رونق اعطای وام ساخت مسکن با کم کردن اعتبارات بانک ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

یکی از اعضای کمیته اجتماعی شورای اسلامی به تشریح تاثیر جریمه بانک هایی که تسهیلات مسکن ارائه نمی کنند، گفت: با جریمه بانک های ناراضی و کاهش توانایی آنها در ارائه تسهیلات می توان به توسعه وام مسکن دامن زد.



کیومرث سرمدی عضو است کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره تاثیر قوانین مصوب مجلس در تحریم بانک هایی که تلاش می کنند امکانات مسکن نمی دهند، گفت: به طور کلی هیچ دولتی با بانک ها و قدرت آنها مخالفت نکرده است. این بانک ها نیز هرگز تسهیلاتی مانند تسهیلات ساخت و خرید ارائه نمی کنند مسکن اطاعت نکرده اند.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: قوانین و مقررات مختلفی را تصویب کرده ایم تا بانک ها و بانک های خود را ملزم به توقف تجارت و هدایت وجوه به حوزه مسکن و سایر حوزه ها کنیم، اما بانک ها همچنان در مسیر خود مختار هستند. او ادامه داد

سرمدی همچنین افزود: متأسفانه تمام قوانینی که تصویب شده اجرا نشده است. مجلس در برنامه هفتم توسعه مصوب کرد بانک هایی که مسکن نمی دهند 20 درصد جریمه شوند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: بانک مرکزی او همچنین باید امتیازات آنها را کاهش دهد، به طوری که آنها تشویق شوند یا امتیاز بدهند یا جریمه نافرمانی خود را بپردازند.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: این بند مصوب برای بانک هایی که به تعهدات خود عمل می کنند مشوق و برای بانک هایی که به این قانون عمل نمی کنند عامل تنبیهی و بازدارنده است.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قطعا در صورت اجرایی شدن این مصوبه در حل مشکل مسکن و تولید و ساخت مسکن موثر خواهد بود. هر چقدر هم که ساخت و ساز مسکن در کشور رونق داشته باشد استخدام ما در حال افزایش هستیم.

سرمدی با بیان اینکه بیشترین درصد اشتغال در حوزه مسکن است، تصریح کرد: زمانی که ساخت و ساز مسکن رونق بگیرد، شغل های زیادی در کشور ایجاد می شود، در واقع چرخه ای است که هم تولید را افزایش می دهد و هم اشتغال ایجاد می کند. امیدواریم این اتفاق بیفتد و این موارد مهم در بودجه 1403 لحاظ شود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: ما تاکنون با این شیوه مدیریت بانک ها مخالفت نکرده ایم. اما با این قانونی که ما تصویب کرده ایم، تمام بانک هایی که شرایط ساخت و خرید مسکن برای مردم را فراهم نمی کنند، با کاهش اعتبار مواجه می شوند و در نتیجه خسارات دیگری به آنها وارد می شود، بنابراین در این شرایط قطعا شما اقدام خواهید کرد. برای ارائه تسهیلات.



آیا این خبر مفید بود؟