امتحانات آموزش و پرورش در محیط قرنطینه ای کامل و امن برگزار می شود / دروس عمومی از کنکور حذف شدند


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921122

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: آزمون های آموزشی در محیط قرنطینه ای کامل و ایمن انجام و انجام می شود، بنابراین کل فرآیند طراحی، ورودی و تکثیر سوالات در محیطی حفاظت شده و ایمن انجام می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش شرق کشور که در فرهنگسرای آموزشی فارابی مشهد برگزار شد، گفت: تا آزمون ورودی دو بار در سال برگزار می شود و با احتساب بالاترین نمره، دامنه کاهش استرس برای شرکت کنندگان بسیار بالاست.

وی ادامه داد: دروس عمومی از کنکور حذف می شوند و مشمول سوابق تحصیلی می شوند که بستگی به آزمون های برگزار شده در آموزش و پرورش دارد، بنابراین این آزمون ها امنیت و دقت بیشتری را می طلبد.

زارعی خاطرنشان کرد: آزمون‌های آموزشی در محیط قرنطینه کامل و ایمن انجام و انجام می‌شود، بنابراین کل فرآیند طراحی، ورودی و پخش سؤال در محیطی امن و مطمئن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه های اصلاحی نیز از اساتید خبره همین دوره استفاده می شود و برای جلوگیری از تعصب در تصحیح اوراق امتحانی، طرح اصلاح آزمون الکترونیکی دی ماه به صورت آزمایشی در برخی نقاط کشور انجام می شود تا در صورت عدم وجود مشکل در کشور اجرا می شود.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: مشکل انتشار سوالات قبل از آزمون در آموزش و پرورش صحیح نیست و این مشکل نیازمند همکاری و مساعدت سایر نهادها برای صیانت از برگزاری آزمون است.

وی گفت: ارزشیابی به نظام آموزش و پرورش جهت می دهد لذا سنجش دقیق، دقیق و سالم بسیار مهم است و باید همه جوانب رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید