یحیی گل محمدی از دستیار ژوزه مورینیو تمجید کرد

یحیی گل محمدی از دستیار ژوزه مورینیو تمجید کرد

شاگردان یحیی گل محمدی در ورزشگاه نقش جهان با 4 گل سپاهان را شکست دادند و با نشستن روی نیمکت دو تیم از مربیان ایرانی و پرتغالی از جام حذفی حذف شدند.

چند روز پس از پایان ال کلاسیکو فوتبال ایران، مرتضی کرمانی مقدم درباره خبروشی اظهار نظر جالبی کرد: در این چند روز صحبت های زیادی درباره پیروزی تیم پرسپولیس مقابل سپاهان در اصفهان به گوش می رسید اما عده کمی گفتند. چه مربیانی روی نیمکت دو تیم نشسته بودند.نیمکت پرسپولیس یحیی گل محمدی مربی ایرانی بود و در طرف مقابل مربی پرتغالی دستیار ژوزه مورینیو مربی معروف فوتبال جهان به زمین آمد. ایران با تبلیغات فراوان.

وی ادامه داد: شاید کسی متوجه نشد اما یحیی گل محمدی توانست سرمربی گران قیمت و پرتغالی سپاهان اصفهان را تحت تاثیر قرار دهد. پرسپولیس در این دیدار 4 بار از حریف پیش افتاد و سپاهانی ها تنها 2 بار موفق شدند به بازی برگردند و یحیی گل محمدی بازی بسیار خوبی ارائه کرد. اگر به خط هافبک و خط حمله پرسپولیس نگاه کنید متوجه می شوید که یحیی گل محمدی با یک فشار قوی در محوطه جریمه سپاهان سعی کرد جلوی بازی ها و نفوذهای مدافعان کناری حریف را بگیرد و موفق شد. از طرفی با تله پرس هایی که پرسپولیسی ها گذاشتند توانستند بارها توپ را در محوطه جریمه حریف بگیرند و دروازه سپاهان را تهدید کنند و در نهایت با شایستگی این تیم قدرتمند را شکست دهند.

کرمانی مقدم افزود: خواهش من از آقایان مسئول فوتبال ایران این است که مربیان ایرانی را ببینند و فقط برای خارجی ها مشروب باز نکنند. در لیگ قهرمانان آسیا بازی جواد نکونام و شاگردان حمید رجبی مقابل الهلال پرمهرا را مشاهده کردید. یک مربی ایرانی در صورت توجه و فرصت می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. حالا اگر یک سرمربی خارجی به جای رجبی یا یحیی گل محمدی آنطور بازی می کرد، همه او را تشویق می کردند. همه به تمجید از عملکرد سرمربی خارجی پرداختند اما حالا عده کمی به این موضوع اشاره کردند. امروز می خواستم به نوعی از یحیی گل محمدی و مربیان ایرانی که می دانند چقدر تیمشان را آماده می کنند ادای احترام کنم.

کرمانی مقدم در ادامه به مصاحبه اخیر افشین پیرانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: واقعاً نمی فهمم چرا حساب باشگاه بزرگ پرسپولیس مسدود شده است؟ پرسپولیس تیم بزرگی است اما کمتر کسی به آن توجه می کند. اگر دقت کنید می بینید که رقابتی نابرابر بین پرسپولیس و تیم های صنعتی در جریان است. شنیده ام که برخی از تیم های صنعتی 40 میلیارد تومان به بازیکنان تیم ملی پیشنهاد داده اند در حالی که حساب باشگاه پرسپولیس بسته است. مصاحبه دوست خوبم افشین پیرانی را خواندم و غمگین شدم. امیدوارم این موضوع هر چه زودتر حل شود تا پرسپولیس در آرامش به کار خود ادامه دهد.

ستاره دهه 60 پرسپولیس تاکید می کند: یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در اصفهان آرامش یحیی گل محمدی بود. سرمربی پرسپولیس آرام بود و تیمش را آرام کرد تا اتفاق بزرگی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان رخ دهد. یحیی خودش متوجه شد که تیمش و خودش به آرامش نیاز دارد و با این سیاست به پرسپولیس کمک کرد تا یکی از زیباترین و در عین حال مهم ترین بازی هایش را به نمایش بگذارد و با پیروزی به پایان برسد. امیدوارم یحیی گل محمدی نیز در مسابقات لیگ برتر خونسردی خود را حفظ کند و مدیران باشگاه پرسپولیس این شرایط را برای سرمربی خود ایجاد کنند. پرسپولیس با نمایشی که مقابل سپاهان به نمایش گذاشت، به راحتی قهرمان جام حذفی، لیگ برتر و البته سوپرجام می شود!

دیدگاهتان را بنویسید