گیر افتادن نفتکش در کانال سوئز/تردد خودروها مختل شد

گیر افتادن نفتکش در کانال سوئز/تردد خودروها مختل شد

روز جدید رسانه های مصری از غرق شدن یک نفتکش با پرچم سنگاپور در کانال سوئز خبر دادند و اعلام کردند که تردد کشتی ها در این آبراه مختل شده است.

پایگاه خبری قاهره 24 صبح پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که یک کشتی با پرچم سنگاپور در کانال سوئز به گل نشسته است، مشابه آنچه برای کشتی Evergiven رخ داد.

این منابع به قاهره 24 گفتند که یک نفتکش به طول بیش از 250 متر اکنون در کانال سوئز گیر کرده است، مشابه آنچه برای کشتی پانامایی Evergiven رخ داد.

این منابع با بیان اینکه توقف این نفتکش منجر به توقف کامل تردد دریایی در کانال سوئز شد، گفت: در پشت این نفتکش، کشتی های باری در محدوده بالای تونل شهید احمد حمدی توقف کردند.

کار راه اندازی این نفتکش توسط اداره کانال سوئز برای احیای حرکت حمل و نقل دریایی در این کانال در حال انجام است.

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع خبری مصر گزارش داد که پس از توقف حمل و نقل دریایی در کانال سوئز به دلیل زمینگیر شدن یک نفتکش دریایی، حرکت کشتی ها در این کانال توسط کشتی نفتکش از سر گرفته شد.

پیش از این، کشتی کانتینری Ever Given که متعلق به Shoei Kisen ژاپن است و توسط شرکت Evergreen Marine تایوان اداره می شود، در 23 مارس (3 آوریل 1400) در کیلومتر 151 کانال سوئز در مسیر خود از چین به روتردام به گل نشست. طول این کشتی 400 متر، عرض آن 59 متر و ظرفیت حمل آن حدود 224 هزار تن است.

بر اثر این حادثه تردد در یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری دریایی جهان مسدود شد. اسامه ربیع رئیس اداره مدیریت کانال سوئز اعلام کرد که تعداد کشتی هایی که در صف عبور از کانال سوئز هستند به بیش از 320 کشتی رسیده است.

کانال سوئز که دریای مدیترانه و دریای سرخ را به هم متصل می کند 163 کیلومتر طول دارد. 10 تا 12 درصد حمل و نقل دریایی جهان از طریق آن انجام می شود. این کانال روزانه توسط ده‌ها کشتی استفاده می‌شود که از اروپا به آسیا و بازگشت بدون انحراف طولانی از آفریقا سفر می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید