برای تقویت بنیه اقتصادی کشور باید منابع ارزی و واقعی هزینه شود/ مسئولیت کارگزاران نظام اسلامی بسیار سنگین است


ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822144

دری نجف آبادی گفت: به جای هزینه برای واردات غیرقانونی برخی کالاها مانند تلفن همراه، باید در کشور سرمایه گذاری کنیم تا در جامعه امید ایجاد کنیم تا بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم و بنیه اقتصادی کشور را تقویت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی اراک با بیان اینکه باید سبک زندگی ساده امیرالمؤمنین(ع) را رعایت کنیم، گفت: منین (ع) باید و باید مراقب باشند که از خوردن لقمه ای که حتی تقریباً زننده است خودداری کنند.

وی ادامه داد: مردم حق ندارند حتی اموال شخصی خود را هدر دهند، زیرا هر چه هست از برکت خداوند است و باید مراقب نحوه به دست آوردن و مصرف این اموال و همچنین مصرف آن باشیم. عادل و خردمند و با رحمت به فکر فقرا باشد.

امام جمعه اراک گفت: مسئولان و صاحبان بیت المال در حدود مجاز حق گرفتن دارند و ضامن هستند بنابراین نمی توانند و نباید از آن برای کارهای شخصی استفاده کنند. میراث پدری مسلمانان مانند میراث پدری نیست که هیچ کس نمی تواند خیانت و فساد کند.

دری نجف آبادی با اشاره به داستان امام علی (ع) در نهج البلاغه گفت: رضایت گنجی است که تکمیل نمی شود، باید درس رضایت را از کلام حضرت امیر آموخت و از اسراف و تبذیر جلوگیری کرد. “

وی با تاکید بر رضایت و صرفه جویی از طرق مختلف افزود: از این پس باید برای فصل تابستان آماده باشیم و سیستم ها و طراحی های ما برای بهبود مصرف انرژی باید تغییر کند. طرح های مجلل و پر زرق و برق لازم نیست، زیرا اگر بخواهیم مانند سال گذشته، «اگر مصرف کنیم، کمبود شدید برق خواهیم داشت.

امام جمعه اراک افزود: با توجه به خشکسالی و کم آبی سدها در سال جاری 10 تا 12 مگاوات برق از نیروگاه های برق آبی تامین نمی شود و باید برنامه ریزی و صرفه جویی کنیم تا دچار مشکل نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز بر صرفه جویی در مصرف انرژی حامل ها تاکید کرد و گفت: یارانه سوخت و انرژی در ایران 40 تا 50 میلیارد دلار است و در این شرایط گازوئیل ما حتی از آب هم ارزان تر است، بنابراین نیاز است. رانندگان، صاحبان کارخانه ها و همه مردم در این زمینه پس انداز دارند.

چرا باید آب آشامیدنی را به فاضلاب تبدیل کنیم؟

دری نجف آبادی با تاکید بر لزوم استفاده درست و هدفمند از منابع ارزی و ریالی در کشور، گفت: به جای صرف هزینه برای واردات بی رویه برخی کالاها مانند تلفن همراه، سرمایه گذاری در کشور تقویت شود.

امام جمعه اراک گفت: ارز ما آبروی ماست و صادرکنندگانی که محصولات پتروشیمی، فولاد و … را که 7 هزار تن تولید می شود صادر می کنند باید ارز دریافتی را برای خدمت به مردم و توسعه زیرساخت های کشور برگردانند. “

مجلس و دولت در تدوین برنامه هفتم باید به سیاست های مشترک تامین اجتماعی توجه کنند

دری نجف آبادی نیز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست های مشترک تامین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته تاکید کرد: این سند موضوع مهمی است که مدت هاست در شورا مطرح شده است. آنها با اعمال نظرات حکیمانه خود اعلام کردند و اکنون دولت و مجلس باید سریعتر قوانین مربوطه را تدوین کنند و امیدواریم در برنامه هفتم کشور به این موضوع توجه شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: نقش دولت، مجلس و بیمه شدگان و صندوق تامین اجتماعی در این سیاست ها بسیار دیده می شود و اگر توجه کنیم در این زمینه کارهای زیادی انجام می شود، اما اگر نباشد. پرداخت شود، کاغذی مانند ماده 44 باقی می ماند.

منافقین و کردها شعار انحلال ارتش در اوایل انقلاب سر می دهند

نماینده ولی فقیه در شیطان مرکزی نیز با گرامیداشت بیست و نهمین فروردین و روز ارتش گفت: در اوایل انقلاب منافقین و کردها شعار انحلال ارتش را سر دادند. با انحلال ارتش، کشور توان دفاعی خود را از دست داد و تسلیم تهاجم دشمن شد، اما راحیل آگاهانه و زیرکانه دستور تثبیت ارتش را در ماه های اول انقلاب صادر کرد.

وی ادامه داد: ارتش 48 هزار شهید و هزاران جانباز تقدیم انقلاب کرده است و ما انزجار خود را از منافقین و دشمنانی که معتقدند شهادت جوانان ما می تواند ملت را از راهی که انتخاب کرده است منحرف کند اعلام می کنیم. راه امام حسین.») و ما به آن افتخار می کنیم.

امام جمعه اراک همچنین با بیان اینکه با تمام توان از قیام مردم فلسطین حمایت می کند، افزود: ما به مبارزه مسلحانه جوانان غیور فلسطینی احترام می گذاریم زیرا چاره ای جز مبارزه و فداکاری در برابر انسان … گرگ خواری و خدای ناکرده نداریم. .

دری نجف آبادی در پایان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان جشن رهایی زندانیان از جرائم مالی غیرعمد نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: به آغوش خانواده برگردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید