یونان نفت توقیف شده ایران را به آمریکا می فرستد / آتن هنوز به اعتراض تهران پاسخی نداده است


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841663

مقامات یونانی از انتقال نفت کشف شده از کشورمان به آمریکا خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس بندر یونان روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور به درخواست قوه قضاییه آمریکا نفت ایران را از یک نفتکش با پرچم روسیه به آمریکا ارسال خواهد کرد.

ماه گذشته، مقامات یونانی پگاسوس را که گفته می شود به سمت ترمینال مرمره ترکیه می رود، بازداشت کردند. کشتی با خدمه که گفته می شود روسی هستند در بندر مسیح پهلو گرفت.

گارد ساحلی یونان می گوید که نام کشتی به لانا تغییر کرده است. مقامات یونان این کشتی را پس از تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه در پی حمله روسیه به اوکراین در فوریه توقیف کردند. بر اساس اطلاعات ارائه شده در آن زمان، این نفتکش حامل 115 هزار تن نفت ایران بوده است.

سخنگوی پلیس بندر یونان روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این نفت باید به درخواست قوه قضاییه آمریکا و بنا به درخواست قوه قضاییه آمریکا به آمریکا منتقل شود. این اقدام در حالی از سوی مقامات یونانی صورت گرفت که مقامات کشورمان به شدت به این تصمیم اعتراض کرده و آن را «راهزنی بین المللی» نامیدند.

سازمان بنادر و دریانوردی ایران در بیانیه ای در سایت خود اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از حقوق قانونی خود چشم پوشی نخواهد کرد و از دولت یونان انتظار دارد به تعهدات بین المللی خود در حوزه کشتیرانی و کشتیرانی پایبند باشد.

وزارت امور خارجه کشورمان اواخر روز سه شنبه از طریق سازمان بین المللی دریانوردی از دولت یونان خواست تا این نفتکش و خدمه آن را آزاد کند. این وزارتخانه افزود که آمریکایی ها محموله را تخلیه کرده اند.

آتن هنوز به اعتراض تهران واکنشی نشان نداده و جزئیات بیشتری در مورد نفت و نحوه انتقال آن به آمریکا ارائه نکرده است.

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید