گیل دچت; عاشقانه در قلب تاریخ


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1906854

سریال ملودرام و تاریخی «گیل دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی به زودی از پنجشنبه هفته جاری روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سریال تاریخی عاشقانهگیل دچتبه کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی از پنجشنبه هفته جاری آغاز می شود اولین شبکه تلویزیونی خواهد بود؛ این سریال 60 قسمتی قرار است فقط روزهای پنجشنبه و جمعه پخش شود تلویزیون بازی کردن

مجید آسودگان طراح داستان و نویسنده این ملودرام تاریخی به سفارش معاونت مرکز فیلم و سریال است. بین المللی صدا و سیما تولید خود را از اوایل سال 1397 آغاز کرد و از اواسط همان سال در استان گیلان این پروژه تاریخی کلید خورد و هم اکنون آماده پخش است و تا پایان بهار 1402 روی آنتن می رود.

مجید اسماعیلی کارگردان سریال «گیل دخت» نویسنده، تهیه کننده و کارگردان فیلم های تلویزیونی، مستند و کوتاه قبل از ساخت اولین سریال تلویزیونی خود است و با تجربه فراوان به سراغ اولین سریال تلویزیونی خود رفت.

مجید آسودگان طراح و نویسنده این سریال که سال هاست به نوشتن و آموزش فیلمنامه می پردازد، آثار بسیاری را برای تلویزیون و دنیای مستند نوشته و کارگردانی کرده است و حالا با «گیل دخت» مخاطب را با یک اثر تاریخی روبرو خواهد کرد. نمایش. آهسته. تدریجی

اما نام محمدرضا شفیعی به عنوان تهیه کننده سینما و تلویزیون بر خلاف کارگردان و فیلمنامه نویس برای عموم مردم این حرفه آشناتر و آشناتر است. از سریال های پرطرفدار کارنامه شفیعی می توان به وضعیت سفید، رستگار، فاصله ها، مادری، تنهایی لیلا، کیمیا و برف خاموش اشاره کرد. شفیعی در این سال ها دستی هم در دنیای سینما دارد و فیلم هایی چون زندگی خصوصی آقا و خانم میم، سر به مهر، شلوار، آبادان یزده 60 و آنتی را تهیه کرده است.


خبر خاکستری

سعید راد، میترا رفیع، رضا اکبرپور، یاسمین معاوی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، پریوش تجاری، رامتین خداپناهی، ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، حبیب دهگان نساب، فخرالدین صدیق شریف، فریبا اغراضی، حمیده روزاحان، صالحی، محمد فیلی و رویا جاودنیا بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه این اثر تاریخی آمده است: «داستان گلنار و اسماعیل که در میان هرج و مرج و خطر کایری دلشان با عشق و محبت آمیخته شده است، داستان عاشق و معشوقی است که اگر صد دلیل داشته باشند. برو، بهانه ای برای ماندن پیدا کن.» کنان و»


84100293 d865 4104 8184 1b749bda6454 خبر خاکستری


اسماعیل و گلنار بازیگران «گیل دخت»

میترا رفیع در نقش «گلنار» و رضا اکبرپور در نقش «اسماعیل» زوج اصلی «گیل دخت» هستند که داستانشان حول محور داستان عشقی آنها می چرخد. سریال «بی همگان» با بازی رفیع در نقش «الناز» این روزها از شبکه سه سیما در حال پخش است. رفیع پیش از این در فصل سوم سریال «از سرنوشت» و در نقش «مه لکا – مادر سهراب» بازی کرده بود. او فعالیت حرفه ای خود را از سال ها قبل با بازیگری در تئاتر آغاز کرد و در کنار بازیگری در این حرفه و کسب جوایز متعدد، چندین نمایش را به عنوان کارگردان روی صحنه برده است.

اما اسماعیل از سریال گیل دخت که توسط رضا اکبرپور زنده شد، نقش اول این ملودرام تاریخی را بر عهده دارد. اکبرپور با فیلم «آپاندیس» به کارگردانی حسین نمازی برای اولین بار وارد دنیای حرفه ای سینما شد. نمازی پس از درخشش اکبرپور در این فیلم، بار دیگر با دادن نقش محوری «سامان» در سریال حوالی پاییز به این بازیگر جوان اعتماد کرد تا بتواند در کنار بازیگرانی چون حسین مهری، رویا تیموریان، لیلا اوتادی، مونا کرمی کار کند. و آن ماری سلامه (بازیگر لبنانی) در این سریال برای روایت درد و رنج خانواده شهدای حادثه منا در آن حج خونین.


8d7e672e 599d 4769 8676 64c7f19145ea خبر خاکستری


گیل دچت به «یاد و مالکاوان»

سریال گیل دخت سومین مجموعه تلویزیونی معاونت برون مرزی صدا و سیما است که در کنداکتور شبکه اول سیما قرار می گیرد. پیش از گیل دچت، سریال های یاداوری و ملکاوان مهمان خانه های مخاطبان تلویزیون بودند.

سریال یاداوری به کارگردانی خجت قاسم زاده اصل و تهیه کنندگی احمد زالی در سال 94 از شبکه پنجم سیما پخش شد و به یکی از پربیننده ترین سریال های زمان خود تبدیل شد. روزبه حصاری یکی از نقش های اصلی این سریال را ایفا کرد و در کنار او بازیگرانی چون امیر آقایی، فرهاد قاهمیان، متین ستوده، مهران احمدی، رویا تیموریان، مسعود رژان، ثریا قاسمی، سهیلا رضوی، پریوش تجاری، قاسم زارع، امیرحسین. و بسیاری از بازیگران سینما و تلویزیون در یک قسمت یا در چند قسمت در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال «ملکاوان» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی زهرا ایشکیان و محمد مصری پور از دیگر تولیدات معاونت برون مرزی است که در سال 1377 از شبکه آی فیلم پخش شد و با تشکر موفق به دیده شدن مردم شد. به ژانر ترسناک که انتخاب کرد نازنین فراهانی، امین زنگدانی، داریوش فرهنگ، پرویز فلاحی پور، فریبا تشمن، رضا مولایی، کمند امیرسلیمانی و علی سلیمانی بازیگران این سریال بودند.


بیشتر بخوانید؛


سریال سلمان فارسی میرباقری در راه جاودانگی


تلخی بی پایان برای همه

دیدگاهتان را بنویسید