3 تاییدیه سهام برای این دسته از کارگزاران تایید شده است


ساعت: 13:29
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885605

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار سه تصمیم را برای تسهیل در فعالیت و فعالیت شرکت های کارگزاری اتخاذ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بازار سرمایه، مدیر نظارت بر کارگزاری سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به سه مصوبه اخیر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شرکت های کارگزاری، گفت: این مصوبات به زودی برای شرکت های کارگزاری اعمال خواهد شد. .

منوچهر میرزایی با اشاره به اولین مصوبه اظهار داشت: بر اساس مصوبه مورخ 20 خرداد 1400 هیات مدیره سازمان در خصوص تصویب دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت شرکت های کارگزاری به شرکت های کارگزاری که قبل از دستورالعمل مذکور، جواز تاسیس و فعالیت خود را از سازمان دریافت کرده اند، یک سال از تاریخ ابلاغ این مصوبه، وضعیت خود را با استانداردهای این بخشنامه تطبیق دهند.

با عنایت به مهمترین استانداردهای تعیین شده در این بخشنامه، تأمین حداقل سرمایه ثبت شده و پرداخت شده به مبلغ هزار میلیارد ریال، ارائه دفتر در ملک با کاربری تجاری دفتر حداقل 500 متر مربع و تأمین یک OMS ویژه، سه استاندارد ذکر شده در این دستورالعمل.

به گفته این مدیر ارشد در سازمان بورس، بر اساس مصوبه هیات مدیره در تاریخ مذکور، مقرر شده است که تا 28 خردادماه، شرکت های کارگزاری در شرایط خود سه استاندارد تعیین شده را رعایت کنند. ، 1401.

مدیر نظارت بر کارگزاری سازمان بورس با اشاره به مصوبات اخیر هیات مدیره این سازمان در این خصوص گفت; به منظور تطبیق شرایط کارگزاران موجود با استانداردهای بخشنامه، مهلت قبلی یک سال دیگر تمدید شد و بر این اساس کارگزاران موجود تا تاریخ 19 خرداد 1402 فرصت دارند تا شرایط خود را با استانداردهای بخشنامه تطبیق دهند.

وی با اشاره به سوال دوم که به همراه سوال اول در هیات مدیره سازمان به تصویب رسید، گفت: اعتبار مجوزهای فعالیت که قبلا به مدت یک سال برای شرکت های کارگزاری صادر شده بود نیز تا 28 خرداد ماه تمدید شد. ، 1402. به عبارت دیگر دلالانی که قبلا پروانه کسب یکساله و تاریخ انقضا دریافت کرده اند نیازی به مراجعه به سازمان بورس برای تمدید ندارند و مدت اعتبار پروانه آنها تا 28 خرداد 1402 تمدید می شود.

میرزایی موضوع سوم اعطای پروانه کسب 5 ساله را در صورت رعایت سه استاندارد برشمرد و افزود: بر این اساس شرکت های کارگزاری در صورت اخذ یا تمدید پروانه کسب با سه شرط مندرج در دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و کارگزاری به جای مجوز یک ساله 5 سال به آنها مجوز می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید