یزدی ها 31 روز بهاری هوای کثیف را تنفس کردند


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881428

پورملایی مدیرکل محیط زیست یزد گفت: 31 روز از بهار امسال شاخص کیفیت هوای یزد بالاتر از حد استاندارد و آلوده بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیره پورملایی در گفتگو با یزدرسا در خصوص وضعیت آلودگی هوای استان یزد در بهار امسال گفت: در سه ماهه نخست امسال شاهد افزایش پدیده گرد و غبار نسبت به سه ماهه اول سال گذشته بودیم و دلایل اصلی آن این افزایش طوفان های گرد و غبار و طوفان های گرد و غبار است. به اندازه خاک در مناطق مستعد.

وی علت وقوع طوفان های گرد و غبار در یزد را خشکسالی های اخیر، کاهش رطوبت خاک و ضعیف شدن پوشش گیاهی می داند و اظهار داشت: 31 روز از سه ماهه نخست امسال در یزد شاخص کیفیت هوا بالاتر بود. نرمال و آلوده که روندی نسبت به سال گذشته دارد افزایش داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان اینکه از اسفند تا تیرماه شاهد بیشترین آلودگی در استان هستیم، افزود: بیشترین آلودگی هوا مربوط به وقوع طوفان گرد و غبار است و در ماه های سرد سال پدیده وارونگی دما ناشی از صنعت و حمل و نقل است و باعث آلودگی هوا در روستاها می شود.

پورملایی کانون های نقطه ای شامل معادن و صنایع، کانون های خطی شامل جاده ها و کانون های هموار از جمله اراضی بایر ملی را از عوامل اصلی آلودگی هوا در استان یزد برشمرد.

وی یادآور شد: به منظور تعیین دقیق سهم هر یک از عوامل ایجاد آلودگی در استان، طرح پیمایشی برای بررسی وضعیت آلودگی هوا و انتشار آلاینده ها در دشت یزد – اردکان به منظور تحلیل کیفیت هوا، تهیه و تدوین شد. فهرست انتشار گازهای گلخانه ای، تعیین مبدا و ارائه تصمیمات مدیریتی و اجرایی از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید