گمانه زنی در مورد نخست وزیر آینده عراق و ادامه تحصن ها علیه نتایج انتخابات

ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780018

کمیسیون عالی انتخابات از تکمیل بازشماری صندوق های رای در استان دیالی و انطباق 100 درصدی آن با نتایج اعلام شده خبر داد. در همین حال، معترضان همچنان به نتایج انتخابات در عراق می نشینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی الفیلی یکی از اعضای حزب دمکرات کردستان عراق گفت: حزب دمکرات کردستان عراق هرکسی را که گروه های شیعه با آنها همفکری داشته باشند را می پذیرد.

وی افزود: نوری مالکی، نخست وزیر سابق و رهبر ائتلاف دولت قانون، می تواند تصمیمی برای نخست وزیر باشد.

الفیلی تاکید کرد که حزب دمکرات همچنان به تلاش برای ریاست جمهوری یکی از رهبران خود ادامه می دهد.

گمانه زنی ها در مورد نخست وزیر آینده

محمد کریم الساعدی، تحلیلگر عراقی، با اشاره به اینکه نخست وزیر آینده وابسته به حزب یا حزب خاصی نیست، گفت: با وجود اعتراضات به نتایج انتخابات، گروه های سیاسی همچنان در حال رایزنی برای دستیابی به تفاهم و برنامه سیاسی برای مرحله بعدی هستند. سازمان. با هم

وی افزود: بعید است نخست وزیر سهم فراکسیون را افزایش دهد زیرا نیاز به توافق و تفاهم بین همه طرف های درگیر در روند سیاسی وجود دارد.

این تحلیلگر عراقی گفت: نامه هایی به نخست وزیر برای توافق بر سر نامی زیر سقف مجلس آینده ارسال خواهد شد. هدف جلب رضایت همه طرفین خواهد بود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر انطباق رأی گیری دستی و الکترونیکی اصرار دارد

کمیسیون عالی انتخابات از تکمیل بازشماری صندوق های رای در استان دیالی و انطباق 100 درصدی آن با نتایج اعلام شده خبر داد.

دفتر کمیسیون عالی انتخابات عراق (CEC) در دیالی در بیانیه ای اعلام کرد که شمارش دستی آرا در صندوق های مورد مناقشه با حضور نمایندگان نامزدهای معترض، ناظران بین المللی، اعضای رسانه ها و سازمان های جامعه مدنی به پایان رسید.

در پایان بیانیه، نتایج شمارش آرا دستی نشان می دهد که 100 درصد با نتایج الکترونیکی مطابقت دارد.

به نشستن ادامه بده

نشست شمارش دستی همه صندوق های رای در انتخابات پارلمانی عراق در مقابل منطقه القدره در بغداد همچنان ادامه دارد و روزهای آن به پایان رسیده است.


ادامه انتقاد از کار کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق

صباح العراداوی، یکی از اعضای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: «کرنا ثابت کرد که برخی از آرا توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام نشده است که این نشانه تقلب در آرا است و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مسئول نقض حقوق نامزدها است». جنبش حقوق عراق

احمد الوندی از ائتلاف النصر نیز گفت که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل باید در مورد صندوق های رای و صندوق های رای و همچنین زمان توقف کار دستگاه های الکترونیکی رای گیری توضیح دهد.

محمود الهیانی، یکی از اعضای ائتلاف فتح در عراق نیز گفت که از تغییر نتایج و اعلام نشدن تعداد واقعی نامزدها و حذف آنها از صندوق های رای برای اطلاع از آرای هر نامزد منزجر است. .

نوری المالکی: من با تغییر هر سه رهبر موافقم

نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون، گفت: «من به معترضان هشدار دادم که نتایج سرشماری دستی بدتر از آنچه اکنون هستند خواهد بود.

المالکی گفت: «من برای انتخابات مجدد شرکت نخواهم کرد. اعضای آن وجود ندارند.

وی افزود: اینکه برخی کمیته هماهنگی گروه های شیعی را موهوم می خوانند اشتباه است. این هیئت شامل گروه هایی است که دارای منافع مشترک هستند.

رهبر ائتلاف دولت قانون گفت: رویکرد خصمانه با آمریکا به نفع عراق نیست.

وی گفت: ما همبستگی خود را با گروه های بازنده اعلام می کنیم.

مالکی گفت: “المالکی گفت: “من از نتایج انتخابات تعجب نکردم و بیشترین هشدارها را درباره تقلب دادم.”

وی با بیان اینکه تماس هایی از خارج دریافت کرده است که شوک الکترونیکی انتخابات را تایید می کند، افزود که رهبری کمیسیون انتخابات در روند انتخابات اشتباه کرده و بر اساس گرایش ها و وابستگی ها با انتخابات تعامل داشته است.

رئیس ائتلاف دولت قانون ادامه داد: چرا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با صندوق های رای که بعد از ساعت 18 رای گیری شده است برخورد نکند؟ این تغییرات به نفع برخی گروه های سیاسی بوده است.

وی با پایان دادن به همه بحث ها و اختلافات بر سر ماندگاری این سه نفر و تمدید دوره خدمت آنها برای بار دوم، گفت: «اگر با من مشورت شود و نظرم را درباره ماندن القدیمی بخواهند، خواستار تعویض هر سه فصل خواهم شد». . من هر سه رئیس را عوض می کنم.

نوری مالکی افزود: آنچه درباره پروژه سرمایه گذاری بندر فاو در غیاب دولت و مجلس منتخب مطرح می شود، اطلاعات خطرناکی است و نشان از تلاش برای انعقاد این توافق در سایه وجود دولت و نبود مجلس دارد.

وی افزود: دولت فعلی با انقضای اعتبار دولت اجازه امضای چنین قراردادهایی را ندارد. همه پروژه ها به ویژه پروژه های راهبردی باید برای دولت و مجلس جدید به تعویق بیفتد، زیرا انعقاد قراردادها و توافقات در غیاب مجلس و دولت فاقد مشروعیت و خلاف قانون اساسی است.

تعطیلی مقر گردان های صلح مقتدی صدر

سید مقتدی صدر، رهبر جناح صدر، از تعطیلی مقر سرایا السلام در همه استان های عراق به جز یکی خبر داد.

نوری مالکی، عراق،

صدر در بیانیه ای اعلام کرد: در گام نخست تصمیم گرفته است تمامی مقرهای سرایا السلام به استثنای نجف، کربلا، صلاح الدین و بغداد را تعطیل کند.

وی افزود: عملیات ستاد یا حمل سلاح در چهار استان مختلف ممنوع است و در استان های مقدس نجف و کربلا فقط با هماهنگی نیروهای امنیتی خواهد بود و نباید دخالت و استفاده از سلاح کنند. در مورد مسائلی که به آنها مربوط نیست.”

رئیس فراکسیون صدر در پایان گفت: این اقدام از یک سو اعلام حسن نیت و عبرت آموزی در سیاست و از سوی دیگر اداره کشور و نیز رد شایعات برخی مدعیان اینجانب است. کشور را اداره کنید و سیاست را از طریق گروه های شبه نظامی انجام دهید. «من به جلو حرکت می کنم.

سرایا السلام شاخه نظامی جنبش صدر است.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید