یحیی گل محمدی فاش کرد

یحیی گل محمدی می گوید پرسپولیس شانس قهرمانی را دارد و بازیکنانش با تمرکز روی کارشان این فرصت را خواهند داشت که جام را بالای سر ببرند.

پس از مدت ها اولین تمرین پرسپولیس با حضور عکاسان و خبرنگاران برگزار شد و طبق رسم این تمرینات، یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

یحیی گل محمدی در این گفتگو بار دیگر به نکاتی اشاره کرد که قطعا در فوتبال ایران جنجال به پا خواهد کرد؛ وی در این گفت و گو با کنایه از شبهات رسانه ها به خریدهایش، لیست منتشر شده از سوی باشگاه برای خرید بازیکنان جدید و رای امروز کمیته انضباطی و تبرئه سرمربی استقلال صحبت کرد و بار دیگر این اتهام را مطرح کرد که تیم (استقلال) از هر نظر کمک شده تا بالاتر از پرسپولیس در جدول قرار بگیرد.

متن کامل صحبت های گل محمدی را بخوانید:

یحیی گل محمدی با اشاره به تمرینات تیمش گفت: بعد از اینکه بازی را به آلومینیوم سپردیم چند روزی تمرین را متوقف کردیم. سپس تمرینات را با فشار بالا آغاز کردیم، یک بازی دوستانه با نفت مسجد سلیمان انجام دادیم و فردا آخرین بازی تدارکاتی را با نیروی زمینی داریم. بچه ها بعد از بازی آلومینیومی خیلی با انگیزه و خوب تمرین را شروع کردند و بسیار پرانرژی بودند.

وی افزود: خوشبختانه این تمرینات از نظر بدنی و تاکتیکی به ما کمک کرد. یک هفته تا بازی با پیکان فرصت داریم تا برای یک بازی مهم با پیکان آماده شویم. 6 دیدار سرنوشت ساز پیش رو داریم و مهم ترین بازی اولین بازی با پیکان است که باید خیلی سخت سه امتیاز را بگیریم و عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره حذف تیمش گفت: درست است اما پارسال جام حذفی را واگذار کردیم. در نیمه اول مقابل آلومینیوم عالی بازی کردیم و عملکرد هجومی و عالی داشتیم، این یکی از بهترین نیمه های فصل ما بود. گل زدیم اما حریف تنها دو سه صحنه توانست به دروازه ما نزدیک شود. فکر می کنم فقط با اشتباهات خودمان این اتفاق افتاد. به هر حال جام و بازی است و اشتباهاتی از این دست می تواند برای یک تیم جبران ناپذیر باشد. بعد از بازی خیلی ناراحت بودیم و به خاطر این نتیجه خیلی ناراحت بودیم. انتظار نداشتیم این اتفاق برای هواداران بیفتد.

یحیی با اشاره به بدشانسی بازیکنان تصریح کرد: بیشتر کسانی که ناراحت و ناراحت هستند خود بازیکنان هستند. هواداران هم قطعا اذیت شدند. در لیگ شرایط ما برای گلزنی نسبتا خوب است، شش بازی داریم و استقلال شش امتیاز از ما بالاتر است، اما امید زیادی داریم و نباید از قهرمانی ناامید شویم. کار ما تازه شروع شده است و شش مسابقه مهم و سرنوشت ساز در پیش داریم و باید با همدلی، اتحاد و تمرین بیشتر ادامه دهیم تا همه امتیازها را بگیریم. با توجه به این تمرینات واقعا به این بچه ها امیدوارم و از هواداران می خواهم که از تیم حمایت کنند، زیرا آنها تا کنون از تیم حمایت کرده اند و بدون شک همه این قهرمانی ها به خاطر حضور هواداران بوده است. مهم این است که باید حواسمان به استقلال باشد و امیدوار باشیم که امتیازات را از دست بدهند اما همیشه به بچه ها گفته ام که باید روی کارمان تمرکز کنیم تا جواب زحمات هواداران را بدهیم.

گل محمدی درباره وضعیت مالی سرخپوشان گفت: صحبت از این مسائل مالی زیاد است و از ابتدای فصل یعنی سال گذشته و دو سال پیش این مشکلات همیشه برای این تیم بوده و هست. با توجه به شرایط فعلی، دوست ندارم زیاد در مورد آن صحبت کنم. فقط می خواهم بگویم اگر دستمزد بازیکنان را رتبه بندی کنیم، تیم پرسپولیس در انتهای جدول اقتدار دارد و کمترین درآمد را داشتیم.

وی با اشاره به دریافتی تیمش گفت: 50 درصد قراردادمان را گرفتیم و مسابقات بیش از یک ماه بعد است. پرسنل هم 50 درصد گرفتند و البته من درصد بیشتری گرفتم، بعداً نروند و بگویند … حدود 65 درصد گرفتم و باید صریح بگویم چون یک جایی نوشته بودند 90 درصد گرفتند. این هم به دلیل شرایط قراردادی من بود، اما به هر حال می خواهم بگویم در این مورد بحث نمی کنم و تمرکزمان روی کارمان است. بالاخره بحث مالی با توجه به اتفاقات خوبی که در خصوصی سازی رخ داده یک روز حل می شود و فکر نمی کنم در سال های آینده این اتفاقات بیفتد. بچه ها امسال همه مشکلات را تحمل کرده اند و هیچ کدام از ما بحث مالی نداریم. من خودم از نتایج راضی نیستم اما امیدواریم در این شش بازی شرایط بهتری داشته باشیم و وضعیت مالی بهتر شود.

وی درباره تمدید قرارداد بازیکنان گفت: ما یکسری اولویت ها داشتیم. پارسال این مشکلات را داشتیم و به آنها گفتیم با بچه های تیم ملی تمدید کنند و متاسفانه مشکلات زیادی برای تیم و بازیکنان به وجود آمد. امسال به باشگاه گفتم از این به بعد باید قرارداد تیم های ملی را که در حال اتمام است تمدید کنیم. هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و تمدید هم نداشتیم اما فکر می کنم باشگاه با این بازیکنان صحبت کرده است.

یحیی گل محمدی با اشاره به اظهارات درویش مبنی بر اینکه منتظر لیست یحیی است، گفت: من مربی کم تجربه ای نیستم و هنوز 6 هفته حساس در پیش داریم و هیچ مربی عاقلی هم اکنون نخواهد آمد که لیست ورود و خروج بدهد. ” الان 16 تیم لیگ برتری هستند و نمی دانم چرا یک جمله فقط در مورد نقل و انتقالات تیم های دیگر ننویسم؟ این مسائل معطر است و هدفی جز برهم زدن تمرکز تیم ما ندارد. دلیلی وجود ندارد که باشگاه را برای فصل آینده فهرست کنیم.

سرمربی سرخپوشان درباره پایان قرارداد بازیکنان باتجربه گفت: باید به موقع صحبت کنیم. الان 6 بازی حساس داریم و اصلا وقتش نیست. بحث تمدید با تیم ملی هم برای قبل از بایرام و نیم فصل بود. من هم گفتم باید قرارداد ملی را تمدید کنید. بحث این نیست که چه کسی را بخریم و چه کسی را نه. بسیاری از مردم دوست دارند بدانند چه کسی می آید و چه کسی می رود، اما به موقع. این فقط تیم ما نیست و چرا در مورد 15 تیم دیگر صحبت نکنیم؟

وی در خصوص وضعیت مصدومیت دو بازیکن تیمش گفت: وحید دو سه هفته دیگر کار خواهد کرد. او به تازگی شروع به دویدن کرده است و باید دو هفته دیگر MRI دیگری انجام دهد تا وضعیت او را ببیند. از او برای کمکش در اینجا تشکر می کنم. او پس از مصدومیت بسیار ناراحت بود، اما این اتفاق افتاد و خوشبختانه تصمیم گرفت باید اقدام کند. او خودش معتقد است که این اقدام در کشور دیگری انجام می شود و انتظار دارد باشگاه در بحث های مالی اقدامش به او کمک کند. من از باشگاه می خواهم که تمام تلاش خود را برای حل مشکل او و بازگشت به سلامت انجام دهد.

گل محمدی در خصوص مسائل داوری گفت: صحبت در مورد این موضوعات سخت است. همه تیم ها مشکلات زیادی داشتند به جز یک تیم! این هفته های آخر بسیار تاثیرگذار و برای سرنوشت تیم ها مهم است و امیدوارم بهترین انتخابات بتواند این 6 هفته را بدون مشکل سوت بزند. در این جلسه کمیته انضباطی که من را شش جلسه حذف کردند، به آنها گفتم: «دو سه داور بی طرف را بگذارید و صحنه ها را بیاورید و اگر بگویند حکم یک طرفه نیست، از فوتبال می روم. “آنها این کار را نکردند و آن را بدترین جنایت برای من می دانستند. صحنه های زیادی وجود داشت، مانند امتیازی که او نداد؛ پس از اشتباه توپ را گرفتیم و موقعیت دو برابر شد و توپ به ما رسید. بازیکنان و با دیدن آن صحنه سوت زد و بازی را از جایی که خطا رخ داد شروع کرد یا مثلاً اشتباهی که در ابتدای بازی از نعمتی دریافت کرد تیم ما فشار آورد و با آلکا اشتباه کرد. برای تحت فشار قرار دادن حریف سیلوا حداقل یک بار باید اخراج می شد و کارت نگرفت ترابی و تامیروف را زد اما کارت نگرفت موارد زیادی بوده و باید صحنه ها را ببینیم داوران و آنهایی که فوتبالیست هستند می دانند من در مورد چه چیزی صحبت می کنم ممکن است برخی از مردم عادی نفهمند اما هرکسی که در فوتبال بوده است، این داوری را درک می کند.

سرمربی سرخ ها ادامه داد: برخی از این تغییرات عالی بود و این تغییرات به دلیل تغییر در سیستم ما بود. دلیل دیگر جراحات بود. نتوانستیم زوج مورد نیاز خود را انتخاب کنیم اما در مجموع می توانستیم این ثبات را افزایش دهیم اما آسیب ها و اتفاقاتی که افتاد کار ما را سخت کرد. پارسال در همین موضوع با الحاقاتی که شما گفتید، حسین کنعانی، احمد نورالهی و شهریار مقانلو بازیکنانی بودند که در هر یک از خطوط ما تاثیرگذار بودند. با از دست دادن سه بازیکن ملی پوش خود در 15 روز چه باید کرد؟ شما باید بروید و بازیکنی را بخرید که در بشقاب آنها باشد. ما چنین پول و تجهیزاتی نداشتیم. از دو سال پیش تا امروز چرتکه می اندازید می بینید 8-9 ملی پوش را باختیم. گرفتن بازیکن از تیم ملی برای پرسپولیس گران تمام می شود و برای توافق و قرارداد باید هزینه زیادی پرداخت. یه زمانی اینجا پول آب معدنی نداشتیم و بعد باید بریم بازیکن بخریم!

سرمربی پرسپولیس درباره نحوه جذب بازیکن اضافه کرد: فقط می توانستیم بازیکنانی را بگیریم که جریمه شدند. اگر احمد گوهری صنعت نفت آبادان را تمام نمی کرد، نمی توانستیم دستگیر کنیم. صحبت هایی با بیرانوند و نیازمندان انجام شد اما بودجه باشگاه اجازه نداد. ما هنوز مشکل داریم، مگر اینکه این پول بورسیه به باشگاه بیاید، می توانیم بازیکن بخریم. برای جذب بازیکن چنین مشکلاتی داشتیم. اما ما همه بازیکنان دو سال پیش را داریم، آنها تیم را بردند و ما را به فینال آسیا بردند. اما بعد شرایط سخت شد و ما فقط بازیکنانی را گرفتیم که متوقف شدند. بازیکنانی مثل فرشاد فرج و علی نعمتی بازیکنانی هستند که رفتند، خانه خود را فروختند و پول رضایت نامه را پرداخت کردند. بازیکنانی را گرفتیم که عاشق تیم بودند و این کار را انجام دادند یا قرارداد نداشتند.

** نوید پیروزی برای هواداران؟

گل محمدی در مورد کمک های حریف گفت: اما ما همچنان در مسابقات قهرمانی هستیم، نمی خواهم با صحبت هایم باعث ناامیدی تیم و هواداران شوم. ما همچنان به قهرمانی امیدواریم، هنوز تسلیم نشده ایم و تسلیم نمی شویم و تا آخرین روز مسابقات می جنگیم تا تیم ما قهرمان شود. همه بازیکنان تیم به پوشیدن پیراهن پرسپولیس افتخار می کنند. آنها با جان و دل آمدند و حالا اتفاقات زیادی ما را در رتبه دوم قرار داده است. بدون تعارف می‌خواهم بگویم که این به تیمی که الان بالاتر از ماست، از انضباطی گرفته تا داوری کمک کرده است. از هر جهت به آنها کمک می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قول قهرمانی داده است، گفت: شاید قول قهرمانی درست نباشد اما قول می دهم با تمام وجود می جنگیم. در فوتبال 100 درصد وجود ندارد و هیچ مربی نمی تواند قول قهرمانی یا رفتن به فینال آسیا را بدهد. ما به همه هواداران خود قول می دهیم که در شش هفته باقیمانده تمام تلاش خود را خواهیم کرد، سخت کار خواهیم کرد و به حمایت آنها امیدواریم.

گل محمدی در پایان درباره وضعیت حامد لک گفت: خوشبختانه مشکل لک حل شده و چند روزی است که با ما تمرین می کند و حالش خوب است. اگر لازم باشد در بازی بعدی به ما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید