یک مظنون در ارتباط با یک بسته مشکوک حاوی اورانیوم در انگلیس دستگیر شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس پلیس لندن گفت: افسران پلیس مردی بین 60 تا 70 ساله را در ارتباط با کشف آثار مشکوک اورانیوم در یک بسته در فرودگاه هیترو تحت قوانین ضد تروریسم دستگیر کردند.

رسانه های انگلیسی اخیراً گزارش دادند که در 29 دسامبر (هشتمین روز 1401) مرزبانان انگلیسی در فرودگاه هیترو لندن آثاری از این ماده رادیواکتیو را در محموله ای حاوی آهن پیدا کردند.

به گزارش تارنمای «یاهونیوز»، پلیس انگلیس روز شنبه این مظنون را در شهر «چشایر» بر اساس بند نهم «قانون تروریسم» که مربوط به موضوع تولید و نگهداری مواد رادیواکتیو است، دستگیر کرد. او با قرار وثیقه آزاد شد تا پایان فروردین آزاد است.

این مرد روز شنبه پس از تفتیش منزلی در این شهر توسط ماموران مبارزه با تروریسم دستگیر شد.

پنج روز پیش رسانه های انگلیسی نوشتند این بسته که مبدأ اصلی آن پاکستان است با پروازی از عمان به انگلیس آورده شده است و مقامات در این بسته آثار کوچکی از اورانیوم پیدا کرده اند. روزنامه انگلیسی «سان» که برای اولین بار این گزارش را منتشر کرد، مدعی شد مقصد نهایی این بسته حاوی آهن، تجارت مرتبط با اتباع ایرانی بوده است.

به نوشته روزنامه سان، اسکنرهای ویژه در حین انتقال این ماده رادیواکتیو به انبار بار، وجود این ماده رادیواکتیو را در فرودگاه هیترو شناسایی کردند و متعاقباً آژیر خطر در فرودگاه هیترو به صدا درآمد.

دیدگاهتان را بنویسید