یارانه 600 هزار تومانی به یارانه 400 هزار تومانی اضافه شد.

یارانه 600 هزار تومانی به یارانه 400 هزار تومانی اضافه شد.

بر اساس اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در سال‌های 1391 تا 1399، دولت را بر آن داشته تا بسته بزرگی را در حوزه امنیت غذایی تدوین کند. از بخش های مهم آن تعیین مادران شیرده و کودکان زیر دو سال است.

این طرح دو یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران دارای فرزند زیر دو سال است که برای سه دهک اول کم درآمد اعمال شد و در مرحله اول این طرح ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این تعداد ۲۲ ​​نفر. هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف شدند.

اگر سرپرستان خانوار جزو دهک های اول تا سوم باشند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و در صورتی که از دهک های چهارم تا نهم باشند به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود. یارانه کودک در طرح یسنا ماهیانه یک میلیون تومان است.

طرح یسنا با اجرای ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانان در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به صورت آزمایشی (آزمایشی) اجرا شد. .

در مرحله جدید این طرح، مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک بالای درآمدی سراسر کشور که جمعیت آنها به یک میلیون نفر رسیده است، شامل می شوند.

مادران سه دهک بالای درآمدی برای اطلاع از مشمولیت یا عدم مشمولیت خود می توانند به اپلیکیشن شام مراجعه و پس از درج کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند.

یارانه 400 هزار تومانی مادران در مرحله دوم طرح به 600 هزار تومان افزایش یافته است و مادران مشمول طرح یسنا می توانند از بسته های حمایتی پیش بینی شده شامل لبنیات، پروتئین ها، حبوبات، کره، غلات، آجیل و … استفاده کنند. میوه و سبزیجات و همچنین بسته های بهداشتی شامل پوشک، صابون و لوازم بهداشتی برای کودکان و مادران را به قیمت حدود 600 هزار تومان به صورت رایگان خریداری کنید.

طرح یسنا از سال گذشته در قالب آزمایشی (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کوگیلویه و بویار احمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

طرح یسنا که با تحت پوشش قرار دادن مادران دهک اول درآمدی جامعه آغاز شد، در طرح جدید باید مادران سه دهک بالای درآمدی جامعه را پوشش دهد تا امنیت غذایی بیشتر مادران و نوزادان تامین شود. وزیر رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: 600 هزار تومان اعتبار غذایی و بهداشتی برای مادران دارای نوزاد در سه دهک بالای درآمدی در تمامی استان های کشور در نظر گرفته شده است و مشمولان این طرح می توانند این طرح را برای مادران خریداری کنند. با داشتن نوزادان زیر دو سال در سه دهک بالای درآمدی که حدود یک میلیون (935724) نفر جمعیت دارند، در تمامی استان های کشور اجرا می شود.

1- سرپرست خانوار به شعبه بانک درج شده در سامانه مددکاری اجتماعی مراجعه و ضمن اطمینان از مسدود نبودن حساب بانکی، پرینت واریز ماهانه حساب یارانه خود را از بانک درخواست و رهگیری می کند.

2- در صورت عدم خرید کالا از طریق کالای الکترونیکی و همچنین عدم دریافت وام کرونا یا وام اربعین و در نهایت اطمینان از عدم پرداخت یارانه (در مواردی غیر از موارد استثناء بالا). خانوارهای درآمدی) به سامانه‌هایی اطلاق می‌شود که توسط سازمان هدفمندسازی کمک‌های مالی مرتبط با سازمان هدف‌گذاری کمک‌های بلاعوض ایجاد شده است که در حال به‌روزرسانی و ارتقای سخت‌افزار و نرم‌افزار است که به محض آماده شدن در رسانه‌های کشور منتشر می‌شود.

شاکی نسبت به کاهش یارانه سامانه های معرفی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله؛ اعتراض کرد. به hemayat.mcls.gov.ir (http://hemayat.mcls.gov.ir/) مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 0216369 وزارت متبوع تماس بگیرید.

در صورتی که سرپرستان خانوار از فاکتور الکترونیکی استفاده نکرده باشند، می توان کل مبلغ یارانه را برای آنها برداشت کرد و در صورت استفاده، همان مبلغ از یارانه خانوار کسر و مابقی به حساب واریز می شود. حساب سرپرست خانوار در صورتی که سرپرستان خانوار قبلاً وام 10 میلیون ریالی از محل تاج دوم اخذ کرده باشند، مابقی اقساط این تسهیلات از مبلغ واریز شده به حساب آنها کسر می شود. همچنین سرپرستان خانوارهایی که امکان اعزام به عتبات عالیات (اربعین) اعطا شده است، متناسب با حجم خانوار از حساب آنها کسر می شود.

منبع: صد آنلاین