دلار 28500 تومانی حذف شده است؟

دلار 28500 تومانی حذف شده است؟

یک مقام مسئول در بانک مرکزی با تاکید بر اینکه دلار 28500 تومانی لغو نشده و برای تامین نیازهای اولیه پرداخت می شود، محدودیت های ارزی وارد شده به کشور را تشریح کرد.

امیر هامونی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه علیرغم ابلاغ بخشنامه های رسمی مبنی بر مفت و معافیت ارز برای کشور، محدودیت هایی برای دارندگان ارز ایجاد شده است که فقط ارز وارداتی را به بانک ملی بفروشند. آنها نمی توانند بیش از یک دوره زمانی معین. ارز را نزد خود نگه دارید زیرا کالای قاچاق محسوب می شود! آیا این محدودیت ها منافاتی با اهداف ارزی بانک مرکزی ندارد؟» وی تصریح کرد: اساس اسکناس مشکل خاصی ندارد، پیش از این که این ارز توسط ناشر عرضه می شد، اما اکنون ناشر ارز را در اختیار ملی قرار می دهد. بانک و در نهایت می تواند با افتتاح حساب ارزی در مرکز مبادلات آن را بفروشد.

وی در پاسخ به این سوال که شاید هرکس ارز وارد کشور کرده قصد فروش آن را نداشته باشد در این صورت ارز وارداتی را تا کی می توان نگه داشت؟ وی تصریح کرد: بر اساس مقررات و بر اساس امکانات زمانی که تعیین شده می توانند دارای نشانه های پولی باشند.

* 28500 تومان حذف نشده است

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه روش جدید نقل و انتقال ارز چگونه خواهد بود؟ وی گفت: در سامانه نیما کالاهای سیاسی، دارو و تجهیزات پزشکی به میزان 25 هزار و 800 تومان ارز عرضه می شود اما مازاد آن در تالار ارز مرکز مبادلات موجود است.

وی درباره حذف ارز 28500 تومانی نیز توضیح داد: خیر; برای تامین نیازهای اولیه اعم از دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی نرخ دلار همچنان 28 هزار و 500 تومان است. برای سایر نیازهای ارزی از طریق بازار حواله مرکز ارز انجام خواهد شد.

هامونی در خصوص اهداف ارزی این سرویس گفت: بیش از 60 عنوان شامل ارز مسافرتی، ارز دانشجویی، فرصت های یادگیری، بیماران، خطوط هوایی، حمل و نقل و غیره است.

پس ارز سهمیه 5000 یورو حذف شده است؟ ارزها در جایگاه های جدید توزیع می شود که جایگزین همان ارز با کارت ملی می شود. بیش از 60 فصل که برخی از آنها سقف ندارند، جایگزین ارز سهمیه ای شده است. هزینه های درمان، فرصت های آموزشی و غیره بدون پوشش هستند، اگرچه بخش درمان دارای سرفصل های جداگانه ای است که برای هر بخش جداگانه است.

لازم به ذکر است، تسنیم صبح امروز در خبری اعلام کرد که فروش ارز با کارت ملی متوقف شده است; بر اساس سیاست های جدید ارزی بانک مرکزی، از این پس این بانک دیگر ارزی را برای فروش با کارت ملی ارائه نخواهد کرد. البته صرافی ها می توانند در همین جایگاه از منابع داخلی خودشان به افراد خرید و فروش ارز کنند.

هامونی در ادامه درباره محدودیت های ایجاد شده برای خرید و فروش ارز در صرافی ها گفت: بانک ها و صرافی های بانکی مجاز به فروش ارز شرکت هایی که در این بخش در صرافی های تعاونی به فروش می رسند، ندارند، تعدادی صنایع خاص وجود دارد که می تواند به جزئیات این بخش مربوط باشد ما در مرکز مبادلات اعلام خواهیم کرد.

در مرکز مبادلات طلا و ارز ابتدا بانک ملی فعال می شود و سپس سایر بانک ها و صرافی های بانکی و همچنین صرافی های تعاونی نیز مشمول این چرخه می شوند.

ادامه دارد… ./ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید