گوشه های جدید از برخورد دو قطار مترو / اعلام گزارش نهایی کمیسیون تا پایان هفته

ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794809

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران جزئیات حادثه دو قطار مترو در خط 5، زمان اعلام گزارش نهایی کمیسیون سوانح، تامین قطعات مترو از سازندگان داخلی، آمار مسافران مترو و … را تشریح کرد. . . بر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چهارشنبه گذشته 10 دی ماه ساعت 7:10 دقیقه قطار سریع السیر کرج به سمت گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) در ایستگاه چیتگر با قطار عادی برخورد کرد. در نتیجه حدود 22 مسافر مجروح شدند. دو قطار کمیسیون اضطرار با هم برخورد کردند.

مسئولان مختلف از جمله علیرضا زاکانی شهردار تهران با حضور در محل، دستور تشکیل فوری کمیسیون تصادفات را صادر کردند. زاکانی در حاشیه بررسی ابعاد این حادثه گفت: فقر و عقب ماندگی در مترو مشخص است و باید حمل و نقل عمومی را تجهیز و تعمیر کنیم و نواقص را برطرف کنیم تا بتوانیم مشکلات حمل و نقل عمومی را با مشاغل جدید جبران کنیم و به شهروندان خدمات ارائه کنیم. “مزایای در سطوح بالا.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ساعاتی پس از وقوع حادثه با عذرخواهی از شهروندان و مسافران به دلیل برخورد دو قطار گفت: تعمیرات اساسی و یکپارچه سازی مرکز فرماندهی در اسرع وقت اولویت ماست. در همین روز جلسه کمیته سوانح مترو تشکیل و علت اصلی حادثه در دو قطار مترو طی اطلاعیه ای اعلام شد.

این حادثه واکنش‌های متفاوتی را از سوی شهروندان و مسئولان به‌ویژه مسئولان شهری در پی داشت و حالا پس از گذشت چند روز از این حادثه، جزئیات برخورد دو قطار مترو در خط 5، لحظه اعلام گزارش نهایی کمیسیون سوانح، اعلام شد. تحویل قطعات مترو از سازندگان داخلی، آمار مسافران مترو، اقدامات برای جلوگیری از انتقال تاج در شهر زیرزمینی و …. با مهدی شایسته، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت وگویی داشتیم که مشروح آن به شرح زیر است.

ae0e05bd b3a2 495d bb0f 55addca62b5a خبر خاکستری

برخی در صدد ایجاد حاشیه در برخورد دو قطار مترو هستند

سه روز از برخورد دو قطار مترو در خط 5 می گذرد، بررسی و ارزیابی شما از این حادثه چگونه است؟

ابتدا از اصحاب رسانه بابت اطلاع رسانی دقیقی که در مورد این حادثه منتشر کردند تشکر می کنم مشکلات را بر دوش دولت جدید شهر بگذارید.

کمبود قطعات و نیاز به تعمیرات اساسی واگن های مترو / حمل و نقل عمومی در اولویت مدیریت شهری جدید

یکی از مشکلات اساسی در حال حاضر کمبود قطعات و نیاز به تعمیر اساسی واگن های مترو است که شاهد بهبود هر چه بیشتر وضعیت حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

هوشیاری راننده قطار سریع السیر باعث شد حادثه کمرنگ شود/ بیانیه مربوط به گزارش اول است

علت حادثه دو قطار مترو بوده است، اما بسیاری از گزارش کامل خبر نداشتند، آیا تصادفات، زوایای و علل دیگری وجود دارد؟

گزارش علت حادثه در دو قطار مترو در واقع گزارش اولیه کمیته اورژانس بود و همچنان در حال بررسی ابعاد و زوایای مختلف در این زمینه هستیم.

با توجه به بررسی های انجام شده از سوی دیوان عالی کشور که ظهر روز حادثه با حضور تمامی عوامل مربوطه در سامانه قطار ایستگاه چیتگر بدون رعایت پروتکل و بدون هماهنگی با فرماندهی انجام شد. مرکز قطار فرعی با قطار پرسرعت برخورد کرد.

البته علاوه بر سوالات مطرح شده تا این لحظه باید به این نکته نیز اشاره کرد که هوشیاری راننده نسبت به قطار سریع السیر منجر به تصادف کمتر و خوشبختانه خسارت کمتری شد.

ما یک گزارش تخصصی و کارشناسی بدون دیدگاه سیاسی در این زمینه خواهیم داشت

گزارش تکمیلی علت حادثه کی اعلام می شود؟

گزارش تکمیلی از علل سقوط مترو در دست تهیه است و خدای ناکرده این گزارش در اسرع وقت تهیه می شود و به اطلاع شهروندان می رسد که از روز چهارشنبه که این حادثه رخ می دهد جلسات منظمی برگزار می شود. ، عده ای به دنبال سوء استفاده از این مشکل هستند و در شرایط تحریم در صدد چند برابر شدن مشکلات هستند. منافع شخصی و منافع سیاسی در این زمینه نکاتی است که باید در نظر داشت و ما در شرکت بهره برداری مترو و شهرداری تهران تلاش می کنیم تا گزارشی تخصصی و کارشناسی بدون نگاه سیاسی در این زمینه داشته باشیم. بنابراین گزارش تفصیلی ما از علل سقوط به زودی و به احتمال زیاد تا پایان هفته اعلام خواهد شد.

اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون حوادث

هفته گذشته کمیته تصادفات برگزار شد، درباره اعضای این کمیته بیشتر توضیح دهید و اینکه اعضای این کمیته دقیقا چه کسانی هستند؟

این کمیسیون متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی است و به نوعی شامل عوامل نظارتی و کارگزاران متخصص و مجرب است که اطلاعات و ابعاد را به صورت دقیق و جامع در کمیسیون بررسی می کنند. به همین دلیل افراد فنی و فوق تخصصی در این کمیسیون نظر خود را اعلام می کنند.

صدای راننده و اتاق کنترل بارها مورد ارزیابی قرار گرفت

صدای رهبر و اتاق فرمان در این کمیته بارها مورد ارزیابی قرار گرفت، دوربین ها را بررسی کردیم و من شخصا چندین بار صحبت های رهبر و اتاق کنترل را بررسی کردم.

سیستم ها نیاز به یک به روز رسانی اساسی دارند

فرسودگی ناوگان چقدر می تواند به این اتفاق و حوادث مشابه کمک کند؟

ما نمی خواهیم شهروندان را نگران کنیم، اما واضح است که خرابی سیگنال و تجهیزات لحظه ای است که نباید از آن غافل شد. این سیستم ها نیاز به به روز رسانی جدی دارند و باید منابع لازم برای این امر تخصیص داده شود. وی خاطرنشان کرد: همین چهارشنبه با برخورد دو قطار نشان داد که حمل و نقل عمومی چقدر اهمیت دارد، چرا که سیستم اتوبوسرانی تهران و کرج نیم روز است که به دلیل اختلال در خط 5 دچار فشار سنگین کاری شده و شهروندان با آن مواجه شده اند. ترافیک و همه اینها نشان دهنده نیاز به ارائه تسهیلات ویژه برای حمل و نقل عمومی است و قطعاً مراکز سیگنالینگ و فرماندهی نیاز به نوسازی و تعمیر دارند.

پله برقی مترو 88 نیز نیاز به بازسازی فوری دارد

با اعضای شورای شهر تهران در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه جلساتی داشتیم و از آنها خواستیم که در اولویت رسیدگی به مترو باشند. علاوه بر واگن‌های مترو و قطار، باید مجلس هم ایجاد کنیم. پله برقی های مترو 88 اکنون نیاز به بازسازی فوری دارند زیرا 10 سال است که مورد استفاده قرار گرفته اند و در صورت عدم اولویت ممکن است تصادفی باشند.

در گذشته تصمیم گیرندگان اولویت را به مترو نمی دادند

اولویت در حل مشکلات مترو چیست؟

مشکلات پیش آمده نشان می دهد که تصمیم گیران در گذشته مترو را در اولویت قرار نداده اند و باید در توزیع بودجه در مجلس و دولت دقت شود و معتقدم روند اولویت بندی در این زمینه نیاز به بازنگری دارد. . و اگر باید ترافیک را کاهش دهیم باید به حمل و نقل عمومی توجه ویژه ای داشته باشیم، حالا به نظر من اولویت اول دولت، مجلس و شهرداری باید اجماع در حمل و نقل عمومی باشد.

