136 میلیارد تومان وام از محل سفر رئیس جمهور به ورزش گیلان آزاد می شود/ گود کشتی گیله مردی در رشت.


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904475

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از اختصاص 136 میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: با حمایت استاندار کشتی گیلان آقایان را در پایان سردار رشت راه اندازی می کنیم. ورزشگاه جنگل.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در گفت و گوی خبری با بیان اینکه وضعیت سرانه اماکن ورزشی در استان گیلان مطلوب نیست، اظهار داشت: سرانه 0.54 درصدی را شاهد هستیم که با سرانه فاصله زیادی دارد. استانداردها

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کیفی فضاهای ورزشی افزود: بسیاری از اماکن و فضاهای ورزشی استان قدیمی و یا کم نگهداری هستند و به همین دلیل فاقد کیفیت و استانداردهای لازم هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه بیش از 350 فضای ورزشی در استان داریم و در طول برنامه ریزی ها بر تمامی این امکانات نظارت خواهیم کرد، گفت: توجه ویژه ای به نوسازی، تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی داریم. استان است تا به استانداردها نزدیک باشند.

آرمان از تخصیص 136 میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهور به گیلان خبر داد و گفت: سال گذشته 35 میلیارد تومان برای استانداردسازی و تجهیز ورزشگاه ها جذب کردیم و امسال نیز 37 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان اختصاص دادیم. انجام شده؛ البته برای تکمیل و تجهیز ورزشگاه ها به دنبال جذب منابع از اماکن استانی نیز هستیم.

وی ورزشگاه سردار جنگل رشت را تنها ورزشگاه کاربردی گیلان می داند و بیان می کند: قبل از این همه دیدار تیم های فوتبال آستارا، تالش، فومن، بندرانزلی و رشت در ورزشگاه سردار جنگل برگزار می شد اما با اختصاص 37 میلیارد تومان اقدام شد با نصب نورپردازی و تجهیز رختکن ورزشگاه وحدت آستارا را تجهیز کردیم و در ورزشگاه پویای ولی تلاش صندلی های سکو نصب شد و رختکن و جایگاه ویژه تکمیل شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تکمیل ورزشگاه بندرانزلی را یک کار جهادی دانست و گفت: سازمان لیگ 26 مشکل با این ورزشگاه داشت اما ورزشگاه را برای مسابقات لیگ برتر مناسب کردیم. همچنین مشکلات ورزشگاه آزادی فومن و سردار یانکل رشت نیز برطرف شد. ورزشگاه عضدی رشت که یکی از چهار زمین چمن طبیعی مدرن ایران است، از آذرماه امسال آماده میزبانی از دیدارهای سپیدرود و داماش است.

وی با بیان اینکه گیلان 10 نماینده تیم های فوتبال از لیگ برتر تا دسته سوم کشور دارد، گفت: ورزشگاه های رودبار و لنگرود را نیز تجهیز کردیم.

آرمان در ادامه به راه اندازی خانه های کشتی در شهرستان ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سالن های کشتی را در لنگرود، فومن و لوشان تجهیز و بازسازی کرده ایم و بر اساس اولویت سایر شهرستان ها پیگیری می شود.

وی هزینه تکمیل استخر کوثر رشت را حدود 40 میلیارد تومان ارزیابی کرد و تاکید کرد: در سفر وزیر ورزش و جوانان به گیلان شاهد تخصیص 10 میلیارد تومانی برای تزریق در سال جاری بودیم اما به دنبال استفاده از ماده هستیم. 27 در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از نوسازی هفت استخر در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند و به همین دلیل هم در ورزش همگانی و قهرمانی ظرفیت بالایی داریم و در این راستا تمام حجاب داریم. سالن ها را راه اندازی کرده ایم و برای ورزش بانوان در دسترس است و خوشبختانه شاهد درخشش بانوان ورزشکار گیلانی در رشته های فوتبال، والیبال، قایقرانی، کاراته و … هستیم.

آرمان از برنامه ریزی علمی و نظام مند برای قهرمانی ورزشکاران گیلانی در مسابقات جهانی و المپیک خبر داد و افزود: ظرفیت ورزش روستاها نیز بسیار بالاست به طوری که امسال برای اولین بار پرچم را به صورت اختصاصی برای روستاهای گیلان برگزار کردیم. با حضور 1050 تیم شاهد استعدادیابی پدیده های ورزشی برای ایجاد شور و نشاط بوده ایم.

وی با اشاره به تاریخ 500 ساله کشتی گیله مردی گفت: کشتی گیله مردی در گیلان طرفداران زیادی دارد و از این رو با حمایت فرماندار هود کشتی گیله مردی را در انتهای ورزشگاه سردار جنگل رشت راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر امسال در گیلان برگزار می شود گفت: فرمانداران و شهرداران در ایجاد زیرساخت های ورزشی برای همه کوشا باشند.

وی از برگزاری 344 کارگاه آموزشی ازدواج آسان در گیلان خبر داد و گفت: برنامه تحول آفرینی در حوزه جوانان و جمعیت جوانان داریم که با کمک 28 دستگاه شهرستانی اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید