24 استان درگیر سیل شدند/ ارزیابی میزان خسارت دو هفته طول کشید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: 24 استان، هزار و 433 روستا، 133 شهر و 258 بخش در کشور درگیر سیل شده اند و میزان خسارت هنوز مشخص نشده است. قطعاً چون کارشناسان جهاد کشاورزی باید خسارت باغات، زمین های کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، کندوها، گاو و … را ارزیابی کنند و احتمالاً دو هفته طول می کشد.

نامی بیان کرد: همچنین کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خسارات وارده به مسکن، راه و شهرسازی، خسارات وارده به راه ها و پل ها به ویژه پل های روستایی و سایر نقاط را توسط مسئولان مربوطه ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: حکمرانی خوب در اکثر استان ها و همچنین استان مرکزی قابل توجه است و آنچه مهم است حکمرانی خوبی است که در اکثر استان ها انجام شد، در استان مرکزی اطلاع رسانی و حکمرانی و مردم خوب بود. اطلاع رسانی شد، در برخی استان ها نیز جهت گیری های اجباری صورت گرفت، قرار شد آنها از مسیر سیل خارج شوند و عده ای حاضر به ترک منازل و خودروهای خود به ویژه در مناطقی که عشایر حضور داشتند و حضور داشتند. کف دره هایی که به سمت بالای دره هدایت می شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: حکمرانی خوب و جهادی باعث شد تا از آسیب های زیادی جلوگیری شود و جان انسان ها نیز برای ما مهم است.

وی با اشاره به اینکه 78 نفر در این سیل جان خود را از دست دادند، گفت: البته آماری ارائه می شود اما به نوعی صحیح نیست و بسیاری از افراد سعی می کنند افرادی را که در جاهای دیگر مشکل داشتند را در این آمار بگنجانند که بسیار دقت می شود.

نامی افزود: آمار تلفات تنها زمانی اعلام می شود که توسط پزشکی قانونی فوت شده و یا در اثر سیل جان خود را از دست داده است. دقت آمار بسیار مهم است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: یک هفته پیش سیل در غرب اروپا رخ داد که بر اساس آمار اعلام شده 184 نفر جان باختند و بیش از 1500 نفر مفقود شده اند.بی بی سیوی تنها یک بار این آمار را اعلام کرد اما اخبار متروپل حدود 300 بار بازدید شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه صدا و سیما و خبرگزاری ها با دقت و درایت خبر را منتقل کردند، آمار مهم نیست، اما مهم این است که خبر تهدید به موقع به مردم منتقل شده است و در بسیاری از موارد خواسته های مردم بوده است. مردم نیز به اطلاع مسئولان رساندند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: هدف این است که بخشی از آسیب ها در استان مرکزی اطلاع رسانی شود و برای منازل تخریب شده اسکان موقت و تا تبدیل شدن به مسکن مناسب و مقاوم در نظر گرفته شود. برای مردم ساخته می شود، قیمت آن می شود اجاره خانه پرداخت می شود و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید