12 کارگاه اشتغالزایی در امامزادگان استان مرکزی راه اندازی شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان مرکزی و تجلیل از واقفین. در فرهنگسرای شهر اراک گفت: از دهه خیر سال گذشته 27 هزار و 638 سبد معیشتی به ارزش 110 میلیارد ریال از محل تحقق نیات خیرین برای کمک به نیازمندان استان مرکزی توزیع شد. .

واحدی بیان کرد: در این مدت 345 هزار وعده غذای گرم در راستای اطعام نیازمندان به مبلغ 100 میلیارد ریال توزیع شد.

وی ادامه داد: طرحی به نام شمیم ​​خمیت در ساماندهی خیرین و فعالیت های خیریه با محوریت اشتغال در حال اجراست که در این راستا 12 کارگاه آموزشی و اشتغال در امامزادگان استان راه اندازی شد و این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم 210 نفر را فراهم کرد. به طور غیر مستقیم 300 روح را فراهم کرد.

مدیرکل نذورات و امور خیریه استان مرکزی افزود: تهیه 85 مورد کمک هزینه جهیزیه در قالب طرح پیوند آسمانی برای ترویج ازدواج آسان به ارزش 21 میلیارد ریال، اجرای طرح سلامت و 400 مورد درمانی و پزشکی. کمک 15 میلیارد ریالی و آزادی 12 زندانی جرایم مالی غیرعمد و کمک به 145 خانواده زندانی به ارزش 10 میلیارد ریال از دیگر اقدامات اداره کل نذورات و امور خیریه استان مرکزی از دهه خیریه سال گذشته است.

وحیدی گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان بندر چارک با ظرفیت پنج هزار تن در دستور کار اداره کل کمک های خیریه و امور خیریه استان مرکزی قرار دارد و در این رابطه 50 قفس وارد آب می شود و تاکنون 10 قرارداد و چهار قرارداد منعقد شده است. قفس او در پایان مهرماه امسال به صورت آزمایشی وارد آب می شود.

وی افزود: تولید 40 تن میگو در گامیشان گلستان از دیگر برنامه های این اداره کل است که با توجه به افزایش شاخص بهره وری کمک های اهدایی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل کمک های خیریه و خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار کمک در استان مرکزی ثبت شد که از این تعداد حدود 2 هزار کمک در حوزه اقتصادی و مابقی در بخش های مختلف قرآن است که به مرمت کمک می کند. حرم بزرگان، عزاداری و تعزیه خوانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام، کمک به ایتام و نیازمندان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید