190 کیلومتر آتش سوزی در مناطق جنگلی کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840593

اسلام جاوید حکمت گفت: بیش از 190 کیلومتر آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان برای پیشگیری و خودکنترلی آتش سوزی ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش زاگرس صبح، با شروع فصل تابستان، احتمال آتش سوزی عمدی و تصادفی در جنگل ها و مراتع افزایش می یابد. بر این اساس، اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش سطح آتش سوزی ها و میزان خسارات وارده به منابع ملی و نسل های آینده از اقداماتی است که باید مورد تاکید و توجه دستگاه های مسئول قرار گیرد.

اسلام جاودان کراد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران از اقدامات آتش سوزی محیطی خبر داد و گفت: محیط بانان در سه منطقه حفاظت شده گرمسیری تا سردسیر بیش از 190 کیلومتر را به آتش کشیدند.

وی به توپوگرافی “کوهستانی” مناطق تحت مدیریت زیست محیطی استان اشاره کرد و افزود: کوهستانی بودن اکثر مناطق استان باعث شده است که اطفای حریق در اکثر موارد کند و دشوار باشد، بنابراین اقدامی انجام دهید که نقش خود را ایفا کند. -کنترل در آتش. «نمایندگی لازم بود.

جاودان کراد افزود: این اداره کل برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی و مرتعی اطفای حریق را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا بیش از 190 کیلومتر آتش نشان در مناطق تحت مدیریت زیست محیطی در 2 منطقه حضور دارند. مناطق گرمسیری و سرد ایجاد کرد و محیط بانان همچنان هر روز آتش روشن می کردند.

وی افزود: سهل انگاری و سهل انگاری برخی افراد هنگام حضور در مناطق جنگلی احتمال آتش سوزی در این مناطق را افزایش داده است که با ایجاد آتش سوزی می توان احتمال آتش سوزی های احتمالی را در این مناطق به میزان قابل توجهی کاهش داد.
خرد ابدی مردم را ترغیب می‌کند: کشاورزان از سوزاندن کاه در مزارع و باغ‌های مناطق حفاظت‌شده، باقی گذاشتن شیشه و پلاستیک در جنگل که می‌تواند باعث آتش‌سوزی در اثر افزایش دما و نور خورشید شود، خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید