این دیپلمات روس در مورد زمان احتمالی توافق وین گمانه زنی می کند


ساعت: 22:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809441

نماینده روسیه در مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران گفت: احتمال دستیابی به توافق قبل از پایان ماه جاری در وین بسیار زیاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در وین، اتریش، روز جمعه گفت که مذاکرات در وین برای ازسرگیری برنامه اقدام مشترک جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران در حال اتمام است و احتمال دستیابی به توافق قبل از پایان ماه جاری “بسیار زیاد است”. “.

وی به خبرگزاری ایتار تاس روسیه گفت: «مذاکرات در وین در مرحله نهایی است و فرصت واقعی برای رسیدن به نتیجه‌ای که در ماه‌های اخیر به دنبال آن بوده‌ایم وجود دارد».

در آخرین ساعات شامگاه چهارشنبه 26 بهمن، علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در توئیتر در وین نوشت: پس از هفته ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده ایم، اما تا زمانی که همه چیز به نتیجه نرسید. موافقت کرد.” هیچ چیزی توافق نشده است. رسیدن به این هدف مستلزم واقع بینی، پرهیز از اسراف و توجه به تجربه چهار سال اخیر است.

حفاری ها گفتند: وقت آن است که طرف های مذاکره کننده ما تصمیم بگیرند. (اطلاعات بیشتر)

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که تصمیمات خود را گرفته است و تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، همانطور که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده اند، در وین با دستورالعمل های صریح برای مذاکره و بر اساس اصول مشخص در حال انجام مذاکرات است. .

از سوی دیگر، علی شمهانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در توئیتی نوشت که برجام پیش از این به پوسته ای خالی برای ایران در عرصه اقتصادی و رفع تحریم ها تبدیل شده است. هیچ تعمیر اساسی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید