اطلاعیه برخورد با بانک هایی که از اعطای وام به بازنشستگان/ اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان خودداری می کنند.


ساعت: 17:56
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1882004

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص برخورد با بانک هایی که از اعطای وام خودداری می کنند، به بازنشستگان خبر داد و گفت: بانک ها موظفند به بازنشستگان و افرادی که پول در حساب خود دارند وام اعطا کنند در غیر این صورت تخلف کرده اند و این بانک مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی در نشست با مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با بیان اینکه نقدینگی در کشور باید زیر 30 درصد باشد، اظهار داشت: متأسفانه در حوزه اقتصاد با مانع مواجه هستیم. حوزه مالیاتی اما همچنان بانک مرکزی به بانک ها اعلام کرد که افزایش نقدینگی نباید از 36 درصد بیشتر شود.

وی با تاکید بر رعایت سقف اعلام شده از سوی بانک ها، افزود: برای کاهش نقدینگی بانک ها باید سقف اعلام شده رعایت شود و همچنین فعالان تجاری و اقتصادی برای خرید مواد اولیه چندین برابر پول پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی مهم ترین مشکل بانک ها در کشور را تنگنا و محدودیت در پرداخت تسهیلات عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار برداشت تسهیلات خرید ماشین آلات و مواد اولیه افزایش یافته است، در حالی که ظرفیت بانک ها افزایش نیافته است، بنابراین طرح های دریافت تسهیلات باید در اولویت قرار گیرد.

هندوزی در خصوص برخورد با بانک هایی که از اعطای وام به مستمری بگیران خودداری می کنند، گفت: بانک ها موظفند به مستمری بگیران و افرادی که پول در حساب خود دارند وام بدهند در غیر این صورت تخلف کرده و با این بانک برخورد کرده اند.

وی با تاکید بر عدم افزایش قیمت نان در کشور گفت: دولت با اجرای طرح عدالت یارانه ای آرد و نان قصد دارد زنجیره کارخانه های آرد را به توزیع نانوایی ها با تعداد خرید مردم پیوند دهد. ، زیرا این امکان را به دولت می دهد تا میزان تولید آرد را از شبکه توزیع مشخص کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با انتقاد از کندی سرعت پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان گفت: علیرغم اینکه اقدامات خوبی در زمینه اعطای اعتبار برای پروژه ها در گیلان انجام شده است، بانک های استان منتظر بودند. برای اطلاعیه رسمی در خصوص اطلاع بخشی از اعتبار سفر پس از بازگشت به تهران این موضوع به سرعت پیگیری می شود.

به گفته خاندوزی، شرایط سفر رئیس جمهور در دو قسمت وجود داشت که یکی از آن ها مربوط به تبصره 18 و ایجاد اشتغال بود، اما مفاد مربوطه ابلاغ نشد و آمادگی داریم تبصره 18 نامه را به گیلان ابلاغ کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید