد، اما اگر مدل 92 و 96 خوب باشد، بهانه ای برای حذف امثال اینها نیست. دکترها.

چشم جهانیان به انتخابات زودهنگام و میزان مشارکت و اهمیت آن نیز به این دلیل است که این بار انتخابات ریاست جمهوری ما زودتر از آمریکا برگزار می شود و بازگشت احتمالی دونالد ترامپ نیز مورد توجه قرار گرفته است. متفاوت از این دیدگاه که سعید جلیلی علیه برجام رئیس جمهور شد یا علی اکبر صالحی که در تیم برجام بود.

اگرچه شایعات تایید نشده حاکی از آن است که این انتخابات مانند سال های 92 و 96 رقابتی نیست و مدل 1400 مد نظر است، اما گرمتر و احساسی تر است و از این نظر پرویز فتاح می تواند انتخاب و حاکم خوبی باشد چرا که او سابقه ریاست کمیته مددکاری را داشته و به سلامت اقتصادی شهرت دارد و همچنین رئیس بنیاد تعاون سپاه پاسداران بوده است.