ظرفیت روزانه 6 میلیون مسافر در صورت تعمیرات اساسی، تحویل قطار و توسعه مترو

بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی از نظر تامین اجتماعی و ارائه خدمات بیشتر به شهروندان امری مهم است و به نظر من ضروریتر از آن نیست. اگر مترو را تقویت کنیم مشکلات و حوادث احتمالی نخواهیم داشت و تعداد مسافران افزایش می یابد، البته تکمیل پایانه ها، افزایش رام قطارها و واگن ها و نوسازی قطارها ضروری است. در این صورت قطعا روزانه 6 میلیون مسافر مترو ظرفیت داریم. همچنین ایجاد یک مرکز فرمان واحد برای تمام ردیف ها ضروری است.

هیچ تجهیزات ذخیره سازی قطعات در دوره اصلاحات خریداری نشد

اعضای شورای شهر پنجم نیز از بی توجهی دولت سابق به حمل و نقل عمومی گلایه داشتند. انبارهای قطعات مترو را در چه شرایطی از مدیریت شهری سابق تحویل گرفتید؟

انفعال و تعلل دولت قبل در حوزه مترو و حمل و نقل عمومی بسیار مشهود است و همانطور که آقای تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون ساخت و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت، در دوره اصلاحات هیچگونه تجهیزات انباری خریداری نشد. ناموفق

دستور اکید شهردار برای پیگیری و رفع مشکلات مترو / تحویل قطعات از طریق محصولات تولید داخل و خرید فوری خارجی

من حدود یک ماه است که مدیرعامل مترو هستم و از آن زمان گزارش کاملی از وضعیت به شهردار تهران ارائه کرده ام. وی دستور اکید برای پیگیری و حل مسائل فوری صادر کرد و ادامه دارد. محصولات داخلی که بهترین کیفیت را برای تحویل قطعات دارند و به خودکفایی می رسند، البته در اقدام فوری خریدهای خارجی تحویل قطعات محسوب می شود.

fc1a0ae3 034d 4365 8571 5d2f9c55c3cb خبر خاکستری

روزانه به طور متوسط ​​1.5 میلیون نفر از طریق متروی تهران تردد می کنند

اکنون آمار روزانه مسافران مترو چگونه است؟

روزانه به طور متوسط ​​یک میلیون و 500 هزار نفر در تهران برای حمل و نقل از مترو استفاده می کنند و پرترددترین خطوط، خطوط یک و دو و تقاطع ها هستند.

در برنامه ریزی ها نباید فشار به قیمت بلیت روی دوش مردم باشد

چند وقت پیش بحث افزایش قیمت بلیت مترو مطرح شد که هنوز هم شهروندان نگران این موضوع هستند، مشکل چیست؟

قیمت بلیت مترو تغییری نکرده و در برنامه ها افزایش چشمگیری خواهد داشت. فشار روی قیمت بلیت نباید روی مردم باشد. بودجه بلیت مترو در سه قسمت از طریق شهروندان، شهرداری و دولت تامین می شود. در گذشته از این کمک غفلت شده و او سهم خود را پرداخت نکرده است.

ضدعفونی روزانه ایستگاه ها و قطارها/برنامه رفع آلودگی و تصفیه بهتر هوای شهر زیرزمینی

در متروی تهران چه اقداماتی برای جلوگیری از واگذاری تاج به ویژه مسیر جدید میکرون انجام شده است؟

ضدعفونی ایستگاه‌ها و قطارها به صورت روزانه انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا به صورت آزمایشی دستگاهی ساخت شرکت‌کننده داخلی برای رفع آلودگی و تصفیه بهتر هوا در ایستگاه‌های مترو نصب شود که خدای ناکرده در صورت حصول نتیجه موثر. مثبت و قابل قبول، ما این سوال را به ایستگاه های دیگر تعمیم می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید