پرونده بررسی ذرات اورانیوم دست ساز در مریوان بسته شد/ بازرسان دیگر درباره ذرات اورانیوم 84 درصد در سایت فردو سوالی ندارند.

پرونده بررسی ذرات اورانیوم دست ساز در مریوان بسته شد/ بازرسان دیگر درباره ذرات اورانیوم 84 درصد در سایت فردو سوالی ندارند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که رسانه‌های غربی مدعی تحقق آن شدند، اعلام کرد که ذخایر اورانیوم ایران به بیش از ۲۳ برابر حد مجاز در برجام رسیده است.

بر اساس نسخه ای از این گزارش، خبرگزاری رویترز گفته است که این آژانس در گزارش جدید خود گفته است که سازمان بین المللی برخی از تجهیزات نظارتی را که ایران در سال گذشته دستور برچیدن آنها را داده بود، دوباره نصب کرده است.

از جمله تجهیزاتی که نصب شده دوربین های مداربسته در یکی از سایت های اصفهان که قطعات سانتریفیوژ در آن تولید می شود، است.

علاوه بر این، در این گزارش محرمانه که برای کشورهای عضو شورای حکومتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شده، آمده است که تجهیزات نظارتی در دو مرکز اعلام‌شده غنی‌سازی نصب شده است.

در بخشی از این گزارش، آژانس انرژی اتمی از همکاری ایران برای حل مشکلات مختلف از جمله نصب تجهیزات نظارتی بیشتر انتظار دارد.

آسوشیتدپرس نیز در نسخه خود از این گزارش نوشت که ایران به دو درخواست آژانس پاسخ داده است.

در آن گزارش آمده بود که بازرسان آژانس اتمی دیگر سؤالی در مورد ذرات اورانیومی که گفته می شد در سایت فورد تا 84 درصد غنی شده است، ندارند.

این گزارش همچنین اشاره می کند که محققان مطالعات مربوط به ذرات اورانیوم مشتق شده از انسان در مریوان را تکمیل کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید