دادگاه یونان توقیف نفت ایران از آمریکا را لغو کرد


ساعت: 06:20
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854605

دادگاه یونان تصمیم قبلی آمریکا مبنی بر مصادره نفت ایران را لغو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، سه منبع آگاه روز چهارشنبه گفتند دادگاه یونان حکم قبلی دادگاه دیگری را که به آمریکا اجازه می داد بخشی از محموله نفت ایران را در سواحل یونان مصادره کند، لغو کرد.

یک منبع حقوقی یونانی گفت که ایران قبلاً به تصمیم اولیه دادگاه یونان اعتراض کرده بود. این منبع گفت: ابطال حکم توسط قاضی پذیرفته شده است و رد آن در دادگاه تجدیدنظر مشکل خواهد بود.

مشخص نیست که آیا دولت های ایالات متحده یا یونان به این تصمیم اعتراض خواهند کرد.

یونان حدود یک ماه پیش یک نفتکش با پرچم ایران را در سواحل خود توقیف کرد و سپس محموله آن را به ایالات متحده منتقل کرد. رویترز گزارش داد، ایالات متحده نفت ایران را که در یک کشتی روسی در نزدیکی یونان ذخیره شده بود، مصادره کرده و به کشور دیگری ارسال خواهد کرد.

اقدام یونان برای تصاحب نفت ایران به سرعت با واکنش جمهوری اسلامی مواجه شد و زمانی که اعلام شد نفت ایران به آمریکا منتقل خواهد شد، ایران دیگر یونان را از زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی تحمل نکرد.

در گام بعدی، ایران برای پاسخ به اقدام یونان برای توقیف نفتکش خود دست به اقدام نظامی زد. دفتر رسانه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه اعلام کرد که ناوگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو نفتکش یونانی را به دلیل قانون شکنی در خلیج فارس توقیف کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید