2200 میلیارد تومان به عنوان مالیات به شهرداری های استان مرکزی پرداخت شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی حبیبی کامیانی رئیس امور مالیاتی استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: مودیان مالیاتی که تا 19 شهریور ماه سال جاری مالیات پایه را پرداخت کنند برای هر دوره تا سقف 200 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی 300 میلیون تومان. یا سال مالیات آنها قابل بخشودگی است.

کامیانی تصریح کرد: البته این بخشودگی مبنی بر تفویض اختیارات از سازمان امور مالیاتی کشور دارای شرایطی است که در صورت اثبات عدم پرداخت به دلیل کمبود نقدینگی صددرصد جرایم خواهد شد. بخشیده شود برای این واحدها مهم است.

وی ادامه داد: در راستای تکریم مودیان، کاهش ترددهای غیرضروری، تسهیل در پیگیری پرونده های مالیاتی و ارتقای رضایتمندی از خدمات مالیاتی، با استناد به قانون مالیات های مستقیم و سایر قوانین مرتبط کشور، طرح ابلاغ الکترونیکی اسناد مالیاتی، طبق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور از شهریور ماه معرفی می شود.

رئیس امور مالیاتی استان مرکزی بیان کرد: مودیان می توانند با مراجعه به «درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی» به نشانی my.tax.gov.ir هنگامی که اعلان الکترونیکی را فعال کردید، از این طرح استفاده کنید.

کامیانی تصریح کرد: پس از فعال شدن ابلاغ الکترونیکی، اسناد مالیاتی مودیان که در سامانه های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر می شود، به صورت خودکار در حساب کاربری مودیان بارگذاری می شود و همزمان یک پیامک اطلاع رسانی برای آنها ارسال می شود.

وی افزود: مودیان پس از بارگذاری اسناد در حساب کاربری، ده روز فرصت دارند تا با مراجعه به حساب کاربری خود اسناد بارگذاری شده را مشاهده کنند.

رئیس امور مالیاتی استان مرکزی تصریح کرد: بررسی فیش به منظور ابلاغ است در صورتی که مؤدی ظرف ده روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و فیش خود را بررسی نکند روز یازدهم (یا اولین روز کاری) پس از روز دهم) تاریخ ابلاغ محسوب و بر اساس آن مهلت قانونی پاسخگویی به اسناد مالیاتی در نظر گرفته می شود.

کامیانی یادآور شد: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان نیز در سال 1397 تصویب شد و مقرر شد پس از مدتی زیرساخت ها برای اجرای طرح مهیا شود.

وی ادامه داد: بر اساس اتفاقات رخ داده و شناسایی حساب های بانکی به تفکیک به حساب های تجاری و غیرتجاری، تعداد مودیان از 63 هزار و 176 نفر در استان به حدود 90 هزار نفر افزایش یافته است که این رقم در سال گذشته 67 هزار نفر بوده است که 320 مؤدی پرکرده اند. برگه تبصره ماده 100 و از این تعداد 38 هزار و 731 مؤدی معادل 58 درصد مالیات صفر دارند و تعداد اظهارنامه های قانونی در سال گذشته 8 هزار و 572 فقره بوده است.

رئیس امور مالیاتی استان مرکزی گفت: این قانون از اول اسفندماه سال جاری آغاز و در قالب فراخوان شرکت های بزرگ دولتی و سهامی آغاز و از سال آینده برای افراد اعمال می شود. صورتحساب باید از طریق سامانه های الکترونیکی و مودیان انجام شود و این امر باعث کاهش فرار مالیاتی می شود.

کامیانی افزود: جرایمی تلقی می شود که مودیان مالیاتی قصد مقاومت دارند، گاهی برخی از پول نقد استفاده می کنند و از دستگاه های پوز خود استفاده نمی کنند، لذا مردم مراتب را با سامانه 1526 گزارش کنند تا بررسی های لازم انجام شود.

وی گفت: بر اساس این مصوبه قانونی، مشمولانی که برای عضویت در این سامانه دعوت می شوند، موظفند برای خرید و فروش کلیه کالاها، صورتحساب الکترونیکی صادر و یک نسخه از آن را به سامانه محل فروش (دستگاه پوز) ارسال کنند. اجرای این قانون ضمن افزایش شفافیت در اقتصاد امکان نظارت بر قیمت ها و اخذ مالیات بر اساس انصاف و بدون تبعیض در زنجیره تولید تا مصرف و همچنین جلوگیری از قاچاق کالا و مالیات وجود خواهد داشت. طفره رفتن از دیگر مزایای این طرح است.

ناظر امور مالیاتی استانداری مرکزی گفت: در این طرح مشوق هایی برای مودیان استفاده کننده از این طرح در نظر گرفته شده و بر اساس خرید انجام شده از هر 10 حساب، یک حساب به قید قرعه انتخاب و دو برابر مبلغ خریداری شده به صندوق بازگردانده می شود. به نام مالیات دهنده

کامیانی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح یک طرح ملی است، قانون مشخص کرده است که فقط 2 و نیم درصد از صورتحساب ها به صورت نمونه تایید می شود و مؤدی نیازی به ارائه مدارک دیگر ندارد.

وی با بیان اینکه سهم مالیات مشاغل در کشور 6 درصد و در استان مرکزی تنها 3 درصد است، اظهار کرد: در 3 سال گذشته متوسط ​​مالیات پرداختی مشاوران املاک 1.2 میلیون تومان است، وکلا 2 میلیون تومان و طلافروشان 6.5 میلیون تومان کارمندان دولت 9 میلیون تومان.

رئیس امور مالیاتی استان مرکزی افزود: در سال 1400 اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی بیش از 2200 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها پرداخت کرد که شهرداری باید این مبلغ را صرف کارهای عمرانی کند.

کامیانی خاطرنشان کرد: تاکید می شود که صاحبان خانه ها خانه های خالی را اجاره دهند زیرا در غیر این صورت پس از 4 ماه مالیات بر آنها تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید