28500 تومان داد

28500 تومان داد

روزنامه جهان صنعت نوشت: هنوز دو ماه نگذشته است که دو مقام ارشد اقتصادی اظهارات خود را برای تثبیت قیمت دلار در 28500 تومان پس گرفتند. سیاست جدید این است که دیگر برای هیچ فعالیت و نامزدی ارز ترجیحی زیر 30 هزار تومان ندهیم.

روزنامه جهان صنعت در مطلبی با عنوان «دلار 28500 تومانی فراتر رفت» به انتقاد از اوضاع نابسامان اقتصادی کشور پرداخت.

به گزارش جهان صنعت، هنوز دو ماه از سخنان دو مقام بلندپایه اقتصادی برای تثبیت قیمت دلار در 28 هزار و 500 تومان و با راه اندازی مرکز مبادلات طلا و ارز عقب نشینی کرده و قیمت بیش از 41 هزار تومان را پیدا کردند. به دلار در این مرکز می گویند قیمت پایه ارز این عدد است و هیچ عدد دیگری برای هیچ دلاری قابل قبول نیست. سیاست جدید این است که دیگر برای هیچ فعالیت و نامزدی ارز ترجیحی زیر 30 هزار تومان ندهیم. یک مقام بانک مرکزی تاکید کرد: ارز 28 هزار و 500 تومانی لغو نشده است، اما برای تامین نیازهای اساسی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی همچنان نرخ دلار 28 هزار و 500 تومان توزیع می شود. با توجه به این استراتژی جدید و عدم وفاداری به وعده بانک مرکزی، باید گفت که هیچ تضمینی وجود ندارد که فعالان اقتصادی از این پس به سخنان رئیس کل بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور اعتماد کرده و حرف آنها را قبول کنند. به طور جدی.

به هر حال این روزنامه می نویسد: از سوی دیگر شهروندان نیز در این جریان سردرگم هستند و نمی دانند هر تحلیلی که از سوی مسئولان دولتی ارائه می شود به کدام مدیر ارشد اعتماد کنند یا بپذیرند. البته این اتفاق شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که بی‌وفایی به یکی از حساس‌ترین مقوله‌های اقتصادی که این روزها در کانون توجه است، نشان می‌دهد که مدیران اقتصادی به برنامه‌ریزی کلان اعتقادی ندارند و برای آنها منافع دولت در اولویت است.

دیدگاهتان را بنویسید