1564 عشق بازی با خدا در ایام البیض / رکورددار زنان در سرزمین خرما و خورشید


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808999

پس از دو سال تعطیلی، سرانجام سنت حسنه اعتکاف بر اساس سنت پیامبر بزرگ اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در دل عاشقان کوی دوست باز شد، به طوری که در سال 1564 معتکف سیستان و بلوچستان سقوط کرد. در عشق آن روزها به خدا پول تخم مرغ را دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرانجام پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان مراسم اعتکاف با رعایت تمام دستورات بهداشتی برگزار شد و 1564 نمازگزار در جهان محبت و شکوه خود را از دست دادند. خدا قطعات راز را جمع کند.

اعتکاف راهی است برای بهره مندی مؤمنان از ماه های شعبان و رمضان و چه خوب است که جوانان از این فرصت که معجزه معنوی انقلاب اسلامی است برای تحکیم ارتباط خود با خداوند متعال استفاده کنند. خداوند.



اعتکاف فرصتی برای تأمل و توبه است

ساجده یکی از جوانان زاهدانی که برای اولین بار در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده بود به خبرنگار ما گفت: خیلی مشتاق بودم که یک بار در این مراسم معنوی شرکت کنم اما بالاخره بعد از دو سال انتظار برای این امر. من حاضر نیستم هیچ لحظه ای را با دنیای بیرونی که پر از گناه است جایگزین کنم.

وی خاطرنشان کرد: حضور در مراسم اعتکاف باعث تسکین انسان شده است و هر بار که ذکر و عمل می کنیم، احساس قرب به خدای خود می کنیم. آهسته آهسته با دعا و توسل به درگاه خداوند بدون دغدغه و نگرانی راه درست را تشخیص می دهد و در نهایت برای خیر و صلاح خود و دیگران دعا می کند.

9c62eb21 38f7 4220 ad04 cb4cf24284cd خبر خاکستری

این نوجوان با بیان اینکه با حضور در این مراسم معنوی آرامش خاصی به دست آورده است، گفت: حضور در حلقه های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی و نماز شب با خدا در این دو روز و فردا بسیار خوب بود. روز خداحافظی من است.«اعتکاف برایم سخت است و امیدوارم سال آینده بتوانم در این مراسم شرکت کنم.

فاطمه جهانتیگ یکی دیگر از مومنان گفت: حس اعتکاف وصف ناپذیر است و همه باید آن را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه اعتکاف به ما فرصت تفکر و توبه می دهد، ادامه داد: آرامشی که با حضور در این مراسم به دست می آوریم و احساس تقرب به خداوند متعال وصف ناپذیر است و خدا را شاکرم که توانستم در این مراسم شرکت کنم. درک کرد.

این دانش آموز زاهدانی افزود: ماه رجب و مراسم اعتکاف فرصتی برای یافتن خودمان است، هر روز که می گذرد بیشتر در عظمت دنیا غرق می شویم و از معنویت بیشتر و بیشتر دور می شویم. اکنون که در این مراسم شرکت می کنم از دغدغه ها و دغدغه های زندگی رهایی یافته و آرامش و شادی وصف ناپذیری دارم که از برکات این مراسم معنوی است.

حضور 1564 مومن از سیستان و بلوچستان در 39 مسجد

حجت الاسلام منصور نانوا باک تبریزی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از مساجد محل برگزاری اعتکاف زاهدان و دیدار با مردم مومن گفت: در مجموع بیش از 2000 نفر ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: پس از بررسی تعداد مساجد به دلیل سرخ شدن چند شهر استان و لغو مراسم اعتکاف در آن شهرها و دانشگاه ها، به 39 مسجد کاهش یافته و بر اساس آخرین اطلاعات جمع آوری شده در حال حاضر 1564 معتکف 448 مرد و 1166 زن در این مساجد به عنوان متکف عبادت می‌شوند و امسال زنان رکورددار زیارت در سیستان و بلوچستان هستند.

b682db37 71ba 40ef 958e 8563bd03dd3f خبر خاکستری

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور و سازمان تبلیغات اسلامی، مومنین 20 درصد از ظرفیت جمعیت مساجد را تشکیل می دهند و از جمله مشکلات جدی بهداشتی محسوب می شوند، لذا این کار را انجام می دهیم. با هیچ مشکلی مواجه نیست.»

بکیر باک تبریز گفت: ماه رجب فرصتی برای تقویت عبادت و بندگی است که بهتر است از آن به ویژه در ایام تخمک گذاری حداکثر استفاده را کرد زیرا اعتکاف یک مراسم معنوی جامع و کامل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید