15 میلیون تومان به حساب بازنشستگان واریز شد

15 میلیون تومان به حساب بازنشستگان واریز شد

به گفته سید محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حدود 55 هزار میلیارد تومان برای احیای حقوق پیش بینی شده است و برای مستمری بگیران علاوه بر احیای حق، حق. به خانواده و فرزندان نیز افزایش خواهد یافت.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگرچه نمی توان ادعا کرد که افزایشی که در نتیجه احیای حقوق ایجاد می شود می تواند همه مشکلات مردم را در حوزه اقتصادی حل کند، اما می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند.

سید محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به موافقت مجلس با اصول احیای حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​گفت: اقدام دولت برای ارائه لایحه احیای حقوق کارمندان و مستمری بگیران یک اقدام بود. تصمیم مناسب و مناسب و لازم در شرایط اقتصادی کنونی و مجلس نیز از این لایحه استقبال کرد و در گام اول با یک فوریت بررسی لایحه مذکور موافقت کرد و در گام بعدی شرایط کلی آن را تصویب کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و ایسکو در شورای اسلامی افزود: پس از تصویب کلیات، جزئیات این لایحه در جلسات متعدد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از مدت ها بررسی گزارش ارائه شد. به صحن علنی مجلس.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای این لایحه حدود 55 هزار میلیارد تومان منبع در نظر گرفته است که کم نیست، افزود: اگرچه نمی توان ادعا کرد که افزایش ناشی از این احیای حقوق می تواند همه مشکلات مردم را حل کند. در زمینه اقتصادی ، اما می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند زیرا تا حدودی قدرت خرید مردم را افزایش می دهد.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس علاوه بر اینکه بر اساس این اصلاحیه حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری به جز حق خانواده و فرزند افزایش می یابد. همچنین تصویب شد که به این رقم 5 درصد اضافه شود که نفقه خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: آنچه در این زمینه مهم است این است که آنچه اکنون به حقوق اضافه می شود پایه است و به این رقم افزایش حقوق سال آینده اضافه می شود.

واریز 15 میلیون تومان علی الحساب مستمری بگیران

فولاد مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: طی یک سال گذشته دو برابر وام بازنشستگان را افزایش داده ایم که بار اول از 4 میلیون تومان به 8 میلیون تومان و بار دوم مهرماه وام را به 15 میلیون تومان رساندیم.

فولاد مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: طی یک سال گذشته دو برابر وام بازنشستگان را افزایش داده ایم که بار اول از 4 میلیون تومان به 8 میلیون تومان و بار دوم مهرماه وام را به 15 میلیون تومان رساندیم.

حسین عامریان در دیدار صمیمانه با جمعی از اصحاب رسانه اظهار داشت: مردم ما از دولت انقلابی آیت الله رئیسی توقعاتی دارند و از سران این دولت می خواهند که درد مردم را بدانند و با روحیه جهادی و مبارزه با فساد خدمت کنند. رویکرد. با همین رویکرد مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد را برعهده گرفتیم.

عامریان گفت: از آنجایی که سال ها صندوق فولاد حیاط خلوت جریان های سیاسی و اقتصادی بود، عده ای از سر دلسوزی ما را از مسئولیت این صندوق به دلیل حواشی فراوان آن منع کردند اما من به دلیل احساس مسئولیت و فداکاری این مسئولیت را بر عهده گرفتم. به انقلاب..

وی با تشریح شرایط صندوق در بدو شروع به کار تیم مدیریتی جدید، افزود: با وجود توانمندی های خوب صندوق فولاد، به دلیل ضعف مدیریتی و کم دقتی مدیران قبلی، صندوق از بسیاری جهات عقب مانده است. به عنوان مثال شرکت دخانیات 600 میلیارد تومان زیان انباشته داشته و 5 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

فولاد مدیرعامل صندوق بازنشستگی ادامه داد: در حوزه بازنشستگی نیز بازنشستگان از خدمات ارائه شده رضایت نداشتند و اعتراضات روز یکشنبه نیز در همین راستا بود. می دانستیم که همه این مشکلات یک شبه برطرف نمی شود، اما با تلاش و انگیزه زیاد کارمان را شروع کردیم و به اصطلاح شرایط فعلی را روی میز گذاشتیم تا تغییر ایجاد شود.

امیریان در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه بازنشستگی گفت: یکی از اهداف مهم ما ارتقای سطح معیشت و کیفیت زندگی مستمری بگیران بود و در راستای تکریم بازنشستگان و اعضای خانواده آنها و ارتقای منزلت آنها اقداماتی انجام دادیم. راه اندازی سامانه پاسخگویی 24 ساعته مستمری بگیران یکی از این اقدامات برای پاسخگویی به سوالات بازنشستگان در هر ساعت از شبانه روز و ارتقای احساس آرامش و سلامت روان این عزیزان بود.

وی افزود: در حوزه تجلیل از بازنشستگان، اولین همایش تجلیل از ایثارگران صندوق را برای تجلیل از 3500 نفر از ایثارگران صندوق و همچنین همایش تجلیل از افراد غیر گذرای صندوق برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. بازنشستگان و رسانه ها

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه برای اولین بار صندوق اجتماعی جداگانه ای برای بازنشستگان در نظر گرفتیم، گفت: در گذشته تمام اهداف صندوق معطوف به دستمزد و درمان بود و مراقبت اجتماعی نبود. توجه کرد. برپایی سفرهای زیارتی و سیاحتی و اعزام مستمری بگیران برای اولین زائران عتبات از طریق قرعه کشی با کمک افرادی که نذورات ویژه زیارتی دارند از جمله اقدامات رفاهی صندوق است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته دو برابر وام مستمری بگیران را افزایش دادیم، بار اول پارسال از 4 میلیون به 8 میلیون تومان که تعداد وام گیرندگان را دو برابر کردیم و بار دوم در مهرماه وام را افزایش دادیم. مبلغ 15 میلیون تومان و مدت دار اقساط را از 24 ماه به 36 ماه افزایش دادیم و تعداد وام گیرندگان دوباره افزایش یافت.

عامریان با اشاره به اصلاحیه همسان سازی گفت: در مدت سه ماه توانستیم در فضای همدلی و تفاهم با مستمری بگیران نسبت به اصلاحیه همسان سازی اعتمادسازی کرده و روند را آغاز کنیم. این طرح را از ابتدای سال با محدودیت های شدید مالی محقق کرده اند و همچنین با تامین منابع مالی در تلاش هستیم تا معوقات سال های گذشته را پرداخت کنیم. راستش را بخواهید بازنشستگان ما نیز در این راه با حوصله به ما اعتماد کرده اند و قدردان آنها هستیم. اجرای اصلاحات همسان سازی حقوق بازنشستگان را عادلانه تر کرد، به ویژه آنهایی که سطح حقوق کمتری داشتند.

وی در تشریح اقدامات در حوزه درمان گفت: فرانشیز درمان را به صفر رساندیم تا مستمری بگیران هزینه های بیمارستانی را پرداخت نکنند. همچنین سرانه درمان را 100 درصد افزایش دادیم در حالی که رشد سرانه درمان بیمه تکمیلی سالانه 20 درصد بود. برخی از هزینه های درمان مانند سمعک، عینک و پرستار با هزینه های خودمان چندین برابر افزایش یافت. به مقوله درمان توجه ویژه ای داشته ایم تا مستمری بگیران ما در این زمینه دغدغه نداشته باشند و آرام باشند.

عامریان گفت: غربالگری، ایجاد پرونده سلامت خانواده ها و بهسازی و نوسازی کلینیک های فولاد از دیگر برنامه هایی است که اجرا خواهیم کرد.

وی در جمع بندی این قسمت از سخنان خود گفت: الحمدلله با اقدامات انجام شده آرامش در فضای مستمری بگیران ایجاد شده است و این مهم ترین سرمایه ماست و از این احساس رضایت مستمری بگیران صیانت می کنیم. مفتخرم که بعد از گذشت سه ماه از شروع کارمان دیگر شاهد تجمعات اعتراضی بازنشستگان نبودیم و این نشان دهنده اعتماد بازنشستگان به کارکنان خود در صندوق است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در شرکت ها افت، عقب ماندگی و قهقرایی داشته ایم و به جز یک شرکت (آهن و فولاد مرکزی) بقیه شرکت ها زیان ده بودند و این شرکت ها با تورم نیروی کار غیرمولد و عرف مواجه بودند. استخدام کردن.» در واقع، شرکت ها مانند یک باغ قدیمی بودند که در آن نهال جدیدی ایجاد نشده بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: محاسبه کردیم که شرکت های صندوق به 100 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید نیاز دارند که 50 هزار میلیارد تومان آن باید در شرکت آهن و فولاد مرکزی انجام شود. البته تامین این منابع کار ساده ای نیست، با تلاش می توان آن را انجام داد.

وی افزود: از مدیران صندوق ها و شرکت های جوان و انقلابی استفاده کرده ایم و این مدیران با تلاش مضاعف عقب ماندگی را جبران می کنند. البته افرادی که منافعشان در خطر بود از دو ماه قبل از آمدن من به صندوق حملات خود را شروع کردند، اما ما با توجه به این حواشی به کار خود ادامه می دهیم و بی توجهی به حاشیه ها باعث خشم مخالفان و سودجویان شده است و خیر. جریان می تواند از تلاش ما برای توسعه و رونق صندوق جلوگیری کند.

امیریان با اشاره به اینکه هزینه انصراف بیش از فساد است، در نمونه هایی از این مشکل گفت: زغال سنگ کرمان با 30 درصد ظرفیت کار می کند و برای گاجره پس از 30 سال سند مالکیت گرفتیم یا برخی از املاک دیگر هنوز فاقد سند هستند. سند – سند قانونی.

وی افزود: پرونده های زیادی در رابطه با فسادهای گذشته داریم که کار دادگاه تا یک ماه دیگر آغاز می شود.

عماریان افزود: در نظر داریم ورود سه شرکت سهامی به بورس را آماده کنیم و تا پایان سال پذیرش اولیه دو شرکت دریافت می شود. البته موانع قانونی وجود دارد که سعی می کنیم آنها را برطرف کنیم.

وی در ادامه در خصوص انتشار یک فایل صوتی گفت: در یک جلسه کاملا داخلی عنوان شد که محتوای این فایل به طور کامل ویرایش شده و هدف از انتشار آن تخریب مدیران صندوق بوده است. چند روز بعد به مجلس رفتیم و این موضوع را در حضور اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان محترم مردم شفاف سازی کردیم. اما برای احترام به نمایندگان و حفظ آنها از بی احترامی به این عزیزان، نامه عذرخواهی نیز تقدیم ایشان کرده ایم. تمام این اتفاق با هدف تخریب مدیران صندوق بود و نشان داد که تخریب کنندگان برخی در داخل و برخی خارج از مجموعه به دلیل نداشتن مدرک و ضعف از سوی ما به روش های غیراخلاقی تخریب متوسل شدند. البته ما از خودفروشی فرار نمی کنیم و راه خود را محکم و استوار ادامه می دهیم، از طرفی این اقدام نشان داده است که عملکرد ما در مبارزه با فساد موثر بوده و مفسدان کاملاً عصبانی و نگران هستند. انتظار می رود حامیان مبارزه با فساد و دولت و مجلس انقلاب مانند همیشه هوشیار بوده و فریب دسیسه ها و ترفندهای مفسدان را نخورند و به حمایت کافی از سربازان خط مقدم مبارزه با فساد در صندوق فولاد ادامه دهند. تلاش ها.

دیدگاهتان را بنویسید