درباره ادعای روسیه مبنی بر کشف ذرات اورانیوم در سه نقطه اعلام نشده ایران: اگر تهران توضیحات لازم را به آژانس بدهد، گروسی گزارش رضایت‌بخشی خواهد نوشت.

درباره ادعای روسیه مبنی بر کشف ذرات اورانیوم در سه نقطه اعلام نشده ایران: اگر تهران توضیحات لازم را به آژانس بدهد، گروسی گزارش رضایت‌بخشی خواهد نوشت.

روز جدید میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، درباره پرونده هسته‌ای ایران که در شورای حاکم مفتوح است، گفت: برای ایران مهم بود که از همه شرکای برجام تضمین بگیرد که این موضوع را در شورای حاکم مطرح نکنند. اگر تهران توضیحات لازم را به آژانس بدهد، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس گزارش رضایت بخشی در این باره خواهد نوشت.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در مصاحبه با این روزنامه گفته است که اکثر نگرانی های غرب در مورد ذرات اورانیوم موجود در تاسیسات ایران قبل از سال 2003 بی اساس است.

به گزارش ایسنا، اولیانوف گفت: در حال حاضر هیچ گونه فعالیت غیرقانونی در این مرکز انجام نمی شود.

نماینده روسیه در وین درباره پرونده هسته ای ایران در شورای حکام آژانس گفت: ایران باید به سوالات اساسی پاسخ دهد. [آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] تا جایی که جواب می دهد تا در هیات مدیره تصمیم گیری شود که این موضوع از دستور کار خارج شود.

وی تاکید کرد: ایران به شرکای غربی مذاکرات وین که اعضای شورای حکام هستند اعتماد ندارد. دلیلی برای این بی اعتمادی وجود دارد.»

اولیانوف همچنین با بیان اینکه پرونده هسته ای ایران در شورای حکام باز است، گفت: این یک ابزار قدرتمند در دست کشورهای غربی است. مشکلی پیش آمده و هر کاری می کنند که این موضوع بسته نشود. به همین دلیل برای ایران مهم بود که از همه شرکای برجام اطمینان حاصل کند که این موضوع را در شورای حاکم مطرح نخواهند کرد. اگر تهران توضیحات لازم را به آژانس بدهد، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس گزارش رضایت بخشی در این باره خواهد نوشت.

موضوعی که به گفته اولیانوف اخیرا در مورد پرونده هسته ای ایران مطرح شده است، مربوط به تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد کشف ذرات اورانیوم در “سه مکان اعلام نشده توسط ایران” است.

دیدگاهتان را بنویسید