تاییدیه کنکور ابطال نمی شود / حذف دروس عمومی از کنکور 1402

تاییدیه کنکور ابطال نمی شود / حذف دروس عمومی از کنکور 1402

روز جدید مدیرکل دفتر سیاست گذاری آموزش و علم و مدیریت اسناد ستاد علم و فناوری گفت: مصوبه جدید کنکور لغو نمی شود زیرا رئیس جمهور آن را امضا کرده است.

با اعتبار جدید آزمون داوطلب و تغییر مکانیسم پذیرش، معدل دوره متوسطه 60 درصد و آزمون داوطلب 40 درصد سهم پذیرش خواهند داشت.

بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سالی دو بار برگزار می شود و بر این اساس ثبت نام کنکور کارشناسی 1402 نوبت اول از تاریخ 17 لغایت 23 آبان ماه 1401 می باشد. برای دور دوم، از 15 تا 21 فرودین 1402 آقای.

نوبت اول امتحان 1402 در روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 دی ماه 1401 و نوبت دوم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 14 و 15 تیر 1402 می باشد.

سیدجلال موسوی مدیرکل دفتر تهیه و مدیریت اسناد و سیاست های آموزش و پژوهش مرکز علم و فناوری گفت: کنکور به تدریج حذف می شود و با سهم 40 درصدی کنکور کار خود را آغاز کرده ایم. در پذیرش دانشجو اگر آموزش و پرورش بتواند آرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی را برآورده کند، کنکور لغو می شود.

وی افزود: یکی از دلایل موفقیت موسسات کنکور و کسب درآمد زیاد این است که در مدارس تشریحی تدریس می کنند و امتحان می دهند به طوری که دانش آموزان نمی دانند چگونه در آزمون شرکت کنند و برای اطلاع از آزمون ها در موسسات کنکور ثبت نام کنند.

نمرات کنکور بهتر از این پولدارها

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و مدیریت آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری گفت: نتیجه کنکور نشان می دهد که اقشار موفق و ثروتمند رتبه بهتری کسب می کنند. با بررسی رتبه های زیر 3000 دریافتیم که 86 درصد از پذیرفته شدگان دانشگاه شریف از سه دهک برتر جامعه بوده اند.

موسوی بیان کرد: در کنکور 1402 دروس عمومی به صورت تشریحی انجام می شود و دروس عمومی در کنکور نداریم.

با اشاره به اینکه در آزمون کاندیداتوری 1402 سنجش های تشریحی سهم 40 درصدی دارد، در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه آزمون کاندیداتوری را لغو می کند؟ او پیشنهاد کرد: خیر; ما قطعنامه را تغییر نمی دهیم زیرا رئیس جمهور آن را امضا کرده است. از سوی دیگر به گفته رهبر انقلاب در مواردی که شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شده است مجلس نمی تواند وارد شود و بالعکس.

موسوی در یک برنامه رادیویی خاطرنشان کرد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون است و جلسات متعددی با مجلس در خصوص کنکور داشتیم و نتیجه بحث این بود که مصوبه از سوی رئیس جمهور ابلاغ شود.

دیدگاهتان را بنویسید