در صورت عدم انصراف از تاییدیه کنکور، طرح جدیدی را تایید می کنیم

در صورت عدم انصراف از تاییدیه کنکور، طرح جدیدی را تایید می کنیم

روز جدید : ایرادات به مصوبه تبعیض آمیز و غیرعلمی شورای انقلاب فرهنگی در مورد کنکور تبدیل به هشدار شد.

پس از تصویب و اعلام تغییرات و اصلاحات کنکور 1402 که شامل برگزاری آزمون دو بار در سال، اعمال 60 درصد سوابق تحصیلی و حذف سوالات از 4 درس عمومی، بحث برانگیزترین تغییرات در بین خانواده ها، متقاضیان کنکور بود. و حتی فعالان آموزش عالی، اعتراضات به خانه ملت رسید. و نمایندگان معترض به شورای عالی انقلاب فرهنگی هشدار دادند که در صورت عدم لغو این مصوبه طرحی در مجلس به تصویب می رسد که قانوناً مصوبه مصوبه شورا را لغو می کند.

. مهدی اسماعیلی; یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در خصوص کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی به خبرگزاری تسنیم گفت: مجلس به دنبال مدیریت کنکور بود اما بعد از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه ورود نادرستی داشت. . در مجلس به رئیس جمهور گفتیم وارد موضوع شود و اجازه ندهید شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون معطلی وارد کنکور شود، حالا این بحث که آموزش و پرورش کشور نتوانسته عدالت آموزشی را محقق کند به عنوان یک دغدغه مطرح می شود. و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عدالت آموزشی نادیده گرفته شده است. وزارت آموزش و پرورش بارها اعلام کرده است که ظرفیت برگزاری امتحانات نهایی را ندارد و این زیرساخت هنوز در وزارت آموزش و پرورش فراهم نیست. قانون جدید کنکور ممکن است باعث افزایش مافیای کنکور شود و طبقات متوسط ​​و ضعیف جامعه متضرر شوند و در نهایت نتیجه قانون به نفع دهک های برتر باشد و حتی در حال حاضر نیز دانش آموزان زیادی از دهک های برتر پذیرفته شوند. زمینه های.

به شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تذکر دادیم که اگر مصوبه را پس نگیرند مجلس بیاید و طرحی برای اجرای حقوق دانش آموزان تهیه کند. اولین اعتراضات گسترده مجلس به مداخله شورای عالی انقلاب فرهنگی در قانون آزمون سراسری اواخر سال گذشته علنی شد، زمانی که 270 نماینده مجلس در مخالفت با شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه ای به سران دولت نوشتند. قطعنامه آموزشی در بخشی از این نامه که در صحن علنی مجلس نیز قرائت شد، آمده است: شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی را تحت عنوان سیاست ها و ضوابط ساماندهی ارزیابی و پذیرش متقاضیان پذیرش در آموزش عالی تصویب کرد. موسسه در 15 جولای، یعنی آقای. کلیه مواد این مصوبه مغایرت مستقیم با قانون تشخیص و تصویب مصوب 19 شهریور 1391 مجلس شورای اسلامی دارد. تعارض مصوبات به حدی پیش رفته است که نیروی انتظامی (وزارت علوم، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت) را برای اجرای کدام یک از قوانین مذکور دچار سردرگمی کرده است. وزیر علوم در نامه ای به معاونت حقوقی رئیس جمهور به همین مناسبت
کدام یک از قوانین مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اجرا شود؟ فرهنگ حق ورود ندارد.»

با توجه به اینکه مجلس ابتدا در آزمون سراسری تعریف «سابقه تحصیلی» و «هیئت سنجش و پذیرش دانشجو» را تصویب کرد، قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب مجلس، اقدام عملی است و آخرین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقابل تدابیر مقام معظم رهبری و از منظر رسمی، شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند مصوبات مجلس را لغو یا اصلاح کند. نمایندگان ایرادات جداگانه ای به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند از جمله علی علیزاده؛ نماینده مردم مراغه در مجلس گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور خلاف عدالت است. ، منطق و صداقت، بنابراین این مصوبه ظلم نخبگان خبرگان را در کشور ثبت و رسمیت می دهد.» نماینده مردم رشت در مجلس نیز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای را در مورد موافقت تصویب کرد در حالی که قانون مجلس موافق کاملاً روشن است و شورای عالی انقلاب فرهنگی حق ورود به حوزه قانونگذاری را ندارد.» احمد نادری; نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: شورای انقلاب فرهنگی در جایگاه قانونگذاری نیست و دولت باید قانون ارزیابی و تصویب مجلس را ملاک عمل قرار دهد. اکنون با تعیین ضرب الاجل برای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برخورد قانونی آماده می شوند، در کنار خانواده های معترض ایستادند و البته اعتراضات پس از اعلام نتایج اولیه کنکور امسال شدت بیشتری گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، در لیست کنکور سراسری امسال مدارس استعدادهای درخشان 72.5 درصد، مدارس استثنایی غیرانتفاعی 22.5 درصد و مدارس نمونه دولتی 2.5 درصد سهم دارند. سهم مدارس دولتی در کنکور سراسری امسال تنها 2.5 درصد بوده است. مهمترین جنبه اعتراضات گسترده خانواده ها و کنکور است که از سال گذشته به دنبال جدیت اجرای سوابق تحصیلی در آزمون سراسری شدت گرفته است. خانواده های کم درآمد از دهک های پایین اقتصادی که چاره ای جز فرستادن فرزندان خود به مدارس دولتی نداشتند. مدارسی که باید برنامه آموزشی اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش را از A تا Y به مدت 9 ماه تحصیلی تکمیل کنند، بنابراین دانش آموزان شانسی برای شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت، در حالی که در مدارس دولتی غیرانتفاعی و مدارس نمونه دولتی استعدادهای درخشان. که با پرداخت شهریه های بسیار گزاف و چند ده میلیون تومانی دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند، انتخاب رشته های تحصیلی کاملا رایگان و بدون محدودیت بوده و لذا فرصت کافی برای آمادگی در آزمون سراسری وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید