6 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان درگیر سیل شدند/ ارزیابی خسارت پس از فروکش باد و باران


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881345

نایب رئیس اداره کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه میزان خسارات ناشی از وزش باد و باران پس از فروکش وضعیت بررسی می شود، از ادامه امدادرسانی در مناطق آسیب دیده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سامانه وزش باد 120 روزه سیستان باعث وزش باد شدید و سامانه موسمی در مناطق جنوبی استان بارندگی شدید و جاری شدن سیل شد و این روزها هم شمال و هم جنوب استان را تحت تاثیر قرار داد. منطقه


روح الله سرگزی معاون مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت جوی استان گفت: تیم های ارزیاب از سوی دستگاه های اجرایی برای ارزیابی دقیق خسارت ها در حوزه آب، برق، جاده ها، کشاورزی و خسارت به منازل مردم به شهرهای وزش باد و باران در شمال، مرکز و جنوب استان وارد شد.

وی افزود: ارزیابی خسارت پس از پایان بارندگی و کاهش بارندگی در منطقه جنوبی و کاهش سرعت باد در شمال استان نهایی و اطلاع رسانی می شود.

این مسئول ادامه داد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم پدیده گرد و غبار در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان. و بلوچستان ساعت کاری شهرهای این منطقه امروز از ساعت 10 صبح آغاز شده است.

وی گفت: برای ارائه خدمات بهینه و به موقع، تمامی واحدهای خدماتی، پشتیبانی و جهادی برای مدیریت هرگونه بحران در آماده باش هستند.

سرگزی تاکید کرد: گروه های حساس مانند بیماران قلبی و عروقی، تنفسی، زنان باردار، سالمندان و کودکان از تردد در مناطق شهری خودداری کنند و سایر افراد در سفر از ماسک استفاده کنند و ساعات حضور در فضای باز را کاهش دهند.

به 73 مصدوم سیل کمک شد

علیرضا میرباح الدین مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما از امدادرسانی به 73 نفر از سیل زدگان در شهرهای هش، نیکشهر، ایرانشهر و مهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 6 روستا در این حادثه آسیب دیده اند. از این تعداد 8 تیم عملیاتی به همراه 30 امدادگر و هفت خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی از اسکان 22 سیل زدگان جنوب در چادرهای هلال احمر خبر داد و افزود: تاکنون 25 تخته پتو، 11 تخته فرش، 27 سبد مواد غذایی به مدت 72 ساعت، 30 قوطی کنسرو، 92 کیلوگرم نایلون، چادر امدادی، فانوس و برنج انجام شده است. از جمله خسارات گزارش سیل و آبگرفتگی در استان است.

میربهاءالدین تاکید کرد: تیم های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تا پایان سیل آماده خدمت رسانی به حادثه دیدگان هستند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید